دوره 8، شماره 19 - ( 6-1394 )                   جلد 8 شماره 19 صفحات 1-4 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zand S, Jafarimanesh H, Rezaee N, Paknia B. Designing systems for continuous evaluation of clinical practice (SCECP) in Nursing students through cell phone. J Med Educ Dev. 2015; 8 (19) :1-4
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-315-fa.html
زند سلیمان، جعفری منش هادی، رضایی ناصر، پاک نیا بابک. طراحی سیستم ارزشیابی مستمر عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری از طریق تلفن همراه. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1394; 8 (19) :1-4

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-315-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی اراک
چکیده:   (8008 مشاهده)
سابقه وهدف: شاید به‌جرأت بتوان گفت که اساسی‌ترین بخش هر برنامه‌آموزشی و درسی، ارزشیابی است، زیرا تنها با انجام صحیح آن می توان به کاستی‌های برنامه پی‌برد و برای رفع آنها اقدام کرد . مطالعات مختلف نشان داده‌اند که ارزشیابی‌های مستمر و مداخلات لازم براساس نتایج آنها، تأثیر غیر قابل انکاری در بهبود روند آموزش در همه سطوح دارند. توجه به این حقیقت که ارزشیابی برنامه‌های‌آموزشی یک فعالیت مستمر و پویا است، موجب شد تا این مطالعه با هدف طراحی سیستم‌ارزشیابی‌همراه دانشجویان طراحی شود. روش کار: نرم‌افزار ارائه شده تحت‌وب طراحی و در کامپیوتر نصب و اجرا می شود. شبکه‌وب به سرویس پیام‌کوتاه متصل شده تا با ارسال نمرات‌ارزشیابی توسط تلفن‌همراه قادر به بازخوانی ارزشیابی باشد. پس از تهیه مقدمات لازم یک گروه از دانشجویان پرستاری توسط تلفن‌همراه و به کمک ارسال پیامک ارزشیابی شدند. پیامک‌های ارسالی در نرم‌افزار تحت‌وب بازخوانی شده و بازخورد این ارزشیابی برای دانشجویان فرستاده شد. یافته ها: نرم‌افزار دارای قابلیت‌های پیشرفته ای از امکان گزارش‌گیری توسط دانشجو ، مربی و مدیر گروه و همچنین پردازش اطلاعات به صورت دوره و درس، ایجاد نمودار نمره ارزشیابی دانشجو بر اساس خط‌برش تعریف شده، ثبت سوابق ارزشیابی دانشجو ، بازخورد‌روزانه عملکرد دانشجو، تجمیع نمرات و ارزشیابی دانشجو، استفاده از سوابق ارزشیابی در دوره های بعد را می باشد. نتیجه گیری: بدین سبب انجام ارزشیابی توسط سیستم ارزشیابی مستمر دانشجو با کمک نرم‌افزار تحت‌وب و از طریق تلفن‌همراه می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری را به مدیران، مربیان و دانشجویان در خصوص انجام صحیح‌تر ، کم هزینه‌تر، دقیق‌تر و سریع‌تر آن بدهد.
متن کامل [PDF 89 kb]   (1601 دریافت)    
موضوع مقاله: تخصصی
دریافت: ۱۳۹۳/۲/۱ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱۲/۲۱ | انتشار: ۱۳۹۴/۷/۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb