دوره 7، شماره 16 - ( 9-1393 )                   جلد 7 شماره 16 صفحات 28-41 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bagherimajd R, parsa A, mohajeran B, ghalaei A, hoseinpour A. Organizational support to evaluate the performance of students in higher education. J Med Educ Dev. 2014; 7 (16) :28-41
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-282-fa.html
باقری مجد روح اله، پارسا عبدالله، مهاجران بهناز، قلعه ای علیرضا، حسین پور علیرضا. حمایت سازمانی از ارزیابی عملکرد دانشجویان در نظام آموزش عالی. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1393; 7 (16) :28-41

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-282-fa.html


دانشگاه ارومیه
چکیده:   (10872 مشاهده)
زمینه و هدف: آگاهی اساتید و مدیران دانشگاه از جو سازمانی، ارزیابی را انعکاس می‌دهد که بینش ارزشمند از حمایت محیطی از یادگیری دانشجویان را فراهم می‌کند. هدف تحقیق به منظور بررسی حمایت سازمانی از ارزیابی عملکرد دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز‌ بوده است روش بررسی: روش تحقیق مورد نظر پیمایشی بوده است که در جامعه اعضا هیات علمی شهید چمران اهواز که با انتخاب تصادفی و مشارکت 100 نفر از اعضاء هیات علمی در تکمیل پرسشنامه حمایت سازمانی پترسون 1999و 2003 انجام شد. یافته‌ها: نتایج تحقیق دلالت دارند که در بخش اول رویکردهای سازمانی به ارزیابی دانشجویان(فعلی و قبلی) براستفاده سازمانی(اعمال سازمانی) معنی دار بوده است و اثرات ارزیابی فقط برای دانشجویان فعلی در هر دو بخش اثرات درونی و بیرونی معنی دار بوده است. در بخش دوم رویکردهای سازمانی به ارزیابی دانشجویان(فعلی و قبلی) بر حمایت سازمانی در مورد دانشجویان فعلی روی تاکیدات سازمانی، ارزشیابی طرح و طرحریزی آموزشی معنی دار و دانشجویان هر دو بخش فعلی و قبلی بر اهداف ارزیابی، رشد حرفه‌ای و پاداش اعضا هیات علمی معنی‌داربوده است و در بخش سوم حمایت سازمانی و مدیریتی بر استفاده سازمانی و اثرات ارزیابی در بخش‌های تاکیدات سازمانی، اهداف ارزیابی، ارزشیابی طرح، رشد حرفه‌ای و پاداش اعضا هیات علمی بر اعمال سازمانی و اثرات درونی معنی دار بوده است و بخش‌های تاکیدات سازمانی، اهداف ارزیابی، رشد حرفه‌ای و پاداش اعضا هیات علمی بر اثرات بیرونی معنی دار بوده است. نتایج: در زمینه سازمانی سه عامل حمایت سازمانی و مدیریتی از ارزیابی، رویکردهای سازمانی به ارزیابی دانشجو و استفاده سازمانی واثرات ارزیابی به عنوان بخش‌های مهم و اثرگذار در سازمان است.
متن کامل [PDF 165 kb]   (1692 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: ۱۳۹۲/۱۱/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۳/۶/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb