[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: بازگشت به صفحه اصلی مرکز بازگشت به صفحه اصلی دانشگاه ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معرفی بیمارستان::
هیات امناء::
مدیر عامل ::
معاونت آموزش و سلامت::
معاونت خدمات و پشتیبانی::
معاونت برنامه ریزی و توسعه ::
مدیریت خدمات پرستاری::
بخشها و واحدهای درمانی::
واحدهای پاراکلینیکی ::
آموزش به بیمار::
اموزش به پرسنل::
واحد فناوری اطلاعات ::
توریسم درمانی::
کتابخانه مرکز::
روابط عمومی::
تماس با ما::
::
تحول نظام سلامت

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
خبرنامه مرکز (همت)

همت شماره 5

خبرنامه داخلی مرکز آموزشی درمانی آیت اله موسوی


 همت شماره 4

AWT IMAGE


همت شماره 3

 AWT IMAGE


 همت شماره 2

AWT IMAGE


 همت شماره 1

AWT IMAGE


..
پایگاه های سلامت

MED TUBE

مشاوره پزشکی

MEDlib

Heaith news

مگیران

..

AWT IMAGE

AWT IMAGE

:: میوه‌های مناسب برای دیابتی‌ها ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ | 

میوه‌های مناسب برای دیابتی‌ها

میوه‌ها سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر هستند که نیاز بدن به این مواد را به خوبی تامین می‌کنند. در این میان افراد دیابتی که باید رژیم غذایی مناسب و کنترل شده‌ای داشته باشند، مجاز نیستند از هر نوع میوه‌ای استفاده کنند، زیرا میوه‌هایی که دارای میزان زیادی قند می‌باشند، برایشان مضر است.
در ادامه با تعدادی از میوه‌ها که برای مصرف مبتلایان به قند خون بالا مناسب است بیشتر آشنا می‌شوید.
 

 
انواع توت‌ها
 
اگر مبتلا به دیابت هستید و همینطور به دسر علاقه دارید، توت‌ها بهترین گزینه برای شما هستند. انواع توت با داشتن کربوهیدرات و شکر کم و میزان ویتامین بالا و همچنین آنتی اکسیدان، برای تهیه‌ی یک دسر خوشمزه با ماست کم‌چربی و شیر کم‌چربی یخ زده مناسب هستند. این مواد برای تهیه یک صبحانه رژیمی بسیار مفید هستند.
 
گیلاس ترش
 
گیلاس ترش سرشار از آنتی اکسیدان است که برای بیماران قلبی و سرطانی مناسب است. این میوه با داشتن مقدار کمی شکر برای دیابتی‌ها هم مفید است. از آن در تهیه‌ی یک تارت بدون شکر استفاده کنید.
 
هلو و زردآلو
 
هلو و زردآلو دارای پتاسیم، فیبر، ویتامین و آب زیادی است که از میوه‌های پرخاصیت برای دیابت می‌باشد.
 

 
سیب
 
خوردن یک سیب در روز واقعا شما را از دکتر رفتن بی‌نیاز می‌کند. این میوه‌ی سلامتی را به عنوان میان‌وعده‌ی خود استفاده کنید که دارای شکر کم و آنتی اکسیدان و فیبر زیاد می‌باشد.
 
پرتقال و گریپ فروت
 
این دو میوه‌ی آبدار با قند کم و فیبر و ویتامین‌ C بالایی که دارند واقعا برای دیابتی‌ها یک انتخاب بسیار عالی می‌باشند.
 

 
گلابی
 
گلابی دارای فیبر بالا و عطر و طعم قوی می‌باشد که با میزان اندکی قند برای مبتلایان به قند خون بالا مناسب است. نارس این میوه را در آشپزخانه و رسیده‌ی آن را در یخچال نگهداری کنید.
 
کیوی
 
میوه‌ی محبوب فصل سرما، با داشتن ویتامین C، پتاسیم، فیبر و شکر کم برای دیابتی‌ها مناسب است. از کیوی برای داشتن پوستی درخشان و بدون جوش نیز می‌توانید استفاده کنید.
 
هر کدام از این میوه‌ها که در یک فصل در دسترس هستند را به عنوان یک سالاد میوه‌ی عالی برای خودتان تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

دفعات مشاهده: 71 بار   |   دفعات چاپ: 13 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
آدرس: زنجان – جاده گاوازنگ – مرکز آموزش درمانی آیت اله موسوی .... شماره تماس: 33130000-024 .... دورنگار: 33131203-024 .... آدرس پست الکترونیکی: mousavihospital@zums.ac.ir