مدیریت توسعه سرمایه انسانی دانشگاه(واحد آموزش ضمن خدمت کارکنان)
کارگاه آموزشی مقدماتی قوانین و مقررات استخدامی را برگزار کرد .
کارگاه 4روزه آموزش مقدماتی قوانین و مقررات استخدامی ، روز سه شنبه 95/09/03 به همت مدیریت توسعه سرمایه انسانی دانشگاه(واحد آموزش ضمن خدمت کارکنان) علوم پزشکی زنجان با حضوردکتر مهراسبی معاون توسعه مدیریت و منابع،محب رئیس کارگروه آموزشی رشته شغلی کارگزین وزارت بهداشت ،مربیان کارگزینی دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی ، اصفهان ،ساوه ،قم،همدان و کار گزین های شاغل در ستاد و واحد های تابعه دانشگاه تشکیل شد.
دکتر مهراسبی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه ضمن خیر مقدم به اساتید و شر کت کنندگان دوره آموزشی مقدماتی قوانین و مقررات کارگزینی، ضمن تاکید بر برگزاری مستمر و پویای دوره های آموزش ضمن خدمت و استمرار اشتغال کارگزینان در امور اداری واحد ها ، خواستار نگهداشت این نیرو ها به عنوان سرمایه انسانی در دانشگاه شد .
محب رئیس کارگروه آموزشی رشته شغلی کارگزین وزارت بهداشت به بحث حرفه ای گرائی در واحد نیروی انسانی و کارگزینی تاکید نمود و گفت : حرفه ای گرائی یعنی خودمان را باسیستم بروز کنیم و راهکار برای سیستم پیدا کنیم .
وی تصریح کرد:سیستم بایددرجایی که منافع کارمند ایجاب می کنددخالت کرده و مشکلاتی که وی در طول سی سال خدمت با آن دست و پنجه نرم می کند بشناسد و درصدد رفع آن برآید تا درکارمند انگیزه حضور درمحل خدمت بوجود آید .
مشاور توسعه مدیریت و منابع امور اداری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه تاکید کرد : ما همزمان با کارمان باید تفکرمان نیز تفکر سیستمی باشد و به همه زوایای موضوع توجه جدی داشته باشیم .
وی ضمن اشاره به ایجاد امکانات جدید در سیستم بهداشت کشور افزود: همچنان که امکانات فیزیکی در سیستم بهداشت و درمان کشورتغییر کرده باید خدمت رسانی نیز تغییر کند و کیفیت ارائه خدمت نیزبهبود یابد.
وی خاطر نشان کرد؛ با وجود تنوع استخدامی که در وزارت بهداشت اعم از قرار دادی،تبصره 4،پیام آران بهداشت و .... وجود دارد و برای هرکدام نیز یک قانونی حاکم است و موجب میشود کارگزین با اقسام مختلف و متنوع مواجه می شود .
رئیس کارگروه آموزشی رشته شغلی کارگزین وزارت متبوع با اشاره به فعالیت 13 کارگروه در اداره کل منابع انسانی وزارت بهداشت تصریح کرد؛ با تشکیل این کارگروهها و نیز اتاق فکری به نتایج مختلف و مناسبی رسیدیم.
وی اهمیت رضایت از کار را مهم دانسته و افزود : سعی براین است در واحد کارگزینی در سه دوره مقدماتی، میانی و پیشرفته آموزشهای لازم ارائه شود .
محب دغدغه اصلی را عدم مشخص بودن مسئولیت شاغلین در نیروی انسانی عنوان کرد و گفت : با ارائه این دوره های آموزشی در سه مقطع و دوره های تک تخصصی این مسئله نیز رفع شود .
صدیقیان مدیر توسعه سرمایه انسانی دانشگاه نیز اظهار امیدواری نمود:با برگزاری این گونه کارگاههای آموزشی، کارگزینی جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و دارای وحدت رویه شود وی وجود تبعیض را ناشی از عدم وحدت رویه دانست و افزود : با برگزاری دوره های آموزشی و ورود به حیطه تخصصی تر جایگاه همکاران کارگزینی ارتقا یابد.
در اولین روز از کارگاه آموزشی مباحثی از جمله : آشنائی با تاریخچه قوانین و مقررات اداری و استخدامی و آیین نامه اداری و استخدامی و تشکیلاتی اعضا هیات غیر هیات علمی دانشگاهها ،استخدام و ورود به خدمت براساس آیین نامه اداری و استخدامی، معرفی انواع نیرو های شاغل در دانشگاهها ،قوانین حاکم و نحوه ورود و تبدیل وضعیت هریک از آنان ، آشنایی اجمالی با قانون نحوه تشکیل پیام آران بهداشت ،آشنایی با قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و مشمولین تعهدات ضریب کا ،انواع معافیتها ،ضرایب محرومیت ،محاسبه میزان خدمت مورد تعهد و نحوه صدور گواهی ها توسط جوانمرد مدیریت توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی ساوه وبعد از ظهر اولین روز چگونگی ادامه تحصیل کارمندان ،تعریف و توانمند سازی و تاریخچه آموزش ،مواد و تبصره های مرتبط با توانمند سازی کارکنان توسط نوشاد کارشناس گروه توسعه آموزش و بهسازی منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با مباحث چرخه ارزایبی عملکرد ،انواع فرم ها ی ارزیابی عملکرد ،سازو کار انگیزشی ،رسیدگی و به شکایات ارزیابی توسط جباری کارشناس گروه توسعه آموزش و بهسازی منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی همدان ارائه شدو در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ انجام شد .
|