دوره 11، شماره 31 - ( 9-1397 )                   جلد 11 شماره 31 صفحات 1-15 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Dehghanzadeh S, Alizadeh S. Explaining Nursing Students’ Experiences of a Flipped Classroom: A qualitative Study. J Med Educ Dev. 2018; 11 (31) :1-15
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-1010-fa.html
دهقان زاده شادی، علیزاده شیوا. تبیین تجارب دانشجویان پرستاری از آموزش به روش کلاس وارونه: مطالعه‌ی کیفی. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1397; 11 (31) :1-15

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-1010-fa.html


گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
چکیده:   (600 مشاهده)
زمینه و هدف: برای پرورش دانش­ آموختگانی خلاق و برخوردار از توانایی­‌های تفکر انتقادی، آموزش پرستاری نیازمند به­‌کارگیری روش‌­های آموزشی فراگیر مداری همچون کلاس وارونه است. علی­‌رغم اینکه روش آموزش کلاس وارونه رویکردی نوین در آموزش علوم پزشکی محسوب می­‌شود، اطلاعات کافی و عمیقی درباره­‌ی تجارب دانشجویان پرستاری از یادگیری به شیوه‌­ی کلاس وارونه در جهان و به­‌خصوص در ایران وجود ندارد. مطالعه‌­ی حاضر با هدف تبیین تجارب دانشجویان پرستاری از به‌­کارگیری روش آموزشی کلاس وارونه و ارائه‌­ی راهکارهای مناسب به مدرسان پرستاری اجرا شد.
روش بررسی: مطالعه‌­ی حاضر یک تحقیق کیفی به روش تحلیل محتوای کیفی قراردادی است که بر 18 دانشجوی پرستاری ترم دوم که واحد پرستاری بیماری­‌های ارتوپدی را به روش آموزش کلاس وارونه گذرانده بودند، انجام گرفت. داده‌­ها از طریق مصاحبه‌­های عمیق نیمه‌­ساختار یافته جمع‌­آوری و با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی قرار دادی Graneheim و Lundman تحلیل شد.
یافته‌­ها: مضمون اصلی مطالعه "کارآمدی آموزش تئوری" بود که از سه طبقه اصلی "تجربه رویکردی نوین در آموزش"، "کنترل داشتن بر یادگیری" و "مشارکت تعاملی: تجربه‌ه­ای متفاوت" تبیین شد.
نتیجه‌­گیری: محتواهای الکترونیکی به فراگیران کمک کرد تا بتوانند دانش نظری فراگرفته شده را برای حل مشکلات بیماران فرضی بکار بندند. مدرسان پرستاری می‌­توانند از نتایج مطالعه‌­ی حاضر جهت دستیابی به پیامدهای مثبت به‌­کارگیری کلاس وارونه بهره جویند.
متن کامل [PDF 611 kb]   (123 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصی
دریافت: ۱۳۹۶/۱۲/۱ | پذیرش: ۱۳۹۷/۸/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb