دوره 11، شماره 29 - ( 3-1397 )                   جلد 11 شماره 29 صفحات 24-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vaghee S, Kashani Lotfabadi M, salarhaji A, Vaghei N, Hashemi B M. Effect of Psychology Internship on Stigma of Psychiatric Disorders in Nursing Students. J Med Educ Dev. 2018; 11 (29) :24-33
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-902-fa.html
واقعی سعید، کاشانی لطف آبادی مسعود، سالارحاجی اعظم، واقعی نسترن، هاشمی بی بی مریم. تاثیر کارآموزی روان بر انگ اختلالات روان پزشکی در دانشجویان پرستاری. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1397; 11 (29) :24-33

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-902-fa.html


کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
چکیده:   (2691 مشاهده)
زمینه و هدف: علی‌رغم اهمیت انگ اختلالات روان‌پزشکی در پیگیری و درمان این اختلالات و تأثیر آن بر انتخاب اشتغال پرستاران در مراکز بهداشت روان، توجه به آن در طی دوره کارآموزی روان کمتر مورد توجه قرار گرفته است. تعیین تأثیر کارآموزی روان بر انگ اختلالات روان‌پزشکی در دانشجویان پرستاری.
روش بررسی: در این مطالعه پس رویدادی با طرح یک گروهی پیش و پس آزمون، 93 دانشجوی ترم 4 پرستاری که در حال گذراندن کارآموزی بهداشت روان یک در بیمارستان روان‌پزشکی ابن سینا در مشهد بودند؛ به صورت خوشه‌ای تصادفی و سهمیه‌ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه انگ فراهم کنندگان مراقبت بهداشتی Kassam بود که در سه دوره زمانی قبل از شروع کارآموزی روان، آخرین روز کارآموزی روان و یک ماه پس از پایان کارآموزی روان تکمیل گردید. تحلیل داده‌‌ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر انجام شد.
­یافته‌ها: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که از نظر تغییرات نمره کل انگ بین مراحل قبل از شروع کارآموزی روان (5/6 ± 0/58)، آخرین روز کارآموزی روان (4/5 ± 9/55) و یک ماه پس از پایان کارآموزی روان (6/5 ± 3/54)  تفاوت معناداری وجود داشت (p<0/001)
نتیجه گیری: کارآموزی روان بر کاهش انگ اختلالات روانپزشکی در دانشجویان پرستاری مؤثر بود.
 
متن کامل [PDF 283 kb]   (176 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصی
دریافت: ۱۳۹۶/۲/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۷/۲/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb