دوره 11، شماره 31 - ( 9-1397 )                   جلد 11 شماره 31 صفحات 43-51 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sahandi Z, Masoomi H, Nasehi L, Kamali K. Faculty Members’ Attitudes toward the Educational Performance of Faculties of Paramedical and Health Sciences at Zanjan University of Medical Sciences Using Balanced Scorecard Model. J Med Educ Dev. 2018; 11 (31) :43-51
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-926-fa.html
سهندی زهره، معصومی جهندیزی حسین، ناصحی لیلا، کمالی کورش. ارزیابی دیدگاه اعضای هیات علمی دانشکده ی بهداشت و پیراپزشکی زنجان در مورد عملکرد گروه های آموزشی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1397; 11 (31) :43-51

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-926-fa.html


مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، زنجان، ایران.
چکیده:   (6124 مشاهده)
زمینه و هدف :مدل کارت امتیازی به‌­طور روزافزون به‌­عنوان یکی از فنون و ابزارهای جدید مدیریتی در سازمان­‌های تجاری و موسسات آموزش عالی مورد استفاده قرار گرفته است. این روش با دارا بودن کاربرد مناسب برای آسیب شناسی و ارزیابی عملکرد، با دیدی وسیع و کلان به عملکرد سازمان می‌نگرد. این مطالعه پایلوت به منظور ارزیابی عملکرد آموزشی گروه­‌های آموزش دانشکده­‌ی پیراپزشکی و بهداشت زنجان با استفاده از این ابزار انجام گرفت.
روش بررسی :این مطالعه با استفاده از مدل تلفیقی تصمیم گیری چند معیاره ترکیبی فازی و کارت امتیازی متوازن در سال 1393 در دانشگاه علوم پزشکی زنجان اجرا شد. جهت این کار ابتدا معیارهای مرتبط با شاخص‌­های آموزشی با توجه به شاخص‌­های موجود در معاونت آموزشی و بارش افکار در بین خبرگان با هر یک از 4 منظر کارت امتیازی متوازن جهت استفاده در واحدهای آموزشی طبق نظر نفر خبره انطباق داده شد؛ پرسشنامه­‌ها بین اعضای هیأت علمی دانشکده بهداشت وپیراپزشکی توزیع گردید. اطلاعات بدست آمده با مدل کارت امتیازی متوازن و ابزار تحلیل شبکه­‌ای فازی و روش تاپسیس فازی مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت.
یافته‌­ها :گروه مهندسی بهداشت محیط نسبت به سایر گروه‌­ها در رتبه‌­ی اول از نظر ارائه­‌ی عملکرد مطلوب قرار داشته و گروه پرتو شناسی نسبت به سایر گزینه‌­ها در رتبه‌­ی آخر از نظر ارائه‌­ی عملکرد قرار گرفت. مدل کارت امتیازی متوازن کارآیی مناسبی برای ارزیابی عملکرد آموزشی نشان داد.
نتیجه‌گیری: ابزار کارت امتیازی متوازن طراحی شده در این مطالعه از اعتبار مناسبی برخوردار بود. این ابزار می‌تواند برای ارزشیابی عملکرد آموزشی گروه‌­های آموزشی در دانشگاه‌­های علوم پزشکی پیشنهاد شود.
متن کامل [PDF 674 kb]   (315 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۷/۷/۴ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb