دوره 10، شماره 28 - ( 12-1396 )                   جلد 10 شماره 28 صفحات 96-105 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mahmoodi F, Samadi shahrak Z, Fiz olah zadeh Z. Evaluation of the Students Access to the 21st Century General Skills at Tabriz University of Medical Sciences, Iran. J Med Educ Dev. 2018; 10 (28) :96-105
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-863-fa.html
محمودی فیروز، صمدی شهرک زهرا، فیض اله زاده زینب. بررسی میزان دستیابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مهارت‌های عمومی قرن 21. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1396; 10 (28) :96-105

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-863-fa.html


دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی
چکیده:   (2689 مشاهده)
زمینه و هدف: یکی از موضوعات اساسی در ارزیابی کیفیت  آموزش عالی میزان توجه به مهارت­ های مورد نیاز زمانی و مکانی است. این مطالعه با هدف بررسی میزان دستیابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مهارت­ های عمومی قرن 21 انجام گرفت.
روش بررسی: روش مطالعه ی  توصیفی- مقطعی بود که 300 نفر از دانشجویان علوم پزشکی به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع ­آوری اطلاعات از پرسش­نامه محمودی و مولا استفاده شد که روایی آن از طریق نظر متخصصان و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (90/0) مورد تایید قرار گرفت.
یافته­ها: نتایج نشان داد میزان مهارت­ های عمومی قرن 21 دانشجویان علوم پزشکی در حیطه­ ی شناختی- مهارتی و حیطه­ ی عاطفی با توجه به میانگین نظری (3) در حد متوسط بوده p < 0/0001))، ولی در حیطه­ ی فرهنگی- اجتماعی از حد متوسط تا حدودی بالاتر بوده p < 0/0001)) و از وضعیت مطلوبی برخوردار بودند.
نتیجه­ گیری: میزان دستیابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به سطوح بالای حیطه ­ی شناختی و عاطفی مربوط به مهارت­ های عمومی قرن 21 توجه در حد متوسط بوده و برای دستیابی به وضعیت مطلوب، باید فرایند یاددهییادگیری و برنامه ­های درسی مورد بازنگری قرار گیرند.
 
متن کامل [PDF 290 kb]   (261 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ | انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۲

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb