دوره 10، شماره 25 - ( 3-1396 )                   جلد 10 شماره 25 صفحات 1-4 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Karimi Moneghi H, Meshkin A. Team Base Learning in Medical Education: A Review of the Literature. J Med Edu Dev. 2017; 10 (25) :1-4
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-849-fa.html
کریمی مونقی حسین، مشکین یزد علی. یادگیری مبتنی برتیم درآموزش علوم پزشکی. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1396; 10 (25) :1-4

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-849-fa.html


دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران
چکیده:   (86 مشاهده)

Introduction: On the application of new educational programs, active learning is highly increased. One from methods, team based learning, which is a major role in  the  increase of critical thinking , problem solving skills and improve communication skills, interpersonal. The aim of this study is to determine and present related topics to the subject of Team Base in learning for students and teachers.

Methods: In this review study, data were collected by searching through online databases such as Scopus, web of science, PubMed, Magiran and SID with the keywords Learning,   Teaching, Team based learning with no time limit.

Results: A total of 33 articles were reviewed. This review study explored The terms of the implementing team-based learning,  principles  of team based learning, the process of designing training for team-based learning , learning based strategies to promote the team and team based learning impact on learning.

Conclusion: Team based learning can cause learning and performance improvement,

Strengthening the teaching skills and increase The confidence of students  in medical sciences.

متن کامل [PDF 336 kb]   (48 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۱/۲۳ | انتشار: ۱۳۹۶/۳/۳۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb