[صفحه اصلی ]    
:: ::
بخش‌های اصلی
معرفی روابط عمومی دانشگاه ::
شبکه اطلاع رسانی -اطلاع یابی::
آرشیو اخبار وب دا::
شورای منطقه 1روابط عمومی::
اطلاعیه::
اطلاع رسانی::
فرهنگ سلامت::
آلبوم تصاویر::
سلامت و رسانه::
هفته سلامت::
خیریه های حوزه سلامت::
عملکرد واحد های دانشگاه::
پزشک خانواده ::
تسهیلات نوروزی::
پرسش شما-_ پاسخ ما::
سفر ریاست جمهوری::
طرح تحول نظام سلامت::
اطلاع رسانی و آگهی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
:: دستور العمل
:: با حضور وزیرمحترم بهداشت و درمان کلنگ پروژه بیمارستان 220 تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص ) خدابنده به زمین زده شد
:: دیدار رئیس و کارکنان شبکه بهداشت با بخشدار بخش مرکزی سلطانیه
:: برنامه حضور مشاور در پایگاه توسعه تحقیقات بالینی
:: فایل تقدیر و تشکر از پایگاه در داخل مقاله و پایان نامه
..
پیوند های مرتبط

پایگاه خبری- اطلاع رسانی وب دا 

وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی

خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران

روزنامه ها و نشریات محلی

,سایت و وبلاگ های روابط عمومی

بانک صادرات

انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در زنجان

انجمن خیریه حمایت از بیمارانمبتلابه سرطان استان زنجان

جمعیت حمایت از بیماران ام اس استان زنجان

انجمن خیریه حمایت از سلامت روان استان زنجان

موسسه خیریه امدادگران عاشورا زنجان

کتابخانه مجازی پزشکی

..
اخبار وزارت بهداشت
..
:: روز ششم هفته سلامت روان تاثیر خودمراقبتی بر سلامت روان جوانان و نوجوانان ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۷/۲۳ | 

روز ششم هفته سلامت روان
 تاثیر خودمراقبتی بر سلامت روان جوانان و نوجوانان
به طور کلی جوانان و نوجوانان روزانه در معرض آسیب‌های روانی و اجتماعی می‌باشند که ارتقای سواد سلامت روان از طریق آموزش خودمراقبتی را می‌توان راهکاری در این زمینه دانست.
پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وب‌دا - زنجان، جوانان و نوجوانان بیشتر روز خود را در اینترنت با تجربه جرایم سایبری و بازی‌های خشونت آمیز روبرو هستند. میزان خودکشی و مصرف مواد به طور ثابتی در حال افزایش است، احساس تنهایی می‌کنند و در مواجهه صادقانه با خودشان آزار می‌بینند.
به طور کلی جوانان و نوجوانان روزانه در معرض آسیب‌های روانی و اجتماعی می‌باشند که ارتقای سواد سلامت روان از طریق آموزش خودمراقبتی را می‌توان راهکاری در این زمینه دانست.

نوجوانی و جوانی زمان قطعی برای مداخلات پیشگیرانه مانند خودمراقبتی است.
خودآگاهی اولین گام برای برنامه‌ریزی است، همه ما از نقاط ضعف و قوت خود آگاه هستیم و این آگاهی به ما قدرتی می‌دهد که با آن می‌توانیم تغییراتی را به وجود بیاوریم که زندگی خود را عوض کنیم.
مذاکره، گفت و گویی است بین دو یا چند نفر با هدفی خاص که عموما رسیدن به یک راه حل و یا حل اختلاف است.
گوش دادن، اجازه صحبت دادن، پرداختن به مسئله و دنبال مقصر نبودن، راه حل ارائه دادن، همدلی کردن از فنون مذاکره می‌باشد.
خشم می‌تواند از حالت کج خلقی ملایم به خشم و غضب تند تغییر یابد، عصبانیت شدید هرگز مفید نیست، عصبانی بودن به این معناست که شما یاد نگرفته‌اید راه‌حل‌های مناسب برای مواجهه با موقعیت‌های عصبانی کننده را پیدا کنید و یا عصبانیت خود را مدیریت کنید.
سعی کنید عوامل ایجاد کننده خشم، موقعیت‌های آزاردهنده ،فشارهای روانی و رفتارهای آزاردهنده را بشناسید و از آن‌ها دوری و محیط را ترک کنید.
 در زمینه استرس، استرس خود را تحت کنترل درآوردید.
 اولین قدم، شناخت هرچه بهتر خودتان است، باید ببیند عکس العملتان در شرایط مختلف چگونه است، چه عواملی باعث استرس‌تان می‌شود پس از پاسخ‌گویی به این سوالات این مراحل را طی کنید. اولویت‌ها را مشخص کنید، تمرین مواجهه با موقعیت‌های استرس‌زا را انجام دهید، خواسته‌های خود را بررسی کنید، تغییرات را به عنوان جزئی از زندگی بپذیرید، بهتر است زمانی را برای تفریح داشته باشید، یاد بگیرید نه بگوئید و به زندگی معنوی خود غنا ببخشید.
 هفته سلامت روان (18-24 مهرماه) با شعار "سلامت روان جوانان و نوجوانان: جهان درحال تغییر" آغاز شده است.
 
دفعات مشاهده: 78 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA code
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان