دوره 1، شماره 1 - ( ( پاييز و زمستان 87 ) 1387 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 29-35 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sorori-Zanjani R, Tajkey J, Mazloomzade S, Jafari M R. University Entrance Motivations of Pharmacy Students of Zanjan Pharmacy School.. J Med Educ Dev. 2009; 1 (1) :29-35
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-9-fa.html
سروری زنجانی رحیم، تاج کی جواد، مظلوم زاده سعیده، جعفری محمدرضا. انگیزه های ورود به رشته داروسازی در دانشجویان دانشکده داروسازی زنجان. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1387; 1 (1) :29-35

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-9-fa.html


چکیده:   (24002 مشاهده)
مقدمه: بی تردید اساسی ترین و مهم ترین دغدغه هر انسان در طول زندگی انتخاب شغل است. رشته داروسازی به عنوان یک رشته از علوم، مورد علاقه و انتخاب بسیاری از جوانان می باشد. شناخت انگیزه ها و علایق دانشجویان و ارتقاء آنها می تواند موجب موفقیت دانشجویان شود. این مطالعه با هدف تعیین عوامل موثر در انتخاب رشته داروسازی در میان دانشجویان داروسازی زنجان در سال 1387 انجام شد.
روش ها: در این مطالعه توصیفی پرسشنامه ای شامل 17 سئوال در مورد انگیزه های ورود به رشته داروسازی تهیه و در اختیار دانشجویان دانشکده داروسازی زنجان (89 نفر) قرار داده شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استفاده از آزمون من ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نتایج: داشتن فرصت شغلی زیاد و علاقه به ساخت دارو و کسب موقعیت اجتماعی مهمترین انگیزه در انتخاب رشته داروسازی بود و کمترین تاثیر را توصیه دوستان و توصیه خانواده و کار در بیمارستان داشتند. مقاسیه دو جنس نیز نشان داد دانشجویان پسر عوامل کسب درآمد و کسب موقعیت اجتماعی را بیش از دانشجویان دختر در انتخاب رشته خود دخالت داده بودند.
نتیجه گیری: عوامل انتخاب رشته در بین دانشجویان داروسازی زنجان مشابه با بسیاری از مطالعات انجام شده برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی می باشد. با شناخت این عوامل می توان جایگاه داروساز را به عنوان تیم پزشکی ارتقاء دهیم.
متن کامل [PDF 102 kb]   (3480 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل |
دریافت: ۱۳۸۹/۷/۱۳ | پذیرش: ۱۳۹۳/۴/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۳/۴/۲۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb