دوره 9، شماره 21 - ( 1-1395 )                   جلد 9 شماره 21 صفحات 103-108 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Naghibi T, Jamshidi M R, Dobakhti F. An Evaluation of Job Satisfaction and its Influential Parameters among Faculty Members of Zanjan University of Medical Sciences in 2013. J Med Educ Dev. 2016; 9 (21) :103-108
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-472-fa.html
نقیبی ترانه، جمشیدی محمد رضا، دوبختی فرامرز. بررسی میزان رضایت شغلی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان و عوامل موثر بر آن در سال 1392. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1395; 9 (21) :103-108

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-472-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی زنجان
چکیده:   (8320 مشاهده)

زمینه و هدف:

با توجه به اهمیت ارتقای ﻛﻴﻔﻴﺖ آﻣﻮزش ﭘﺰﺷﻜﻲ، ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻋﻮاﻣﻠﻲ ﻛﻪ ﻣﻮﺟﺐ بهبود ﻋﻤﻠﻜﺮد اﻋﻀﺎی ﻫﻴﺄت ﻋﻠﻤﻲ می ﮔﺮدند ﺑﺴﻴﺎر مهم است. رضایت شغلی یکی ازعوامل مهم انگیزشی درتدریس اساتید می باشد. در این مطالعه میزان رضایت شغلی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به منظور درک بهتر از عوامل احتمالی عدم رضایت شغلی مورد بررسی قرار گرفت.

روش بررسی:

جامعه آماری در این مطالعه توصیفی-مقطعی، ، اعضای هیات علمی علوم پایه و بالینی(مربی،استادیار و دانشیار) در 6 دانشکده دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1392 بود. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه استفاده شد که شامل پرسش نامه استاندارد رضایت شغلی هرزبرگ بود که دامنه امتیازات رضایت شغلی را براساس طیف لیکرت ازصفرتاپنج بررسی می کرد.

نتایج:

نتایج مربوط به نمره کل رضایت شغلی اعضای هیات علمی نشان داد که میزان رضایت در 2/35% پایین، در9/52% متوسط و تنها در 9/11% از اعضا بالا بود. بیشترین میزان رضایت شغلی  از ماهیت کار (1/82%)، و کمترین آن مربوط به حقوق و مزایا (6/41%) بود. رضایت از شرایط فیزیکی کار(6/74%)، رضایت از امنیت شغلی (1/53%)، نحوه سرپرستی (3/49%) و فرصتهای ارتقا (3/45%) به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفتند.

نتیجه گیری:

اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از ماهیت کار خود رضایت بالایی دارند و در صورتی که بتوان از نظر حقوق ومزایا نیز رضایت آنها را بالا برد می توان بازده آموزشی را افزایش داد.


متن کامل [PDF 120 kb]   (1367 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: ۱۳۹۳/۱۱/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۴/۹/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۵

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb