دوره 8، شماره 20 - ( 10-1394 )                   جلد 8 شماره 20 صفحات 115-124 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mousavi Sahebalzamani S S, maleki A, Faghihzadeh S, Ojaghloo S, Noroozi M. Assessing E-Learning Readiness among Students of Zanjan Medical Sciences University . J Med Educ Dev. 2016; 8 (20) :115-124
URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-532-fa.html
موسوی صاحب الزمانی سایه سادات، ملکی اعظم، فقیه زاده سقراط، اوجاقلو سیما، نوروزی مریم. بررسی میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان سال 1393 . مجله توسعه آموزش در علوم پزشكي. 1394; 8 (20) :115-124

URL: http://zums.ac.ir/edujournal/article-1-532-fa.html


مربی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
چکیده:   (4134 مشاهده)

مقدمه: یادگیری های مبتنی بر فناوری نوین اطلاعاتی، بسیاری از کمبود های نظام آموزشی را برطرف نموده و باعث ایجاد تغییرات اساسی در نظام آموزش شده است. در جهت پیاده سازی این شیوه نوین آموزش مطالعه ای با هدف بررسی آمادگی یادگیری الکترونیکی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام شد. روش کار: پژوهش توصیفی مقطعی حاضر بر روی 120 نفر از دانشجویان که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند، انجام گرفت. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسشنامه مشخصات جمعیت شناختی و پرسشنامه استاندارد آمادگی یادگیری الکترونیکی watkins بودکه در سه سطح کم، متوسط و خوب برررسی شد. تحلیل آماری مورد استفاده در این پژوهش آمار توصیفی و آزمون کای دو بود. یافته ها: نتایج نشان داد اکثریت دانشجویان از آمادگی کلی خوبی برخوردارند. امادگی دانشجویان در 4 حیطه دسترسی به فناوری ، انگیزش ، توانایی یادگیری از طریق رسانه ،گفتگو های گروهی اینترنتی متوسط و در حیطه های مهارت و ارتباطات و موفقیت در یادگیری الکترونیک خوب بود که با رشته (001/0p=) و مقطع تحصیلی(006/0p=) دانشجویان ارتباط معنی داری داشت درحالیکه با جنس ، سن وترم تحصیلی این ارتباط معنی دار نبود. نتیجه گیری: علی رغم اینکه آمادگی اکثریت دانشجویان در حد مطلوب بود بررسی آمادگی سایر عوامل از جمله سازمانها ، مدیران، اساتید نیز باید مد نظر قرار گیرد. با توجه به مرتبط بودن عوامل جمعیت شناختی با آمادگی، انجام مداخلات مناسب در جهت بالابردن سطح آمادگی دانشجویان مخصوصا در مقاطع کارشناسی ضروری به نظر می رسد.

متن کامل [PDF 161 kb]   (1159 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: ۱۳۹۴/۳/۹ | پذیرش: ۱۳۹۴/۵/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه توسعه آموزش می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Journal of Medical Education Development

Designed & Developed by : Yektaweb