سردر جدید پردیس مرکزی دانشگاه دوره یکساله معارف زندگی ساز <a href="http://www.zums.ac.ir/index.php?slc_lang=fa&sid=4">دانشکده پزشکی </a> مجتمع خوابگاهی پردیس دانشگاه مرکز همایشهای بین المللی روزبه - افتتاح  1386 مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی-افتتاح 1386 <a href="http://www.zums.ac.ir/index.php?slc_lang=fa&sid=13">دانشکده داروسازی </a> زنجان پایتخت شور و شعور حسینی مسجد طه دانشگاه پژوهشکده بیماریهای متابولیک
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶
leader
webda
اخبار دانشگاه فرم جامع نظر سنجی و نیاز سنجی آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی

  مقدمه :

  همانطور که استحضار دارید دانشگاه ها مبدا تحول ، عامل تمدن سازی ، تحول آفرینی ، فرهنگ سازی ، نجات ، خوشبختی و رستگاری و یا عامل انحراف و بدبختی ملت و کشور هستند . دانشگاه ها محل تولید ، اشاعه و تحصیل علم ، کسب مهارت ، توانمندی ، تهذیب اخلاق ، تربیت و انسان سازی و اساتید دانشگاه ها الگو ، نمونه عملی و بسیار سرنوشت ساز در تعلیم و تربیت دانشجویان متعهد ، متخصص با توانمندی ها و قابلیت و شایستگی های علمی ، مهارتی و اخلاقی جهت خدمت صادقانه به مردم در مراکز مختلف آموزشی ، پژوهشی ، بهداشتی و درمانی هستند . بی تردید ایفای این نقش برجسته و ممتاز به خصوص در حوزه بسیار مهم سلامت بدون همکاری و مشارکت " مدیران ، کارکنان ، دانشجویان ، دانش آموختگان و دریافت کنندگان خدمات " امکان پذیر نخواهد بود . عناصر مختلف در دانشگاه حرفه ای باید بتواند اهداف و آرمان های متعالی خود را با کار تیمی و با در نظر گرفتن موارد ذیل عملی سازد .

فعالیت های فرهنگی : فرهنگ زیر بنای توسعه در همه ابعاد است و بدون توجه به کار فرهنگی عمیق و عالمانه ، فلسفه و ارزشی بودن کار ، خودباوری ، اعتماد به نفس ، خلاقیت ، نوآوری ، کارآفرینی ، تلاش مستمر و پشتکار در راستای قطع وابستگی به خارج ، تولید علم نافع و تبدیل علم به فناوری و فناوری به کسب و کار دانش بنیان و ایجاد اشتغال دانش بنیان محقق نخواهد شد .

  فعالیت های پژوهشی : توجه جدی به پژوهش به عنوان عامل مزیت و برتری دانشگاه و توسعه فراگیر کشور در عرصه پر رقابت امروز و قرار گرفتن در بین دانشگاه های بین المللی و ورود کشوربه باشگاه علم و فناوری ، هدایت مدبرانه اعتبارات و پژوهش ها در راستای تولید دانش فنی و تجاری سازی دانش و تولید محصولات با تکنولوژی بالا ، تولید ات علمی مکتوب و مرجع و ... باید بیش از گذشته مد نظر باشد ، باید بستر را طوری فراهم کرد که پژوهش محوری ، اندیشه ورزی و اندیشه سازی جایگزین تقلید بی قید و شرط علمی از خارج شود . باید با پژوهش مستمر آموزش ها را روزآمد و متناسب با شرایط بومی کشور و نیاز بازار کار تغییر داد .

  فعالیت های آموزشی : آموزش های مناسب زمینه توسعه فرهنگی و پژوهشی و مهارتی را فراهم خواهد کرد لذا باید آموزش ها با بازنگری مستمر به روز ، با رویکرد مهارتی ، فناورانه و مبتنی بر نیاز بازار کار تعریف و اجرایی گردد .

  سرمایه های انسانی : توانمندسازی فرایندی است که باید متناسب با آهنگ رشد و توسعه و تغییر فناوری در همه سطوح و اعضای تیم فعال در نظام سلامت " اساتید ، کارکنان ، مدیران ، دانشجویان ، دانش آموختگان و دریافت کنندگان خدمات " همزمان دنبال شود و در این بین مدیریت نقش ممتازی خواهد داشت .

  سرمایه های مادی : استفاده بهینه و موثر از منابع موجود با توجه به شرایط کشور و تهدیدها و تحریم های مختلف نظام های سلطه بر اساس اولویت ها و تلاش در افزایش درآمدزایی با تولید ات فناورانه و تجاری سازی دانش .

  در یک دانشگاه حرفه ای همه این عناصر با هم در تعامل و همکاری و ارتباط تنگاتنگ و هدفمند هستند . نیروها نگاه تجاری و سیاسی به موضوع سلامت و علم ندارند و منافع خویش را در راستای منافع دانشگاه دنبال می کنند و تلاش در راستای ارتقاء دانشگاه و سازمان و خدمت صادقانه و مطلوب به مردم را وظیفه و تکلیف الهی ، شرعی ، قانونی و حرفه ای برای خود تلقی می کنند .

  هدف : تقویت احساس تکلیف و مسئولیت ، توسعه مشارکت ، فعال سازی ظرفیت ها و توانمندی های نهفته ، تجمیع کلیه منابع با وحدت و همدلی و کارتیمی ، ارتقاء توانمندی ، افزایش رفاه عمومی ، منزلت و اعتبار اجتماعی کلیه خدمتگزاران نظام سلامت ، ایجاد محیط پرشور و نشاط در دانشگاه ، دریافت نظر ات علمی و کارشناسی " اساتید ، کارکنان ، مدیران ، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه " تهیه برنامه عملیاتی و مکمل آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی متناسب با نیازها ،رشته و مقطع تحصیلی ، مسئولیت محوله و حوزه فعالیتی از سوی جهاد دانشگاهی دانشگاه ، ، تبدیل دانشگاه به دانشگاهی توسعه یافته ، پیشرو ، اسلامی و حرفه ای در افق 1404 .

 

  جهت ورود به فرم کلیک نمایید .

  نکات مهم :

   - طرح های پیشنهادی ابتکاری و نوآورانه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت .

  - فرم ها با ذکر کامل مشخصات ، پیشنهادات ، راهکارها ، عناوین دوره ها و کارگاه ها به صورت کاملا شفاف ، به تناسب رشته و مقطع تحصیلی ، محل خدمت و مسئولیت محوله بیان گردد .

 

  در صورت نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات تکمیلی بیشتر با افراد ذیل تماس حاصل فرمایید .

  

  ردیف

  نام و نام خانوادگی

  تلفن ثابت / فاکس

  همراه

  ایمیل

  1

  دکتر داود حسنی

  2- 4224771

  09121417440

  Davoud.hasani@yahoo.com

  2

  دکتر مصطفی محمدی

  4260027- 4260037

  09121413614

  jdzanjan@yahoo.com