[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: بازگشت به صفحه اصلی مرکز بازگشت به صفحه اصلی دانشگاه ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معرفی بیمارستان::
هیات امناء::
مدیر عامل ::
معاونت آموزش و سلامت::
معاونت خدمات و پشتیبانی::
معاونت برنامه ریزی و توسعه ::
مدیریت خدمات پرستاری::
بخشها و واحدهای درمانی::
واحدهای پاراکلینیکی ::
آموزش به بیمار::
اموزش به پرسنل::
واحد فناوری اطلاعات ::
توریسم درمانی::
کتابخانه مرکز::
روابط عمومی::
تماس با ما::
::
تحول نظام سلامت

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
خبرنامه مرکز (همت)

همت شماره 5

خبرنامه داخلی مرکز آموزشی درمانی آیت اله موسوی


 همت شماره 4

AWT IMAGE


همت شماره 3

 AWT IMAGE


 همت شماره 2

AWT IMAGE


 همت شماره 1

AWT IMAGE


..
پایگاه های سلامت

MED TUBE

مشاوره پزشکی

MEDlib

Heaith news

مگیران

..

AWT IMAGE

AWT IMAGE

:: آیا خواب بعدازظهر می تواند تأثیری بر سلامت جسم و روح ما داشته باشد؟ ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۱/۳ | 

آیا خواب بعدازظهر می تواند تأثیری بر سلامت جسم و روح ما داشته باشد؟

به نظر شما خواب بعدازظهر باید چه میزان باشد؟ آیا این مقدار با توجه به گروه سنی افراد متغیر است؟

 احتمالاً میانسالان از شنیدن این خبر خوشحال می شوند؛ چراکه از این پس می توانند با خیالی راحت بعدازظهرهای خوابی بیشتر از یک ساعت داشته باشند. پیش از این، بسیاری از کارشناسان خواب های طولانی در میانه روز را چندان برای سلامتی مفید نمی دانستند. این در حالی است که نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده حکایت از موضوعی کاملاً متفاوت دارد.
بر این اساس، خواب بیش از یک ساعت برای میانسالان نه تنها مضر نیست بلکه به موجب تقویت حافظه و قدرت تفکر آنها می شود. از آنجایی که هم زمان با افزایش سن کارکردهای شناختی مغز نیز کاهش می یابد و احتمال ابتلا به بیماری هایی هم چون آلزایمر و زوال عقل افزایش پیدا می کند؛ دانشمندان همواره به دنبال راهی برای ایجاد تعویق در این روند بوده اند.
یکی از ساده ترین راه ها برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی خواب نیم روزی است؛ خوابی که میزان آن بسته به سن افراد متغیر است. اگرچه اغلب پیشنهاد می شود، مدت زمان خواب نیم روزی از 20 الی 30 دقیقه تجاوز نکند؛ ولی برای میانسالان این مقدار تا یک ساعت افزایش پیدا می کند. به همین خاطر، آن دسته میانسالانی که هر روز و نزدیک به 60 دقیقه می خوابند نسبت به دیگران از حافظه و قدرت تفکر بهتری برخوردار هستند.
بنابراین، اگر دوران میانسالی خود را طی می کنید و تمایل دارید، بعدازظهرها خوابی طولانی تر داشته باشید؛ می توانید بدون هیچ نگرانی از عوارض خواب طولانی 60 دقیقه را به این امر اختصاص دهید.

دفعات مشاهده: 82 بار   |   دفعات چاپ: 14 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
آدرس: زنجان – جاده گاوازنگ – مرکز آموزش درمانی آیت اله موسوی .... شماره تماس: 33130000-024 .... دورنگار: 33131203-024 .... آدرس پست الکترونیکی: mousavihospital@zums.ac.ir