دوره 11، شماره 29 - ( 3-1397 )                   جلد 11 شماره 29 صفحات 44-53 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jannati A, Dehgani Milag F, Narimani M, Gholizadeh M, Kabiri N. Evaluation of the Experiences of Health Service Management Students at the Faculty of Management and Information in Tabriz, Iran Regarding Field Internship: A Qualitative Research. J Med Educ Dev. 2018; 11 (29) :44-53
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-903-fa.html
جنتی علی، دهقانی میلق فریبا، نریمانی محمدرضا، قلیزاده معصومه، کبیری ندا. بررسی تجارب دانشجویان رشته ی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده ی مدیریت و اطلاع رسانی تبریز در مورد کارآموزی های در عرصه : یک مطالعه‌ی کیفی. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1397; 11 (29) :44-53

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-903-fa.html


دانشجوی دکتری دانشگاه علوم پزشکی تبریز
چکیده:   (1221 مشاهده)
زمینه و هدف: شناسایی و برطرف کردن نقاط قوت و ضعف درس کارآموزی در رشته­‌ی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در بهبود کیفیت و اثربخشی این درس امری ضروری می­‌باشد. مطالعه­‌ی حاضر با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان رشته‌­ی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده­‌ی مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درباره­‌ی مشکلات دروس کارآموزی طراحی و اجرا گردید.
روش بررسی: مطالعه­‌ی حاضر یک مطالعه‌­ی توصیفی کیفی می‌­باشد که در سال 1393 بر روی دانشجویان رشته‌­ی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده‌­ی مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شده است. داده‌­ها از طریق برگزاری چهار جلسه بحث گروهی متمرکز با حضور 8 تا 10 نفر در هر جلسه جمع آوری و به روش تحلیل محتوا، تجزیه و تحلیل گردید.
یافته‌ها: مشکلات درس کارآموزی در عرصه 1 تا 4 مقطع کارشناسی رشته‌­ی مدیریت در 3 حیطه مشکلات مربوط به مربیان، مشکلات مربوط به فیلد کارآموزی و مشکلات مربوط به کارپوشه ارایه شده به منظور ارزیابی از دیدگاه دانشجویان بررسی شدند. در هر حیطه درون مایه­‌های اصلی و فرعی استخراج شدند که در مجموع شامل 8 درون مایه اصلی و 30 درون مایه فرعی بودند.
نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه­‌ی حاضر توصیه می­‌گردد به منظور برطرف کردن بخشی از نقاط ضعف این درس، بازنگری کلی در کوریکولوم کارآموزی در عرصه شامل اصلاح طرح درس و سرفصل­‌های دروس، اصلاح و بازنگری اساسی کارپوشه بر اساس به روز ترین مطالب مرتبط نظام سلامت و نیاز بازار کار انجام گیرد.
متن کامل [PDF 246 kb]   (74 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصی
دریافت: ۱۳۹۶/۲/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb