دوره 8، شماره 18 - ( 3-1394 )                   جلد 8 شماره 18 صفحات 115-124 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه علوم پزشکی زنجان
چکیده:   (12715 مشاهده)
جکیده : زمینه و هدف : کار آمدی تدریس در اساتید عبارت است از توانائی آنان در رسیدن به اهداف نظری و عملی در رابطه با آموزش مورد نظر ، هدف تحقیق در این مطالعه برآورد نظرات آنان در رابطه با مولفه های موثردرتدریس برای رسیدن به اهداف نظری و عملی در رابطه با آموزش دانشجویان است. این یک مطالعه توصیفی مقطعی است که تمامی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان را که در سال تحصیلی 1391- 92 مشغول به تدریس بودند ،( 250 نفر) را در بر می گیرد . روش بررسی : به کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی که تعداد آنها در سال 1392، 250 نفر بودند فرم مخصوص اطلاعات و پرسشنامه تحقیق توزیع شد . سپس اطلاعات جمع آوری شده بوسیله بسته نرم افزاریSPSS 11.5 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت یافته ها : از میان شرکت کنندگان 64.3% دوره های روش تدریس را گذرانده بودند . بیشترین نظرات موافق در رابطه با عامل موثر در کار آمدی تدریس ، توان علمی استاد (88.3%) و کمترین نظر موافق در این باره مربوط به توان انجام فعالیتهای پژوهشی بود ( 77.9%). نتیجه گیری : با توجه به نتایج بدست آمده ، از نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان توان علمی استاد در کار آمدی آنان بیش از متغیرهای دیگر مهم و ضروری است و این ضرورت افزایش توان علمی را از اساتید می طلبد و همچنین مطالعه نشان می دهد می دهد که فعالیتهای پژوهشی از نظر این اساتید در اولویت آخر قرار دارد که باید بررسی شود علل آن چیست چون پژوهش از عوامل مهم در تولید علم بشمار می رود . واژگان کلیدی : کار آمدی تدریس ، اعضای هیئت و دانشگاه علوم پزشکی زنجان
متن کامل [PDF 154 kb]   (1601 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: ۱۳۹۳/۴/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۳/۹/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۴/۴/۱