[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: بازگشت به صفحه اصلی مرکز بازگشت به صفحه اصلی دانشگاه ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معرفی بیمارستان::
هیات امناء::
مدیر عامل ::
معاونت آموزش و سلامت::
معاونت خدمات و پشتیبانی::
معاونت برنامه ریزی و توسعه ::
مدیریت خدمات پرستاری::
بخشها و واحدهای درمانی::
واحدهای پاراکلینیکی ::
آموزش به بیمار::
اموزش به پرسنل::
واحد فناوری اطلاعات ::
توریسم درمانی::
کتابخانه مرکز::
روابط عمومی::
تماس با ما::
::
تحول نظام سلامت

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
خبرنامه مرکز (همت)

همت شماره 5

خبرنامه داخلی مرکز آموزشی درمانی آیت اله موسوی


 همت شماره 4

AWT IMAGE


همت شماره 3

 AWT IMAGE


 همت شماره 2

AWT IMAGE


 همت شماره 1

AWT IMAGE


..
پایگاه های سلامت

MED TUBE

مشاوره پزشکی

MEDlib

Heaith news

مگیران

..

AWT IMAGE

AWT IMAGE

:: فواید چسباندن پاها به دیوار! ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ | 

فواید چسباندن پاها به دیوار!
بالا بردن و چسباندن پاها به دیوار بعد از یک روز کاری حس رفتن به خانه را دارد چون هنگام نشستن کمر و باسن فشار زیادی را متحمل هستند.پس برای پی بردن به فواید آن با ما همراه شوید.
 
اعتراف می کنم که دراز کشیدن به پشت و بالابردن و چسباندن پاها به دیوار کار عجیبی است.ولی این کار یکی از فعالیت های مورد علاقه من برای کاهش استرس روزانه ام به شمار می رود.

حدود 2 ماه قبل یکی از دوستانم باید از زانوی آسیب دیده اش مراقبت می کرد و به او توصیه شده بود که برای کاهش تنش پاهایش را به دیوار تکیه دهد. من هم تصمیم گرفتم در این کار با او همراه شوم، و واقعا حسی فوق العاده داشت. بنابراین ما این کار را هر روز در محدوده زمانی معین حدود 4 بعد از ظهر تکرار کردیم و در ادامه اتفاقاتی که افتاد را با شما در میان می گذاریم.

بالا بردن و چسباندن پاها به دیوار تمام فشاری که بر پایین کمرم وارد شده بود را از بین برد

بلند کردن و چسباندن پاها به دیوار بعد از یک روز کاری حس رفتن به خانه را دارد چون هنگام نشستن کمر و باسن فشار زیادی را متحمل هستند. ( حتی استفاده از پشتی طبی هم کارساز نبود ) وقتی برای اولین بار این حرکت را انجام دادم فکر می کردم آسیب زننده باشد ولی متوجه شدم که یک راه فوق العاده برای استراحت کمرم است و همینطور که زمان می گذشت حس می کردم می خواهم عضلاتم را به طور کامل شل کنم. پس از یک ماه انجام هر روز این حرکت عضلات کمرم سفتی قبل را نداشت و فشار و کشیدگی روی کمرم کمتر شد.


بالا بردن و چسباندن پاها به دیوار به من کمک کرد آرامش گرفته و بهتر تمرکز کنم

احساس فیزیکی که از این وارونگی حس می کنید به خودی خود حالت ریلکسیشن ایجاد می کرد.با این کار ذهنم این شانس را پیدا می کند که مجددا تنظیم شده و بینش روشن تری داشته باشد و کمک کند بدون از دست دادن انرژی روز کاری ام را به پایان برسانم.و از نظر ذهنی و جسمی دوباره شارژ می شوید و با دقت بیشتری می تواند به ادامه کارتان برسید.

منبع سلامت نیوز

دفعات مشاهده: 96 بار   |   دفعات چاپ: 19 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
آدرس: زنجان – جاده گاوازنگ – مرکز آموزش درمانی آیت اله موسوی .... شماره تماس: 33130000-024 .... دورنگار: 33131203-024 .... آدرس پست الکترونیکی: mousavihospital@zums.ac.ir