[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: بازگشت به صفحه اصلی مرکز بازگشت به صفحه اصلی دانشگاه ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معرفی بیمارستان::
هیات امناء::
مدیر عامل ::
معاونت آموزش و سلامت::
معاونت خدمات و پشتیبانی::
معاونت برنامه ریزی و توسعه ::
مدیریت خدمات پرستاری::
بخشها و واحدهای درمانی::
واحدهای پاراکلینیکی ::
آموزش به بیمار::
اموزش به پرسنل::
واحد فناوری اطلاعات ::
توریسم درمانی::
کتابخانه مرکز::
روابط عمومی::
تماس با ما::
::
تحول نظام سلامت

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
خبرنامه مرکز (همت)

همت شماره 5

خبرنامه داخلی مرکز آموزشی درمانی آیت اله موسوی


 همت شماره 4

AWT IMAGE


همت شماره 3

 AWT IMAGE


 همت شماره 2

AWT IMAGE


 همت شماره 1

AWT IMAGE


..
پایگاه های سلامت

MED TUBE

مشاوره پزشکی

MEDlib

Heaith news

مگیران

..

AWT IMAGE

AWT IMAGE

:: چگونه پس از یک شب بی خوابی روزی خوب و پُر انرژی داشته باشیم؟ ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۱/۳ | 

چگونه پس از یک شب بی خوابی روزی خوب و پُر انرژی داشته باشیم؟
اگر شب تا صبح نتوانسته اید به میزان کافی استراحت کنید، با این ترفندها روز خود را پر از انرژی و با نشاط آغاز کنید.
به گزارش جام جم آنلاین ، راهکارهایی برای احساس شادابی پس از یک شب بی خوابیبه گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به دلیل مشغله کاری زمان زیادی برای خواب و استراحت ندارید می توانید با انجام این کارها از میزان خواب آلودگی در طول روز بکاهید و زمان کافی برای استراحت پیدا کنید.

گفتنی است، اولین کار پس از یک شب کم خوابی و بی خوابی مصرف یک وعده صبحانه مقوی و سالم است، خوردن مواد غذایی پروتئینی، آبمیوه طبیعی، تخم مرغ، لبنیات و نان حاوی سبوس می تواند برای حفظ سلامت بدن و افزایش انرژی مفید باشد.

در طول روز هرگاه زمانی حتی کوتاه داشتید برای چرت زدن و یا حداقل بستن چشم ها استفاده کنید، تحقیقات نشان داده است بستن چشم ها می تواند برای رفع خستگی و استراحت مغز بسیار مفید باشد و به دفع مواد سمی از مغز کمک کند.

در طول روز برای برطرف کردن حالت خستگی نوشیدن قهوه و دمنوش های گیاهی مانند چای بابونه یا چای سبزنیز می تواند باعث احساس شادابی و طراوت در افراد شود.

برخی از کارها در طول روز باعث احساس خستگی و خواب آلودگی می شود و چنانچه فرد زمان کافی برای استراحت نداشته باشد می تواند به شدت بر راندمان کاری او اثرمنفی بگذارد ، یکی از این کارها تماشای تلویزیون است.

بنا بر تحقیقات تماشای طولانی مدت فیلم و سریال می تواند باعث خستگی چشم و احساس کسالت و خواب آلودگی شود، کارشناسان بویژه توصیه می کنند والدین زمان معین و محدودی را برای تماشای تلویزیون توسط کودکان خود در نظر بگیرند زیرا استفاده از این وسیله می تواند اثرات مخرب بر سلامت آنها بگذارد و باعث افت کیفیت تحصیلی و رشد جسمانی کودکان شود.

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود افراد در طول روز احساس خستگی و کسالت کنند نوع و محل کارشان است، وجود فاصله زیاد بین محل کار و زندگی ، ترافیک، آلودگی هوا، همزمان با افزایش سن می تواند باعث ایجاد خستگی و ضعف جسمانی در طول روز حتی با وجود 8 ساعت استراحت کامل در شب قبل شود، کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای رفع خستگی در طول روز در کار خود مدیریت داشته باشند، از شرکت در جلسات طولانی در صورت امکان خودداری کنند، بر روی کار خود تمرکز داشته باشند تا سریعاً آن را انجام دهند، از شب قبل برنامه ریزی برای روز بعد داشته باشند از جمله مرتب کردن البسه، بررسی مسیر رفت و آمد تا زمان بیشتری برای استراحت و رفع خستگی در روز بعد ایجاد شود.

کارشناسان برای داشتن خوابی راحت و آرام در طول شب توصیه می کنند افراد از انجام ورزش در ساعات پایانی شب تا حد امکان خودداری کنند زیرا ورزش در شب باعث بالا رفتن فشارخون و احساس بی خوابی می شود، همچنین مصرف غذاهای پرچرب و نوشیدنی هایی چون قهوه هم می تواند باعث بی خوابی شود.

دفعات مشاهده: 131 بار   |   دفعات چاپ: 31 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
آدرس: زنجان – جاده گاوازنگ – مرکز آموزش درمانی آیت اله موسوی .... شماره تماس: 33130000-024 .... دورنگار: 33131203-024 .... آدرس پست الکترونیکی: mousavihospital@zums.ac.ir