دوره 8، شماره 18 - ( 3-1394 )                   جلد 8 شماره 18 صفحات 115-124 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Masoomi H, Kamali K, Mohamadi A. Factors determining the efficiency of non-clinical teachers teach from the perspective of Zanjan University of Medical Sciences . J Med Educ Dev. 2015; 8 (18) :115-124
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-358-fa.html
معصومی حسین، کمالی کوروش، محمدی علی. بررسی کار آمدی تدریس از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان . مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1394; 8 (18) :115-124

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-358-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی زنجان
چکیده:   (10106 مشاهده)
جکیده : زمینه و هدف : کار آمدی تدریس در اساتید عبارت است از توانائی آنان در رسیدن به اهداف نظری و عملی در رابطه با آموزش مورد نظر ، هدف تحقیق در این مطالعه برآورد نظرات آنان در رابطه با مولفه های موثردرتدریس برای رسیدن به اهداف نظری و عملی در رابطه با آموزش دانشجویان است. این یک مطالعه توصیفی مقطعی است که تمامی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان را که در سال تحصیلی 1391- 92 مشغول به تدریس بودند ،( 250 نفر) را در بر می گیرد . روش بررسی : به کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی که تعداد آنها در سال 1392، 250 نفر بودند فرم مخصوص اطلاعات و پرسشنامه تحقیق توزیع شد . سپس اطلاعات جمع آوری شده بوسیله بسته نرم افزاریSPSS 11.5 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت یافته ها : از میان شرکت کنندگان 64.3% دوره های روش تدریس را گذرانده بودند . بیشترین نظرات موافق در رابطه با عامل موثر در کار آمدی تدریس ، توان علمی استاد (88.3%) و کمترین نظر موافق در این باره مربوط به توان انجام فعالیتهای پژوهشی بود ( 77.9%). نتیجه گیری : با توجه به نتایج بدست آمده ، از نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان توان علمی استاد در کار آمدی آنان بیش از متغیرهای دیگر مهم و ضروری است و این ضرورت افزایش توان علمی را از اساتید می طلبد و همچنین مطالعه نشان می دهد می دهد که فعالیتهای پژوهشی از نظر این اساتید در اولویت آخر قرار دارد که باید بررسی شود علل آن چیست چون پژوهش از عوامل مهم در تولید علم بشمار می رود . واژگان کلیدی : کار آمدی تدریس ، اعضای هیئت و دانشگاه علوم پزشکی زنجان
متن کامل [PDF 154 kb]   (1422 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: ۱۳۹۳/۴/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۳/۹/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۴/۴/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb