دوره 8، شماره 18 - ( 3-1394 )                   جلد 8 شماره 18 صفحات 61-72 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ghahremani Z, kamali K, bageri P. Relationship Learning Styles with Self-directed Learning Readiness among Nursing Students of Nursing and Midwifery Zanjan University of Medical Sciences in 2014. J Med Educ Dev. 2015; 8 (18) :61-72
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-380-fa.html
قهرمانی زینب، کمالی کوروش، باقری پروین. ارتباط سبکهای یادگیری با آمادگی خود راهبر در یادگیری در دانشجویان پرستاری دانشکدۀ پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال تحصیلی93- 13921392. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1394; 8 (18) :61-72

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-380-fa.html


زنجان - دانشکده پرستاری و مامایی زنجان
چکیده:   (16260 مشاهده)
زمینه و هدف: آمادگی خودراهبر در یادگیری و سبک‌های یادگیری دو مشخصه یادگیری و فردی مهم در فراگیران است که باید به منظور طراحی و اجرای آموزش اثربخش مدنظر قرار گیرد. بنابراین، این پژوهش با هدف تعیین ارتباط سبک‌های یادگیری با آمادگی خود راهبر در یادگیری در دانشجویان صورت پذیرفت. روش بررسی: در مطالعه‌ای توصیفی- مقطعی درنیمسال دوم سال تحصیلی 93-1392 همه دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده‌ها شامل سه پرسشنامۀ جمعیت‌شناختی، آمادگی یادگیری خودراهبر فیشر و سبک ‌های یادگیری کلب بود. تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش با نرم افزار 16 SPSS و روش‌های آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. یافته‌ ها: میانگین و انحراف معیار نمره کل آمادگی خودراهبر دانشجویان 59/15±39/157 بدست آمد و سبک یادگیری اکثر دانشجویان (9/54%) جذب کننده بود. در میانگین کل آمادگی یادگیری خود راهبری (039/0=p) و حیطۀ خودمدیریتی (031/0=P) و حیطۀ خودکنترلی (021/0=p) در دانشجویان با سبک یادگیری مختلف اختلاف معنی‌دار آماری وجود داشت. نتیجه گیری: توجه به این مؤلفه‌ها با توجه به کمبود علاقه به پرستاری و زیاد بودن میزان انصراف از رشته و خروج از حرفۀ پرستاری، در ارتقای رشته و حرفۀ پرستاری و تربیت پرستاران کارآمدی که یادگیرندگان مادام‌العمر هستند می تواند مؤثر واقع شود.
متن کامل [PDF 202 kb]   (1760 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصی
دریافت: ۱۳۹۳/۶/۶ | پذیرش: ۱۳۹۳/۱۱/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۴/۴/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb