دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان

Zanjan University of Medical Sciences

سخنگوی وزارت بهداشت: سخنگوی وزارت بهداشت: مردم قبل از هرگونه کمک خیرخواهانه از صحت موضوع مطمئن شوند

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۷/۲۴ | 

سخنگوی وزارت بهداشت:

مردم قبل از هرگونه کمک خیرخواهانه از صحت موضوع مطمئن شوند

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: اگرچه ما نیاز به اقدامات خیریه داریم، اما اقدامات خیریه‌ای بهتر است به صورت سازماندهی شده، مردمی و خودجوش باشد. 
به گزارش وب‌دا، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی ضمن بیان این مطلب افزود: درخصوص نحوه درخواست برخی کمک های خیرخواهانه در رسانه ها گله داریم، چراکه بار عاطفی مردم، میزان همدردی آنها در فضای رسانه ای برای کار خیر، ظرفیت محدودی دارد 
وی گفت: درخواست وزارت بهداشت این است که اقدامات خیرخواهانه به گونه ای نباشد که در مورد کارهای خیریه، قصه چوپان دروغگو در ذهن مردم تداعی شود و پیشنهاد می کنیم که مردم قبل از هرگونه کمکی از صحت موضوع مطلع شده و بعد کمک کنند. 
معاون کل وزارت بهداشت، یاد آور شد: اخیراً با موردی مواجه شدیم که بیماری قبلا درمان شده و پدرش قبل از تولد فرزند، اهدای عضو کرده و هزینه اش را نیز دریافت کرده است، اما در فضای رسانه ای به گونه ای دیگر جلوه داده شد که در مورد بررسی این موضوع دادستانی وارد عمل شده و اقدامات لازم نیز انجام خواهد شد. 
دکتر حریرچی گفت: بعضی از اتفاقات از بنیان دروغ است، برای مثال برخی افراد با در دست داشتن نسخه MRI در مساجد و اماکن عمومی درخواست کمک مالی دارند و وقتی پزشکی قصد کمک به آنها را دارد، امتناع می کنند، این نشان می دهد که این افراد بیمار نیستند و فقط می خواهند کمک مالی جمع آوری کنند 
سخنگوی با بیان این که در ٩٨ درصد موارد، داروهای بیماران مبتلا به سرطان، حداکثر با دریافت ٥ تا ١٠ درصد حق فرانشیز به آنها ارائه می شود، گفت: در مورد کودکان مبتلا به سرطان نیز بیش از ٩٠ درصد هزینه ها توسط  طرح تحول سلامت، تقبل می شود.
دکتر حریرچی با بیان این که در سراسر کشور موسسه های معتبر خیریه از جمله محک و مهرانه در زمینه جمع آوری کمک های مالی برای بیماران فعالیت دارند، گفت: موسسات خیریه سالانه ١٧٠٠ میلیارد تومان در محیط دانشگاه های علوم پزشکی صرف پروژه های عمرانی جاری کرده اند. 
دکتر حریرچی خاطرنشان کرد: اگرچه ما نیاز به اقدامات خیریه داریم، اما اقدامات خیریه ای بهتر است به صورت سازماندهی شده، مردمی و خودجوش باشد. 
وی افزود: اکثر خیّرین علاقه ای به رسانه ای کردن اقدامات خود ندارند، چراکه معتقدند رسانه ای شدن ارزش کار خیر را کم می کند./207

 
کلیدواژه ها: مردم قبل از هرگونه کمک خیرخواهانه از صحت موضوع مطمئن شوند |

دفعات مشاهده: 695 بار   |   دفعات چاپ: 27 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر


  • کل کاربران ثبت شده: 2729 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • میهمانان در حال بازدید: 61 کاربر
  • تمام بازدید‌ها: 107728046 بازدید
  • بازدید 24 ساعت قبل: 26456 بازدید

زنجان، میدان آزادی، ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

تلفن : 33420651-9 (024)

info@zums.ac.ir