دوره 7، شماره 14 - ( 1393 )                   جلد 7 شماره 14 صفحات 59-71 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sammie Rad F, Ghasemi Z. ََAccountabilityof faculty members of schools of Qazvin University of medical sciences. J Med Educ Dev. 2014; 7 (14) :59-71
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-229-fa.html
سمیعی راد فاطمه، قاسمی زهرا. پاسخگویی پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1393; 7 (14) :59-71

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-229-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی قزوین
چکیده:   (14000 مشاهده)
زمینه و هدف: یکی از وظایف اصلی اعضای هیأت علمی تحقیق می باشد که به عنوان یک ضرورت اولیه برای پیشرفت حرفه ای شناخته شده است. هدف پژوهش حاضر بررسی پاسخگویی پژوهشی اعضای هیات علمی بود. مواد و روش ها : این پژوهش توصیفی – تحلیلی که به صورت مقطعی و در میان کلیۀ اعضای هیأت علمی دانشگاه انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای شامل خصوصیات فردی، موانع شخصی، درون سازمانی، برون سازمانی و ماهیت پژوهش بود. از آمار توصیفی و تحلیلی، استفاده شد. یافته ها: عوامل بازدارنده ی درون سازمانی با میانگین و انحراف معیار 29/54 ±08/50 امتیاز در رتبه اول، عوامل مربوط به روش تحقیق علمی با 03/6± 63/55 امتیاز در رتبه دوم، عوامل بازدارنده ی شخصی با 1/5 ±64/ 58 امتیاز در رتبه سوم و عوامل برون سازمانی با9/11± 5/64 امتیاز در رتبه آخر قرار داشتند. بحث و نتیجه گیری: بهبود وضعیت پژوهشی عمده ی دانشگاهها در گرو ایجاد یک نظام متمرکز تحقیقاتی جهت هماهنگی فعالیت های تحقیقاتی درون سازمانی و برون سازمانی است.
واژه‌های کلیدی: پژوهش، موانع، اعضای هیات علمی
متن کامل [PDF 227 kb]   (1819 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: 1392/6/26 | پذیرش: 1392/9/4 | انتشار: 1393/3/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb