دوره 8، شماره 20 - ( 10-1394 )                   جلد 8 شماره 20 صفحات 59-70 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Soleimani F, Nayeri F, Mohammadi Shahboulaghi F, Shariat M, Dalili H. Perceived Experience of Neonatal Subspecialty Students of Developmental Care Education: A Qualitative Study. J Med Educ Dev. 2016; 8 (20) :59-70
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-527-fa.html
سلیمانی فرین، نیری فاطمه سادات، محمدی شاهبلاغی فرحناز، شریعت مامک، دلیلی حسین. ادراک دستیاران دوره فوق تخصصی طب نوزادان از آموزش مراقبت تکاملی: یک مطالعه کیفی. مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1394; 8 (20) :59-70

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-527-fa.html


دانشیار پژوهشکده سلامت خانواده، مرکز تحقیقات مادر-جنین و نوزاد، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
چکیده:   (8246 مشاهده)

چکیده فارسی زمینه و هدف : در نظام های آموزشی پیشرفته دنیا، اهداف و فعالیت ها به طور مدام مورد بازنگری قرار می گیرد تا موجب ارتقای صلاحیت دانشجویان جهت ارائه مراقبت در جهان واقعی شود. هدف از این مطالعه تبیین و ادراک دستیاران در خصوص مراقبت تکاملی در دوره آموزشی فوق تخصصی طب نوزادی بر اساس تجارب آنها طی دوره آموزشی ، انجام شد. روش بررسی : این مطالعه کیفی با مشارکت 10 نفر از دستیاران سال آخر دوره فوق تخصصی طب نوزادی، در مراکز آموزشی شهر تهران با انجام مصاحبه های نیمه ساختار یافته صورت گرفت. پس از کسب رضایت نامه، داده ها جمع آوری، ضبط، دست نویس و به روش تحلیل محتوا با رویکرد استقرایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. برای اعتبار نتایج از مشاهدات مستمر در عرصه، و بازنگری متعدد فرایند تحلیل توسط تیم تحقیق استفاده شد. یافته ها: مضامین اصلی پژوهش شامل شایستگی ورود به دوره، محدودیت های ساختاری و کارکردی، چالش های برنامه آموزشی، و نبود ساختار و فرایند مراقبت تکاملی در نظام سلامت است. نتیجه گیری: بازنگری برنامه درسی طب نوزادی در زمینه مراقبت های تکاملی، همراه با آموزشهای یکپارچه و جامع مهارتهای بالینی در دوران تحصیل، به عنوان راهکار های مناسب پیشنهاد می گردد.

متن کامل [PDF 152 kb]   (1120 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: تخصصی
دریافت: ۱۳۹۴/۲/۲۷ | پذیرش: ۱۳۹۴/۶/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb