Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
بخش‌های اصلی
بازگشت به صفحه اصلی::
اعضای دبیرخانه::
کمیته مشورتی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی زنجان::
بسته های تحول و نوآوری::
تفاهم نامه::
مأموریت های ویژه منطقه::
مأموریت های مشترک مناطق::
صورتجلسات دبیرخانه::
اخبار و رویدادهای تحول و نوآوری در آموزش پزشکی::
مرکز سنجش صلاحیت های بالینی کلان منطقه شش آمایشی کشور::
ارسال مدارک و مستندات::
گالری تصاویر::
ارتباط با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: نشست رؤسا، معاونین آموزشی و مدیرانEDC دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کلان منطقه شش آمایشی کشور با حضور معاون و مدیران حوزه آموزش وزارت بهداشت، در ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۰/۲۳ | 
نشست  رؤسا، معاونین آموزشی و مدیرانEDC دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کلان منطقه شش آمایشی کشور با حضور معاون و مدیران حوزه آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
http://epr.zums.ac.ir/1396/961019/images/fullsize/IMG_5001.JPG.JPG    آلبوم تصاویر
نشست دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه 6 آمایشی کشور برگزار شد

 در این نشست که روز سه‌شنبه 19 دی‌ماه 96 و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی البرز با دستور کار بررسی عملکرد دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کلان منطقه 6 آمایشی در طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برگزار شد؛ دکتر حمید درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز به بیان تاریخچه تشکیل دانشگاه، دانشکده و رشته‌های موجود و رشد حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی علوم البرز در طول 4 سال اخیر مطالبی بیان کرد.
 دکتر پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان و رئیس شورای هماهنگی کلان منطقه 6 آمایشی کشور ضمن قدردانی از حضور معاون آموزشی وزارت متبوع و هیأت همراه و نیز کلیه رؤسا، معاونین آموزشی و مدیران EDC دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کلان منطقه 6، در خصوص دستاوردهای به دست آمده از اجرای طرح تحول، نوآوری در حوزه آموزش پزشکی در سطح دانشگاه‌ها و لزوم همکاری و همگرائی بیشتر دانشگاه‌ها به منظور اجرای هرچه بهتر و تحقق اهداف متعالی این طرح پرداخت.
وی در خصوص اجرائی‌سازی هرچه بهتر مأموریت‌ها و بسته‌های طرح تحول در سطح دانشگاه علوم پزشکی زنجان به تشکیل ستاد دانشگاهی این طرح اشاره و از مزایای این اقدام مطالبی بیان کرد.
در ادامه گزارش عملکرد هر یک از دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها در طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ارائه شد.
سپس دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت متبوع ضمن تشکر از زحمات کلیه دانشگاه‌ها در اجرائی‌سازی مأموریت‌های محوله در قالب طرح تحول و نوآوری در آموزش پزشکی؛ به بیان اهداف تشکیل کلان مناطق آمایشی پرداخت.
 وی افزود: با اجرای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی زیرساخت‌های آموزشی دانشگاه‌ها ارتقا یافته و امروز اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مرکز مهارت‌های بالینی و مرکز آزمون دارند.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد ستادی، منطقه‌ای و دانشگاهی در سطح وزارت و کلان مناطق آمایشی و نیز راهکارهای اجرای بهتر مأموریت‌ها، خواستار همکاری بیشتر رؤسا و سایر معاو‌نت‌ها با معاونت آموزشی دانشگاه‌ها شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه به روند تدوین بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اشاره و تصریح کرد: این بسته‌ها کاملا منطبق با اهداف اسناد بالادستی نظام سلامت تدوین شده است و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز لازم است تا در برنامه‌ریزی‌های حوزه آموزش از این اسناد استفاده کنند، چراکه مدت زیادی توسط کارشناسان حوزه‌های مختلف بر روی این اسناد کار شده و اولویت‌های کشور نیز در این اسناد مشخص می‌شود.  
دکتر لاریجانی با بیان اینکه بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی طی جلسات متعدد با مسئولیت ستادی و دانشگاهی و در ویرایش‌های مختلف نهایی شده است، بیان کرد:‌ بسته‌ها در ابتدای دولت دوازدهم بازبینی شده و هدف این است که دانشگاه‌ها با اجرای این بسته‌ها به محصولات و نتایج مشخص دست پیدا کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید بدانند می‌خواهند به کجا بروند و باتوجه به ظرفیت‌ها، ماموریت‌های مشخصی را تعیین و دنبال کنند. خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها اگر چند هدف مشخص را پیگیری کنند، در یک یا چند حیطه خاص می‌توانند در سطح ملی و جهانی بدرخشند.
به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت در راستای اجرای سند آمایش سرزمینی ماموریت‌های ویژه‌ای به دانشگاه‌ها و مناطق آمایشی سپرده شد و برخی دانشگاه‌ها با پیگیری این ماموریت‌ها توانسته‌اند در سطح بین‌المللی هم، در این زمینه‌ها جایگاهی پیدا کنند.
دکتر لاریجانی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مرجعیت علمی کشور تحقق یابد لازم است هر دانشگاهی در یک زمینه خاص حرکت کند و در مجموع تمام این اقدامات در کنارهم حوزه علوم پزشکی کشور را ارتقا می‌دهد.
وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها مسئولیت دارند در حوزه آموزش، در تمامی زمینه‌ها پاسخگوی نیازهای منطقه خود باشند، ولی لازم است در یک رشته خاص نیز عمیق شوند و در این زمینه نسبت به توسعه رشته‌ها، پژوهش و انجام شبکه‌های علمی اقدام نمایند.  
معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص تأمین اعتبارات مالی مورد نیاز اجرای بسته‌ها و مأموریت‌ها با عنایت به مشکلات مالی دانشگاه‌ها؛ همکاری و مساعدت رؤسا و معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌ها را امری ضروری برشمرد.
 در پایان نشست در زمینه سایر مسائل آموزشی از جمله: موضوع تمام وقت جغرافیائی اعضای هیأت علمی، راهکارهای ترغیب اعضاء هیأت علمی جهت مشارکت و همکاری در اجرای طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، کمبود نیروی انسانی حوزه آموزش دانشگاه‌ها، برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی  و .... بحث و تبادل نظر شد.

 
دفعات مشاهده: 243 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر