[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: بازگشت به صفحه اصلی مرکز بازگشت به صفحه اصلی دانشگاه ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معرفی بیمارستان::
هیات امناء::
مدیر عامل ::
معاونت آموزش و سلامت::
معاونت خدمات و پشتیبانی::
معاونت برنامه ریزی و توسعه ::
مدیریت خدمات پرستاری::
بخشها و واحدهای درمانی::
واحدهای پاراکلینیکی ::
آموزش به بیمار::
اموزش به پرسنل::
واحد فناوری اطلاعات ::
توریسم درمانی::
کتابخانه مرکز::
روابط عمومی::
تماس با ما::
::
تحول نظام سلامت

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
خبرنامه مرکز (همت)

همت شماره 5

خبرنامه داخلی مرکز آموزشی درمانی آیت اله موسوی


 همت شماره 4

AWT IMAGE


همت شماره 3

 AWT IMAGE


 همت شماره 2

AWT IMAGE


 همت شماره 1

AWT IMAGE


..
پایگاه های سلامت

MED TUBE

مشاوره پزشکی

MEDlib

Heaith news

مگیران

..

AWT IMAGE

AWT IMAGE

:: جایگزین فوق‌العاده برای تامین کلسیم به جای شیر ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ | 
جایگزین فوق‌العاده برای تامین کلسیم به جای شیر چاپ خبر >>> AWT IMAGE
یکی از مواد معدنی بسیار ضروری برای بدن کلسیم و بهترین منبع تامین آن شیر است تا استخوان ها و دندان های سالمی داشته باشیم. اضافه این که عملکرد قلب، اعصاب، و انقباض و انبساط ماهیچه نیازمند کلسیم است. ولی بعضی ها به دلایل مختلف نمی‌توانند شیر یا مواد لبنی را هضم کنند یا آن قدر کم از مواد لبنی استفاده می‌کنند که بدنشان با کمبود کلسیم مواجه می‌شود. نت‌نوشت امروز به شما کمک می‌کند تا با منبع های مختلف تامین کلسیم مورد نیاز بدن آشنا شوید و تنوع بیشتری به تغذیه تان بدهید.
بادام شیرین
بادام شیرین سرشار از اسیدهای چرب مفید، مواد معدنی از جمله کلسیم و ویتامین E است. خوردن روزانه ۱۰۰ گرم بادام شیرین ۲۶ درصد کلسیم مورد نیاز روزانه یک انسان بالغ را تامین می‌کند. پروتئین، پتاسیم، منیزیم و ویتامین E موجود در بادام شیرین آن قدر کافی است که نیاز تغذیه ای بدن را تامین کند و نیازی به خوردن مکمل های دارویی نباشید. مجبور نیستید فقط از بادام شیرین استفاده کنید. آرد و چای آن را حتما امتحان کنید.
سبزیجات سبز برگ
هر چه برگ سبزیجات تیره تر باشد، کلسیم بیشتری دارد. کلم بروکلی، کلم سبز برگ و اسفناج جایگزین های خوبی به جای شیر برای تامین کلسیم است. خوردن یک تا دو فنجان از این سبزیجات تقرییا ۴۰ تا ۶۰ درصد نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می‌کند.
علاو بر آن؛ سبزیجات سبزبرگ دارای انواع موادمعدنی و منیزیم بوده که باعث جذب بهتر کلسیم در بدن می‌شود. اگر بتوانید این سبزی ها را به صورت خام مصرف کنید چه بهتر در غیر این صورت از آن ها در اسموتی ها، سوپ ها و یا به صورت خشک شده ( چیپس سبزیجات) استفاده کنید.
باقلا

این دانه هم سرشار از کلسیم است که به روش های مختلف مثل اضافه کردن به برنج به صورت باقلا پلو یا به صورت پخته به همراه آویشن و سرکه می‌تواند مصرف شود. هر چند کسانی که فاویسم دارند نباید از باقلا استفاده نکنند.
پنیر فتا
این نوع پنیر که به توفو یا تمپه یا پنیر دانمارکی هم معروف است از هر پنیری برای هر نوع رژیم غذایی سالم تر است. در هر ۱۰۰ گرم پنیر فتا تقریبا ۳۵۰ گرم کلسیم وجود دارد. اگر نمک آن کمی شما را اذیت می‌کند یا به دلیل فشار خون ناچارید مصرف نمک را محدود کنید کافی است آب را جوشانده و بگذارید سرد شود و سپس پنیر فتا را قطعه قطعه کرده در آب بگذارید. به این ترتیب هم نمک اضافه آن گرفته می‌شود و هم پنیر همیشه تازه باقی می‌ماند. در صورتی که طعم آن را دوست ندارید با اضافه کردن بعضی گیاهان دارویی مثل پونه، نعنا، رزماری هم طعم آن را بهتر کنید و هم خاصیت درمانی بیشتری به پنیر بدهید.
شیرهای دیگر برای تامین کلسیم بدن
امروزه شیرنارگیل، شیرسویا و شیربادام و حتی شیر برنج در دسترس است که می‌تواند جای گزین خوبی به جای شیر گوسفند و گاو برای تامین کلسیم باشد. امروزه در بعضی از کشورها این نوع شیرها را غنی کرده و به عنوان منبع کلسیم و ویتامین D در دسترس مردم قرار می‌گیرد. یک لیوان از یکی از این شیرها تقریبا ۳۰ تا ۴۰ درصد میزان مورد نیاز بدن به ماده معدنی کلسیم را تامین می‌کند.
بهترین روش استفاده
حتی اگر مشکلی در هضم شیر گاو، شیر گوسفند یا شیر گاومیش ندارید، بد نیست گاهی یکی از این جایگزین های شیر را در برنامه غذایی تان بگذارید تا هم تنوعی به آن داده باشید هم از خواص بی نظیر دیگر آن ها بهره مند شوید. فقط مواظب باشید همراه با آن ها زیاد از شکر استفاده نکنید.
منبع :
www.curejoy.com
 



 
دفعات مشاهده: 34 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

کد امنیتی را در کادر بنویسید >
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
آدرس: زنجان – جاده گاوازنگ – مرکز آموزش درمانی آیت اله موسوی .... شماره تماس: 33130000-024 .... دورنگار: 33131203-024 .... آدرس پست الکترونیکی: mousavihospital@zums.ac.ir