[صفحه اصلی ]    
:: ::
بخش‌های اصلی
معرفی روابط عمومی دانشگاه ::
شبکه اطلاع رسانی -اطلاع یابی::
آرشیو اخبار وب دا::
شورای منطقه 1روابط عمومی::
اطلاعیه::
اطلاع رسانی::
فرهنگ سلامت::
آلبوم تصاویر::
سلامت و رسانه::
هفته سلامت::
خیریه های حوزه سلامت::
عملکرد واحد های دانشگاه::
پزشک خانواده ::
تسهیلات نوروزی::
پرسش شما-_ پاسخ ما::
سفر ریاست جمهوری::
طرح تحول نظام سلامت::
اطلاع رسانی و آگهی::
کرونا ویروس جدید::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
پیوند های مرتبط

پایگاه خبری- اطلاع رسانی وب دا 

وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی

خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران

روزنامه ها و نشریات محلی

,سایت و وبلاگ های روابط عمومی

بانک صادرات

انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در زنجان

انجمن خیریه حمایت از بیمارانمبتلابه سرطان استان زنجان

جمعیت حمایت از بیماران ام اس استان زنجان

انجمن خیریه حمایت از سلامت روان استان زنجان

موسسه خیریه امدادگران عاشورا زنجان

کتابخانه مجازی پزشکی

..
اخبار وزارت بهداشت
..
:: به مناسبت هفته روابط عمومی؛ تجلیل از مدیران روابط عمومی برتر استان زنجان ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۹/۳/۱ | 

به مناسبت هفته روابط عمومی؛
 
تجلیل از مدیران روابط عمومی برتر استان زنجان
 
نشست مدیران و مسئولین روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان به ریاست دکتر حقیقی استاندار زنجان، باحضور آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بستر ویدیوکنفرانس برگزار شد.
 
پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وب‌دا – زنجان، عصر سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه سال‌جاری در نشست مدیران و مسئولین روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان که به ریاست دکتر فتح‌اله حقیقی استاندار زنجان باحضور آیت اله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و شماری از مسوولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، در محل استانداری زنجان در بستر ویدیوکنفرانس برگزار شد، عدم وجود جایگاه مناسب برای روابط عمومی‌ها در چارت سازمانی، لزوم استخدام نیروهای تحصیلکرده برای روابط عمومی‌ها، ضرورت تامین امکانات سخت‌افزاری برای روابط عمومی‌ها و لزوم حرکت به سمت روابط عمومی سرآمد و هوشمند، از دغدغه‌ها و نیازهای این حوزه در استان عنوان شد.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان در این نشست با اشاره به جمله‌ای از استاندار در نشست قبلی مدیران، "باید حتما روابط عمومی را از پلاکاردزنی خارج کنیم، روابط عمومی چشم و گوش مدیرکل است و باید به وظیفه و رسالت اصلی خود عمل کند" اظهار داشت: روابط عمومی از شرایط سنتی گذر کرده و باید دیدگاه‌ها به جایگاه روابط عمومی تغییر کند، روابط عمومی از سنتی، الکترونیک، وب دو و سه گذر کرده و با قالب روابط عمومی سرآمد و هوشمند که خدمت به افکارعمومی با شاخصه‌های مخاطب محوری و فرآیندگرایی با مشارکت عناصر ارتباطی و نتایج مطلوب عملکرد است، تغییر یافته است و باید به وظیفه و رسالت اصلی خود عمل کند.»

اسماعیل رحمانی افزود: در این راستا، روابط عمومی، در پیشینه تاریخی و مذهبی خود از صدر اسلام، از زمان پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع)، رویکردها و تاکیداتی در حوزه ارتباطات انسانی و سیستمی داشته، و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با تاکیدات و رهنمودهای امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و دولت‌های اسلامی، با مصوبات و تدوین دستورالعمل‌ها، موجب پیشرفت و توسعه روابط عمومی گردید. و از منظر علمی و حرفه‌ای نیز، ۷۰ دهه فعالیت در سیستم‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی، و صنفی داشته است .
 
رییس هیات موسس خانه روابط عمومی زنجان با بیان اینکه روابط عمومی، در بعد انجام وظیفه و رسالت اصلی و حرفه‌ای خود، با سه شاخص توان‌مندی مدیران روابط عمومی، ارتباطات رسانه‌ای و نوع نگرش و حمایت مدیران، حائز اهمیت است اظهار داشت: در هفته روابط عمومی به بخشی از این رسالت‌ها و تعاملات در نامگذاری ایا هفته که از طرف خانه روابط عمومی اعلام شده، اشاره شده است و شعار اصلی آن، روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و شکست کرونا نام‌گذاری شده است.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه به عناوین هفته روابط عمومی از ۲۷ اردیبهشت تا دوم خرداد اشاره کرد و افزود: ۲۷ اردیبهشت: روابط عمومی، سلامت و مبارزه مشترک با کرونا، ۲۸ اردیبهشت: روابط عمومی، دولت و اطلاع‌رسانی، ۲۹ اردیبهشت: روابط عمومی، رسانه و همکاری‌های مشترک، ۳۰ اردیبهشت: روابط عمومی، تخصص و آموزش دانشگاهی، ۳۱ اردیبهشت: روابط عمومی، اقتصاد و مساعی مشترک برای جهش تولید، یک خرداد: روابط عمومی، صداقت و سرمایه اجتماعی و دوم خرداد: روابط عمومی، جامعه و توسعه و تعامل فردی و اجتماعی نامگذاری شده است.
 
به گفته رحمانی جلسه امروز مصادف با چهارمین روز از هفته روابط عمومی، با عنوان: تخصص و آموزش دانشگاهی است، و در این راستا، قریب ۲۰ درصد مدیران روابط عمومی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، ۸۰ درصد از افراد باتجربه و با مهارت لازم در این بخش فعالیت می‌نمایند و ازطرفی حدود ۶۵ درصد از کارشناسان نیز فاقد تحصیلات دانشگاهی و تخصص لازم در این زمینه هستند که ایجاب می‌نماید برای تامین نیاز جامعه، زنجیره آموزشی لازم تکمیل شود و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و درازمدت برای شاغلین باتجربه، توسعه و ارتقاء مقاطع تحصیلی دانشگاهی کارشناسی، ارشد و دکترا، و ...،و همچنین از جهاتی اهمیت جایگاه روابط عمومی در نگهداشت منابع انسانی که قریب ۱۵ هزار در واحد روابط عمومی و ۲۰۰ هزار نیرو در بخش‌های مختلف شاغل هستند، از الزامات این حوزه می‌باشد.

وی به موضوعاتی که ضرورت حمایت مدیران را می‌طلبد و از جلسات مختلف حوزه روابط عمومی که به صورت جمع‌بندی شده، ارائه می‌گردد نیز اشاره کرد و افزود: توجه به پژوهشی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی در محور خدمت به افکار عمومی و افکارسنجی، در محور تحلیل محتوای رسانه‌ها، نقشه راه تعاملات ما را با رسانه و ترکیب ظرفیت‌های‌شان نشان خواهد داد، چراکه روابط عمومی و رسانه‌ها دو شاخه تنومند درخت ارتباطات هستند و در محور پژوهش، عملکردها، خدمات و رسالت‌های سازمانی که با نتایج این پژوهش‌ها، می‌توان تفاهم‌نامه مشترک با سازمان‌های ذی‌ربط و رسانه‌ها در تکمیل ظرفیت‌ها منعقد کرد و نقش را رسالت‌ها و ماموریت‌های روابط عمومی با برنامه‌ریزی پبش برود.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه انتظارات و چالش‌های حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی را، منظور نمودن شاخص‌های روابط عمومی در ارزیابی عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی در شاخص‌های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی و صیانت از حقوق شهروندی، تعیین سخنگو برای دستگاه‌های اجرایی با اولویت مدیران روابط عمومی، تشکیل جلسات مشترک مدیران دستگاه‌های اجرایی و روابط عمومی، انتخاب مدیران اجرایی حامی روابط عمومی، حمایت از تشکل‌های صنفی روابط عمومی که بتوانند به خوبی وظایف حرفه‌ای، اجتماعی و مدنی خود را انجام دهند و علاوه بر تعیین نیازهای آموزشی، براساس نیازسنجی برای شاغلین روابط عمومی، برای مدیران اجرایی سازمان‌ها هم منظور شود، و در این صورت، به طور قطع و یقین شایستگان برای مدیریت‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمیع جهات انتخاب می‌شوند که در این خصوص پیشنهاد می‌شود در توسعه ارتباطات مردمی، افکار عمومی، اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی؛ آیین‌نامه‌های مربوطه در داشبورد و کارتابل مدیریتی آنان پس از انتصاب قرار گیرد. (همچنان که در صدر اسلام داشته‌ایم در فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر)
 
رحمانی سایر انتظارت را؛ رصد و ارائه برنامه ارتباطی دستگاه‌ها در اسفندماه برای سال آتی، پیش‌بینی اعتبار ۲ در هزار بودجه جاری ستادی و استانی در موافقت‌نامه‌ها برای فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و روابط عمومی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، و عضویت نمایندگان شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان در شوراها و کارگروه‌های مرتبط مانند: شورای اطلاع‌رسانی، شورای فرهنگ عمومی، شورای اجتماعی، شورای آموزش و پرورش، شورای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و کمیته صیانت از حقوق شهروندی، برشمرد.
 
وی با تاکید براینکه اگر جایگاه شورای اطلاع‌رسانی بالاتر از شوراهای دیگر استانی نباشد کمتر هم نیست، تصریح کرد: در این راستا، فعال‌سازی شورای اطلاع‌رسانی استان مورد انتظار بود که شکر خدا، انجام شد و خوشبختانه با جدیت دکتر مرادی معاون سیاسی، امنیتی و رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان، احیا شده و جلسات مرتب تشکیل می‌شود و در ذیل شورا، ۴ کمیته تشکیل شده که پیشنهاد می‌شود کمیته ویژه خدمت به افکار عمومی هم در نظر گرفته شود، و همچنین برای طرح‌های کلان، پیوست اطلاع‌رسانی و اجتماعی از طریق شورا تعریف، و فضای ارتباطات جمعی، رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی از سوی این شورا ویزیت و رصد شود و تمهیدات لازم برای رویکردهای توسعه‌ای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی برای دریافت خدمات طرح‌ها صورت گیرد.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به یک نمونه حمایت مدیران در حوزه اطلاع‌رسانی و آموزش، در بحث کرونا اشاره نمود و افزود: در این خصوص با رهنمودهای حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه محبوب زنجان، حمایت‌های مجدانه دکتر حقیقی استاندار زنجان و دکتر مرادی رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان، دکتر قزلباش رئیس دانشگاه و دکتر لطیفی مدیرکل صدا و سیما و همچنین مدیرکل منطقه مخابرات استان، در سطح استان استودیو سلامت به عنوان یک مرجع اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای در کنار سایر فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و آموزش ایجاد شد که در این راستا، توانستیم نزدیک به ۱۴۰ برنامه با ۲۰۲ مهمان روزانه در بخش‌های سیما و خبر، و همچنین نشست خبری روزانه با اصحاب رسانه‌های گروهی داشته باشیم.
 
رحمانی ادامه داد: همچنین در صدا و سیما که در رویکرد برنامه‌های خود، با حمایت‌های دکتر لطیفی مدیرکل صدا و سیما، بیش از ۳۴۸ ساعت برنامه در صدا و سیما و خبر داشته‌اند، و ۱۵۲۶ عنوان برنامه در رادیونما و فضای مجازی، ۹۰ هزار زیرنویس و ... که نشان‌دهنده توجه مدیران ارشد صدا وسیما به تامین نیازهای اطلاع‌رسانی و آموزش در کرونا برای آگاهی بخشی به مردم برای پیشگیری و کنترل بیماری کروناویروس است.
 
وی به گزارشی که ۳۶ سازمان با توجه به ۹ معیار و نزدیک به ۸۰ شاخص اطلاع‌رسانی و آموزش ارائه داده‌اند، اشاره و اظهار داشت: بیش از ۵۳۰۰۰ ریز فعالیت در بحث کرونا تا تاریخ ۱۵/۱/۹۹ ارائه گزارش صورت گرفته است. یا در دانشگاه و واحدهای تابعه در همین محور نزدیک به ۶ میلیون ریز فعالیت در حوزه اطلاع‌رسانی و آموزش کرونا صورت گرفته، که نشان‌دهنده حمایت مدیران، توان‌مندی حوزه اطلاع‌رسانی و توجه و تعامل رسانه‌های گروهی است.
 
در پایان این نشست از روابط عمومی‌های ۱۶ دستگاه اجرایی که براساس شاخص‌های ارزیابی، عملکرد مطلوبی طی یک‌سال گذشته داشتند، تجلیل شد، که از اسماعیل رحمانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و کنترل کروناویروس نیز قدردانی به عمل آمد.
 
 
دفعات مشاهده: 189 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

مطالب مشابه