دوره 7، شماره 14 - ( 3-1393 )                   جلد 7 شماره 14 صفحات 38-47 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

dehghani A, baharlou R, mehbodi L, zarei Z, farokhabadi F, benrazi A. Evaluation of jahrom university of Medical Sciences Teachers attitude toward variables related to student’s academic satisfaction. J Med Educ Dev. 2014; 7 (14) :38-47
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-215-fa.html
دهقانی علی، بهارلو رسول، مهبودی لیلا، زارعی زهرا، فرخ آبادی فروغ، بی راضی غابش آرمیتا. بررسی نگرش اساتید دانشگاه علوم پزشکی جهرم نسبت به متغییرهای مرتبط با رضایت تحصیلی دانشجویان. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1393; 7 (14) :38-47

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-215-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی جهرم
چکیده:   (11933 مشاهده)
مقدمه و هدف : توجه به کیفیت آموزشی هدف اول مدیران، اساتید و سیاستگذاران در امر سیاستگذاری سلامت جامعه است. از اینرو دانشگاه ها بدنبال تامین نیازها و انتظارات دانشجویان هستند و با توجه به اینکه یکی از ارکان اصلی دانشگاه ها دانشجویان می باشند. لذا این مطالعه با هدف تعیین نگرش اساتید دانشگاه علوم پزشکی جهرم نسبت به متغییرهای مرتبط با رضایت تحصیلی دانشجویان در سال 1391 انجام گرفت.
 روش ها : این مطالعه توصیفی- مقطعی با مشارکت 48 نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی جهرم انجام گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته 44 سوالی بود که عوامل رضایتمندی تحصیلی را در شش بعد فردی، آموزشی، اخلاقی، مدیریتی، امکانات رفاهی و شغلی از دیدگاه اساتید بررسی می نمود. آنالیز اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS 16 و آزمون های مربوطه انجام گردید. نتایج : مهمترین متغیرهای مرتبط با رضایتمندی تحصیلی از دیدگاه اساتید به ترتیب شامل استفاده از کادر آموزشی مجرب جهت ارائه دروس، علاقمندی به رشته تحصیلی و القای اعتماد به نفس به دانشجویان توسط اساتید و مسئولین می باشد. نتایج مطالعه نیز نشان داد که بین بعد آموزشی و پژوهشی و متغیرهای رشته و پایه تحصیلی ارتباط معنی داری وجود دارد (p <05) و در سایر موارد ارتباط معنی داری مشاهده نشد (p > 05).
 نتیجه گیری : بر اساس نتایج مطالعه، بعد اخلاقی و روانشناختی مهمترین متغیرهای مرتبط با رضایتمندی تحصیلی دانشجویان شناخته شدند. لذا توجه بیشتر به حیطه های اخلاقی و روانشناختی در دانشگاه ها از جانب برنامه ریزان آموزشی و مدیران پیشنهاد می گردد.
واژه‌های کلیدی: رضایتمندی تحصیلی، دانشجویان، نگرش
متن کامل [PDF 213 kb]   (1257 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: ۱۳۹۲/۵/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۰/۱ | انتشار: ۱۳۹۳/۳/۳۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb