دوره 8، شماره 20 - ( 10-1394 )                   جلد 8 شماره 20 صفحات 21-28 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

heidarzadeh A, Forouzi M, mirzaei T. A Comparison between the Effects of Simulation Videos and Lectures on Midwifery Students' Knowledge and Self confidence. J Med Educ Dev. 2016; 8 (20) :21-28
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-490-fa.html
حیدرزاده اعظم، عزیززاده فروزی منصوره، میرزایی طیبه. مقایسه تاثیر آموزش شبیه سازی ویدیوئی و سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس در زمینه معاینه قلب و ریه در دانشجویان مامایی . مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1394; 8 (20) :21-28

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-490-fa.html


استادیار رفسنجان بلوار مدرس
چکیده:   (4546 مشاهده)

مقدمه: دانشجویان مامایی باید علاوه بر تامین سلامت مادر، سلامت جنین را نیز در نظر داشته باشند. بنابراین این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر آموزش شبیه سازی ویدئویی و سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس در زمینه معاینه قلب و ریه در دانشجویان مامایی انجام گرفت. روش کار: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که در آن 28 دانشجوی مامایی شرکت داشته و به طور تصادفی در دو گروه ویدئو و سخنرانی قرار گرفتند. ابزار گرد‌آوری داده‌ها پرسشنامه سه بخشی اطلاعات دموگرافیک، دانش و اعتماد به نفس بود. اطلاعات قبل و بعد از دو شیوه آموزش جمع‌آوری و با استفاده از نرم افزار SPSS 19 و آزمون‌های تی تست، تی زوجی مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین (انحراف معیار) نمره دانش و اعتماد به نفس قبل و بعد از مداخله بین گروه ویدئو و سخنرانی از لحاظ آماری اختلاف معنی دار مشاهد شد (0001/0 > P). همچنین نمرات دانش و اعتماد به نفس در گروه ویدئو به ترتیب با میانگین (انحراف معیار) (24/1±) 9 و (32/3±) 14/26 بیشتر از سخنرانی (75/0±) 78/5 و (11/4±)57/15 بوده است و این اختلاف از نظر آماری معنی دار بوده است. نتیجه گیری: براساس یافته‌های این مطالعه استفاده از روش های شبیه سازی مانند آموزش ویدئویی می تواند در افزایش دانش و اعتماد به نفس دانشجویان در زمینه ارزیابی قلب و ریه موثر باشد؛ بنابراین می توان از روش ویدئویی به عنوان روش جایگزین و روش تکمیلی برای ارتقای یادگیری دانشجویان و رسیدن آنها به سطح تسلط استفاده کرد. .

متن کامل [PDF 130 kb]   (879 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصی
دریافت: ۱۳۹۴/۱/۳ | پذیرش: ۱۳۹۴/۵/۱۹ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb