دوره 12، شماره 33 - ( 1398 )                   جلد 12 شماره 33 صفحات 26-33 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirmoghtadaie Z, Ahmady S. The Effectiveness of Blended Learning in the Field of Medical Education: Explaining Dimensions and Components Based on Stakeholder Experiences. J Med Educ Dev. 2019; 12 (33) :26-33
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-1057-fa.html
میرمقتدایی زهره سادات، احمدی سلیمان. اثربخشی یادگیری ترکیبی حوزه آموزش پزشکی: تبیین ابعاد و مولفه ها بر اساس تجارب ذینفعان. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1398; 12 (33) :26-33

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-1057-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی تهران
چکیده:   (807 مشاهده)
زمینه و هدف:یادگیری ترکیبی ادغام اندیشمندانه یادگیری الکترونیکی و یادگیری چهره به چهره است  که درحوزه آموزش پزشکی مورد اقبال قرار گرفته است. با توجه به اهمیت و پیچیدگی این سیستم آموزشی نوین هدف از مطالعه حاضر شناخت و درک عمیق تر عوامل وابعاد موثر بر اثربخشی یادگیری ترکیبی است که بر اساس تجارب ذینفعان حاصل می گردد.
روش بررسی:در این مطالعه کیفی از رویکرد تحلیل محتوا استفاده شد. مشارکت کنندگان شامل 7 نفر از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران هستند که سابقه تدریس حداقل 2 سال متوالی را در سیستم آموزش مجازی دارند و 8 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌های حوزه پزشکی که از طریق نمونه گیری هدفمند در دسترس انتخاب گردیدند. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش 7 مرحله ای Colaizzi استفاده شد.
یافته ها: نتایج حاصل از تحقیق کیفی در 5 طبقه و 40 زیرطبقه شکل گرفت که طبقات حاصل شده عبارت بودند از: توانمندی‌های دانشجویی، شایستگی‌های مدرس،جنبه‌های فنی،حیطه پداگوژیک ومحیط حمایتی.هر کدام از طبقات به زیر طبقاتی تقسیم شدند.
نتیجه گیری: اهمیت موضوع یاددهی یادگیری و تقاضای روز افزون برای دسترسی به آموزش از یک طرف و تأکید بر اثربخش بودن آموزش از طرف دیگر یکی از چالش‌های پیش روی همه سازمان‌های آموزشی است. یافته‌های این مطالعه نشان داد که که با بازنگری اساسی در پذیرش دانشجو و استاد و همچنین فراهم نمودن امکانات فنی لازم در این حوزه می‌توان جایگاه شایسته این آموزش را پیدا کرد.
متن کامل [PDF 662 kb]   (201 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصی
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb