دوره 12، شماره 33 - ( 1398 )                   جلد 12 شماره 33 صفحات 65-72 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shahroudi S, Arbabisarjou A, Rahdar O. The Perceptions of Students toward the Quality of Educational Services at Zahedan University of Medical Sciences, Based on the SERVQUAL Model during the Academic Year 2017-2018. J Med Educ Dev. 2019; 12 (33) :65-72
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-1088-fa.html
شاهرودی سمیه، اربابی سرجو عزیزاله، راهدار ام البنین. ارزیابی ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با استفاده از مدل سروکوال(SERVQUAL) در سال تحصیلی 97-1396.. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1398; 12 (33) :65-72

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-1088-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زاهدان، ایران
چکیده:   (712 مشاهده)
زمینه و هدف: آموزش عالی یکی از مهم‌ترین نهادها جهت آموزش و تأمین نیروی انسانی می‌باشد که جهت حفظ و بقای خود نیازمند توجه به کیفیت خدمات می‌باشد. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال تحصیلی 97-1396 انجام گرفت.
روش بررسی: در مطالعه توصیفی- تحلیلی حاضر 477 دانشجو براساس جدول نمونه گیری مورگان به صورت نمونه گیری طبقه ای- متناسب از شش دانشکده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به تصادف انتخاب و وارد مطالعه شدند. جهت جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد. پرسشنامه شامل دو بخش اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه تدوین شده ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی بر اساس مدل سروکوآل بود. اطلاعات پس از جمع‌آوری با استفاده از نرم افزارSPSS (V21)  با استفاده از آمارتوصیفی و تحلیلی، شامل آزمون تی مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه تحلیل شد.
یافته‌ها: نتایج مربوط به ارزیابی ادراک دانشجویان از کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه نشان داد که 11/2 درصد از دانشجویان کیفیت خدمات را ضعیف، 87 درصد متوسط و 1/8 درصد خوب ارزیابی کرده‌اند. همچنین مقایسه میانگین نمرات ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی به تفکیک متغیرهای جنسیت، وضعیت تاهل، سن، نوع اسکان و همچنین دانشکده‌ها از نظر آماری معنی دار نشد (P>0.05) در حالی‌که اختلاف مشاهده شده میانگین نمرات ارزیابی به تفکیک متغیر  وضعیت بومی بودن دانشجویان از نظر آماری معنی دار شد(P<0.05).
نتیجه‌گیری: نتایج حاکی از آن بود که کیفیت خدمات آموزشی موجود متوسط می‌باشد بنابراین لازم است مسئولین جهت افزایش ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه برنامه‌ریزی‌های کارآمدتری تدوین نمایند.
متن کامل [PDF 426 kb]   (157 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصی
دریافت: ۱۳۹۷/۷/۷ | پذیرش: ۱۳۹۸/۳/۵ | انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb