[صفحه اصلی ]     [ English ]  
:: بازگشت به صفحه اصلی مرکز بازگشت به صفحه اصلی دانشگاه ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معرفی بیمارستان::
هیات امناء::
مدیر عامل ::
معاونت آموزش و سلامت::
معاونت خدمات و پشتیبانی::
معاونت برنامه ریزی و توسعه ::
مدیریت خدمات پرستاری::
بخشها و واحدهای درمانی::
واحدهای پاراکلینیکی ::
آموزش به بیمار::
اموزش به پرسنل::
واحد فناوری اطلاعات ::
توریسم درمانی::
کتابخانه مرکز::
روابط عمومی::
تماس با ما::
::
تحول نظام سلامت

تحول نظام سلامت

نتایج ارزیابی نظرسنجی ها

..

AWT IMAGE

موضوعات استراتژیک مرکز

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
خبرنامه مرکز (همت)

همت شماره 5

خبرنامه داخلی مرکز آموزشی درمانی آیت اله موسوی


 همت شماره 4

AWT IMAGE


همت شماره 3

 AWT IMAGE


 همت شماره 2

AWT IMAGE


 همت شماره 1

AWT IMAGE


 

..
پایگاه های سلامت

MED TUBE

مشاوره پزشکی

MEDlib

Heaith news

مگیران

..

BMI

AWT IMAGE

:: با این مواد غذایی «سکته قلبی» را در نطفه خفه کنید ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ | 


با این مواد غذایی «سکته قلبی» را در نطفه خفه کنید


با مصرف برخی مواد غذایی عروق قلبی شما باز شده و چربی خونتان پایین می‌آید، در نتیجه سکته قلبی و مغزی سراغتان نمی آید.
به گزارش بهداشت نیوز، بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است، انسداد عروق موجب محدود شدن جریان خون در سراسر بدن شده و عامل افزایش خطر سکته مغزی و حمله قلبی می‌شود.
 
علل اصلی حملات قلبی رژیم غذایی ناسالم، استرس و عدم فعالیت بدنی است، بنابراین باز کردن سرخرگ‌ها خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد به همین دلیل شما باید تمرکز خود را روی غذاهایی که سلامت قلب را تضمین می‌کنند، قرار دهید.
 
چای سبز

ترکیب‌های موجود در چای سبز موجب آرامش بدن و تامین انرژی می‌شود، علاوه بر این، چای سبز دارای آنتی اکسیدان بوده که به سوخت و ساز بدن و تنظیم کلسترول کمک می‌کند، به منظور سلامت قلب می‌توانید یک یا دو فنجان در روز برای بدست آوردن بهترین اثر بنوشید.
 
آلبالو

این میوه سرشار از پتاسیم بوده که در نتیجه موجب افزایش سطح کلسترول خوب و کاهش کلسترول بدشده و مصرف روزانه 3 لیوان آب آلبالو ٤٠ درصد خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد.
 
ماهی سالمون

ماهی سالمون مقدار فراوانی از اسیدهای چرب سالم داشته که از افزایش سطح تری‌گلیسیرید و کلسترول جلوگیری کرده و تسکین دهنده التهاب است.  
 
روغن زیتون

روغن زیتون قرن‌ها است که به عنوان یک ماه ماده غذایی سالم برای بدن شناخته شده و غنی از چربی‌های سالم بوده که موجب کاهش کلسترول شده و خطر حمله قلبی را تا ٤١ درصد کاهش می‌دهد .
 
خرمالو

این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر بوده و کاهنده سطح کلسترول بد خون است.
 
زردچوبه
 
زردچوبه خواص دارویی زیادی مانند جلوگیری از ذخیره چربی دارد، زردچوبه را می‌توان در وعده‌های غذایی مختلف استفاده کرد.
 
قهوه  

با توجه به بسیاری از مطالعات دو تا چهار فنجان قهوه در روز خطر حمله قلبی را تا 20 درصد کاهش می‌دهد.
 
کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی ویتامین K بوده که مانع از تجمع کلسیم در عروق و کاهش سطح کلسترول و تنظیم فشار خون می‌شود.
 
انار

انار حاوی ماده است که اثرات مفیدی بر روی گردش خون و در نتیجه سلامت قلب می گذارد.
 
اسفناج

اسفناج عروق را پاکسازی کرده و فشار خون را کاهش می‌دهد، همچنین این سبزی غنی از پتاسیم و اسید فولیک بوده که موجب سلامت بافت‌های عضلانی قلب شده و خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد.
 
آواکادو

آواکادو غنی از مواد مغذی و چربی سالم بوده که سطح کلسترول خوب را افزایش و کلسترول بد را کاهش داده و موجب پاکسازی عروق می‌شود.
 
مارچوبه  

مارچوبه کلسترول بالا را کاهش داده و به دلیل دارا بودن ترکیبات قوی موجب تسکین التهاب شده و از انسداد رگ‌های قلب جلوگیری می‌کند.
 
آب پرتقال

آب پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان بوده که در تنظیم فشار خون و حمایت از سلامت رگ‌های خونی نقش موثری دارد، روزانه مصرف 2 لیوان از این آب میوه میزان مورد نیاز ویتامین C و مواد معدنی بدن را تامین می‌کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دفعات مشاهده: 48 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
آدرس: زنجان – جاده گاوازنگ – مرکز آموزش درمانی آیت اله موسوی .... شماره تماس: 33130000-024 .... دورنگار: 33131203-024 .... آدرس پست الکترونیکی: mousavihospital@zums.ac.ir