دوره 9، شماره 23 - ( 6-1395 )                   جلد 9 شماره 23 صفحات 1-9 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Torkzaban P, Kadkhodazadeh M, Seyedzadeh Sabounchi S, Soltanian A. Achievement of Educational Objectives by Senior Dental Students at the Department of Periodontology. J Med Edu Dev. 2016; 9 (23) :1-9
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-736-fa.html
ترک زبان پرویز، کدخدازاده مهدی، سیدزاده صابونچی سپیده، سلطانیان علی رضا. بررسی تحقق اهداف آموزشی در دانشجویان سال آخر دانشکده‌ی دندانپزشکی در بخش پریودنتولوژی. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1395; 9 (23) :1-9

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-736-fa.html


استادیار دانشکده دندانپزشکی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان
چکیده:   (1828 مشاهده)

زمینه و هدف : در راستای ارایه­ی خدمات، ارزیابی میزان موفقیت و مفید بودن روند آموزش و تعیین فاکتورهای موثر از عوامل مهم در تامین و ارتقای سطح سلامت افراد جامعه می باشد . لذا این مطالعه با هدف بررسی میزان تحقق اهداف آموزشی یکی از بخش های آموزشی دانشکده دندانپزشکی در همدان در سال تحصیلی91-90 انجام شد .

روش بررسی : در مطالعه­ی حاضر 28 دانشجوی سال آخر دانشکده­ی دندانپزشکی همدان که واحد پریودنتولوژی 4 عملی را اخذ نموده بودند، شرکت داشتند و بر اساس چک لیست و پرسشنامه تعیین شده توسط گروه, مورد ارزیابی قرار گرفتند . در انتها داده ها جمع آوری شده و با بهره گیری از آزمون دقیق فیشر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .

یافته ها : مطالعه­ی حاضر نشان داد تحقق اهداف آموزشی در بخش پریودنتولوژی  6/3%در حد مطلوب و 7/60% در حد نسبتا مطلوب و7/35% در حد نا مطلوب بود.این میزان با متغیرهای جنسیت و سهمیه ورودی نیز ارتباط معنی داری نشان داد(05/0P<).

نتیجه گیری : نتایج حاصل از این پژوهش مشخص کردکه تحقق اهداف آموزشی بخش پریودنتولوژی به احتساب مجموع درجه مطلوب و  نسبتا مطلوب به میزان3/64 % در حد خوب  تحقق یافته است. برای ارتقای کیفیت آموزش  خصوصا در مقاطع  بالینی  و عملی شناسایی ضعف های آموزشی و فاکتورهای دخیل می تواند بسیار کمک کننده باشد.

متن کامل [PDF 167 kb]   (473 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: ۱۳۹۵/۳/۴ | پذیرش: ۱۳۹۵/۵/۲۵ | انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb