XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

amid R, kadkhodazadeh M, mirakhori M, shidfar S, nasabi Z, baghani M. The Attitude of Post-Graduate Dental Students toward their Career Position and Future at Shahid Beheshti Dental School. J Med Edu Dev. 2016; 9 (23) :51-63
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-689-fa.html
عمید رضا، کدخدازاده مهدی، میراخوری مهدیه، شیدفر شیرین، نسبی زهرا، باغانی محمدتقی. نگرش دستیاران تخصصی دانشکده‌ی دندانپزشکی شهید بهشتی نسبت به موقعیت و آینده‌ی شغلی خود . مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1395; 9 (23) :51-63

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-689-fa.html


کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده دندانپزشکی کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
چکیده:   (855 مشاهده)

زمینه و هدف: شناخت مسایل و مشکلات و نگرش دستیاران تخصصی در مورد رشته­ی تحصیلی خود به منظور برنامه ریزی در رفع آن ها و بهبود وضعیت از مهم ترین اهداف نظام آموزش عالی کشور می باشد که با وجود سال ها تجربه ی آموزشی و دانشگاهی در کشور همچنان کمبود اطلاعات در این زمینه احساس می شود. هدف از مطالعه­ی حاضر بررسی نگرش دستیاران رشته های مختلف تخصصی دندانپزشکی نسبت به موقعیت و آینده شغلی خود بود.

روش بررسی: این مطالعه­ی مقطعی بر روی تعدادی از دستیاران تخصصی شاغل به تحصیل در دانشکده­ی دندانپزشکی شهید بهشتی صورت گرفت. داده ها از طریق پرسشنامه­ای که توسط پژوهشگر تهیه و روایی و پایایی آن بررسی گردید. عوامل موثر بر نگرش دستیاران تخصصی نسبت به موقعیت شغلی در سه حیطه­ی رشته ی تحصیلی، دانشکده محل تحصیل و جایگاه دندانپزشکان جمع آوری و میانگین نمرات گزینه ها در 21 سوال به عنوان نمره ی نگرش دستیاران تخصصی تلقی می گردید و میانگین امتیاز کل سوالات پاسخ داده شده پرسشنامه ها، از 1 تا 4 تقسیم بندی و با کمک نرم افزار  spss16 تجزیه و تحلیل و از  روش های آمار توصیفی و تحلیلی استفاده شد.

یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره ی نگرش دستیاران تخصصی در دانشکده ی دندانپزشکی شهید بهشتی 3/0±62/2 به دست آمد (نسبتا راضی) که اندکی بیشتر از نمره ی 5/2 یا نصف میانگین نمره ی امتیاز کل سوالات پرسشنامه بود .

نتیجه گیری: نگرانی جدی دستیاران در مورد آینده­ی شغلی است که نیازمند توجه به عوامل فرهنگی و تجاری خاص خود است.

متن کامل [PDF 204 kb]   (255 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۴/۱۲/۶ | پذیرش: ۱۳۹۵/۴/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb