دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان

Zanjan University of Medical Sciences

به مناسبت هفته روابط عمومی گردهمایی روابط عمومی‌های استان زنجان به مناسبت هفته روابط عمومی گردهمایی روابط عمومی‌های استان زنجان

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۲۵ | 

به مناسبت هفته روابط عمومی
گردهمایی روابط عمومی‌های استان زنجان
گردهمایی روابط عمومی‌های استان زنجان به مناسبت هفته روابط عمومی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار شد.
پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وب‌دا – زنجان - ظهر یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه 97، آیت‌اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه روابط عمومی چشم و چراغ یک اداره است، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها باید در انجام وظایف و رسالت خود به گونه‌ای عمل کنند که رضایت مردم به ویژه ارباب رجوع را در پی داشته باشد و در اصل مراجعین به دستگاه‌ها نباید ناراضی برگردند.
 وی با بیان اینکه واقعیت این است که روابط عمومی‌ها تابلوی مجموعه‌های اداری محسوب می‌شوند، ادامه داد: روابط عمومی می‌تواند روح امید را در جامعه تقویت کند، این است که پیروزی با صابران است و باید این موضوع به عنوان یک هنر مورد توجه روابط عمومی‌ها باشد. 
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نقد یکی از مهم‌ترین عوامل در زمینه توسعه مجموعه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: باید از هر گونه نقد استقبال کرد و از آن برای پیشبرد برنامه‌ها استفاده شود. 
آیت‌اله خاتمی تصریح کرد: روابط‌عمومی، هم ذوق و هم علم لازم دارد و ترکیب این دو منجر به موفقیت خواهد شد، در سیستم اداری روابط عمومی‌ها تابلوی مجموعه خود محسوب می‌شوند.  
امام جمعه زنجان با بیان اینکه برخی از افراد از فرط خودشیفتگی و سیاست‌زدگی دیگران را باطل می‌دانند، افزود: با حق دادن به دیگران بسیاری از بد اخلاقی‌ها در جامعه فروکش خواهد کرد و باید بپذیریم کسی که انتقادات ما را می‌گوید در واقع ما را دوست دارد. 
وی ادامه داد: کسانی که برای کار در روابط عمومی‌ها انتخاب و معرفی می‌شوند باید به لحاظ علم، توان‌مندی، تعهد و دلسوزی سرآمد باشند و بتوانند دستگاه خود را در معرفی و دستیابی به اهداف، وظایف و مأموریت‌های محوله یاری بهتر و بیشتری دهند. 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه ایران اسلامی برای توسعه و پیشرفت نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌ها است، اذعان کرد: ما بیش از حد سیاسی شده‌ایم و دز آن خیلی بالا است و وقتی دز آن بالا شد، مثل اعتیاد می‌ماند و یک راه بیشتر ندارد که کسی نه می‌تواند ترک کند و نه می‌تواند، نرمال زندگی کند.
*** ادریس سالاری مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان اظهار کرد: اهمیت ارتباطات در دنیای امروزه بسیار زیاد است، به حدی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به آن تاکید بسیار  کرده  اند.
وی افزود: مقامات عالی کشور بارها به بحث روابط عمومی و اهمیت آن اشاره کرده‌اند و با این حال، بازهم در ساختار با مشکل مواجه هستیم و بحث بودجه و اعتبارات لازم پیش‌بینی نشده است.
مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان تاکید کرد: عشق و علاقه موجب می‌شود که روابط عمومی در کار خود موفق عمل کند و باید در حوزه آموزشی نیز روابط عمومی‌ها را توان‌مند کرد.
وی ابراز کرد: در روابط عمومی فرصت استفاده از مشارکت افکار عمومی را در برنامه‌ها فراهم کنیم و باید در کار روابط عمومی زمینه رضایت‌مندی ارباب رجوع را فراهم سازیم.
سالاری ابراز کرد: اگر تلاش کنیم وارد دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها شویم موفق عمل خواهیم کرد.
مدیرکل روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری زنجان تصریح کرد: برای پیشبرد توسعه، فرصتی بهتر از منتقدان وجود ندارد و یا حرف منتقدان درست است که ما باید بر اساس آن خودمان را اصلاح کنیم و یا اگر نیست باید با احترام پاسخ منتقدان را بدهیم.
*** اسماعیل رحمانی مسئول خانه روابط عمومی استان زنجان ابتدا از حضرت آیت‌اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان که بخشی از ساعات اجتماعی خود را علی‌رغم حجم عظیمی از امور؛ اختصاص دادند، تشکر و قدردانی نمود و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران حوزه ارتباطات و روابط عمومی و همه عزیزانی که سالیان سال بهترین روزهای زندگی خود را در عرصه روابط عمومی فعالیت نمودند و به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، گرامی‌ داشت.  
وی با بیان فرازی از فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر در محور توسعه ارتباطات مردمی به اختصاص وقت، حفظ حرمت انسان‌ها، طرح آزادانه نظرات، حفظ شکیبایی، اهتمام در رفع مشکل مردم و عذرخواهی با مهربانی؛ به فرآیند گذر از مدیریت افکار عمومی، که معمولا با شاخص‌های حاکمیتی است، در خدمت به افکار عمومی پرداخت.
مسئول خانه روابط عمومی استان زنجان با تعاریفی از دیپلماسی عمومی، ارتباطات جمعی، روابط عمومی و شبکه‌های اجتماعی، داشتن نقشه راه فرهنگی، اجتماعی و ارتباطی را یکی از ضرورت‌های کنونی در این عرصه دانست و به ویژگی‌های خدمت به افکار عمومی ازجمله: شنوابودن، پاسخگوبودن، شفافیت در اطلاع‌رسانی، بیان انتظارات و مطالبات مردمی، حقوق شهروندی و جریان آزاد اطلاعات و برقراری ارتباط دوسویه از ضرورت‌های حوزه ارتباطات و روابط عمومی اشاره نمود.
رحمانی به پایدار نمودن منابع موردنیاز حوزه روابط عمومی از جنبه‌‌های منابع انسانی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در تحقق این رسالت‌های مربوطه تاکید داشت.
وی به ایجاد توان‌مندی‌ها و مهارت، افزایش سواد ارتباطی و رسانه به دوره‌های آموزشی برای شاغلین روابط عمومی و مدیران دستگاه‌های اجرائی و آگاهی بخشی به مردم با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی، رسانه‌ها و تریبون‌های مردمی در گردهمائی‌ها اشاره نمود.

 
توسعه ارتباطات مردمی از فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر
بخشی از برنامه‌های روزانه‌ات را به نیازمندان اختصاص بده و شخصا آنان را ملاقات و در مجلس عمومی با آنان شرکت کن و برای خشنودی خداوندی که تو را آفریده است با آنان فروتن باش، در این مجلس به لشکریان و یارانت بگو کنار بروند و مزاحم نشوند تا کسی که می‌خواهد با تو حرف بزند بدون لکنت با تو گفتگو کند.
در ادامه می‌فرمایند: پس سعی کن با اگاهی، برخوردهای تندشان را تحمل کن، تنگ حوصله‌گی و خودخواهی را از خود دورکن تا خدا درهای رحمتش را رویت بگشاید و صواب طاعتش را به تو ارزانی دارد.
آن‌چه می‌بخشی با گشاده رویی ببخش و اگر نمی‌توانی با مهربانی عذرخواهی کن.
 
 
 

 
کلیدواژه ها: به مناسبت هفته روابط عمومی گردهمایی روابط عمومی‌های استان زنجان |

دفعات مشاهده: 645 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


  • کل کاربران ثبت شده: 2562 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • میهمانان در حال بازدید: 132 کاربر
  • تمام بازدید‌ها: 100778474 بازدید
  • بازدید 24 ساعت قبل: 42206 بازدید

زنجان، میدان آزادی، ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

تلفن : 33420651-9 (024)

info@zums.ac.ir