حوزه ریاست

President Domain

مدیریت روابط عمومی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۱/۲۲ | 
مدیریت روابط عمومی دانشگاه
معرفی کارشناسان روابط عمومی دانشگاه
شرح وظایف واحد
فرایند های روابط عمومی



مدیریت روابط عمومی دانشگاه

 

AWT IMAGE
نام مدیریت: اسماعیل رحمانی
تحصیلات: کارشناسی ارشد
رشته تحصیلی: مدیریت آموزشی
آدرس پستی : زنجان میدان آزادی - ابتدای بلوار جمهوری اسلامی -
ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
 کد پستی: 4515613191
پست الکترونیکprzums.ac.ir 
 تلفن : 3-33424771-024
نمابر : 02433424774

 
سوابق اجرایی و مدیریتی :
- سرپرست اداره پرستاری و مامایی استان زنجان از سال 1368 تا 1373
- دبیر کمیته بررسی نسخ پزشکان زنجان از سال 1369 تا 1372
- سرپرست دفتر مدیر عامل سازمان منطقه ای بهداشت و درمان سابق از سال 1371 تا 1373
- نماینده سازمان منطقه ای بهداشت و درمان سابق در امور رسیدگی به مسائل درمانی آزادگان از سال 1369 تا رفع امور مربوطه در آن مقطع زمانی
- دبیر و عضو کمیته پرستاری و مامایی استان زنجان از سال 1373 تا 1374
- دبیر و عضو گروه کنترل و نظارت و ارزشیابی و بازرسی دانشگاه از سال 1368 تا 1372
- رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه از سال 1373 تا 1385
- مشاور و کارشناس ارزیابی از سال 1370 تا 1373
- رئیس اداره فوق برنامه و تربیت بدنی دانشگاه از سال 1374 تا 1377
- عضو شورای فرهنگی دانشگاه از سال 76
- عضو کمیته عوامل محیطی اثرگذار و مطالعات تطبیقی ساختار در طرح اصلاح ساختار نظام سلامت از سال 1377 تا 1379
- مدیر فرهنگی، فعالیت های فوق برنامه و تربیت بدنی دانشگاه از سال 1378 تا 1385
- دبیر هیأت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه از سال 1378 تا 1385
- دبیر کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه از سال 1378 تا 1385
- عضو شورای سیاست گذاری سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی
- عضو کمیته های اجرائی همایش های علمی، پژوهشی و فرهنگی
- عضو تشکل های مردمی حوزه سلامت
- عضو شورای هماهنگی روابط عمومی های استان
- مدیر مسئول انتشارات دانشگاه
- مدیر مسئول پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب دا مرکز زنجان
- مشاور رئیس دانشگاه و مدیر روابط عمومی از سال 1385 تا کنون

سوابق اجرایی در حوادث، بلایا و کنترل و پیشگیری از بیماری ها:
- مسئول اداره پرستاری و مامایی استان در زمان زلزله طارم
- مسئول هماهنگی کادر پرستاری و برنامه ریزی امور درمانی کمپ های استقرار مصدومین علاوه بر فضاهای بیمارستانی
- مسئول امور اطلاع رسانی در موضوعات حوادث و بلایا و موارد خاص
- عضو و دبیر کمیته بهداشت و درمان استان در موضوعات مربوط به زلزله بم
- مشارکت فعال در آموزش همگانی و اطلاع رسانی
- مشارکت فعال در راه اندازی پروژه های مربوط به حوزه بهداشت و درمان بویژه مراکز مشاوره بیماری ها
- مشارکت فعال در در برگزاری مانورهای مربوط به حوادث و بلایا
- مدیریت اطلاع یابی و اطلاع رسانی در موقعیت های بحرانی - همکاری در اجرای طرح واکسیناسیون هپاتیت B برقراری ارتباطات لازم با رسانه های گروهی و برخورداری حداکثری از ظرفیت رسانه ها در بحث یشگیری و آموزش همگانی
- برگزاری نمایشگاه های اطلاع رسانی و همکاری در برگزاری مانورهای عملیاتی و نمادین در زمینه اقدامات پیشگیرانه در زمان بروز سوانح و حوادث غیر مترقبه
- عضویت در دبیرخانه کارگروه بهداشت و درمان در حوادث و سوانح غیر مترقبه با مسئولیت اطلاع رسانی و روابط عمومی
- عضو ستاد اجرایی و مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات واکسیناسیون سرخک و سرخچه و کسب مقام نخست کشوری دانشگاه در این زمینه

سوابق علمی و پژوهشی در حوادث و بلایا:
- انجام طرح شیوه تصمیم گیری در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان
- انجام طرح تعیین نیازهای آموزشی کادر پرستاری در مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج) زنجان
- ترجمه کاتالوگ اولین دستگاه بنت در سال 1367 جهت استفاده پرسنل در اورژانس
- همکار طرح علمی کاربردی تحقیقاتی پیشگیری از بیماری های روماتیسمال
- عضو ستاد اجرایی پروژه تحقیقاتی ملی قلب سالم و رئیس کمیته هماهنگی آموزش و مستند سازی
 

معرفی کارشناسان روابط عمومی
سمت نام و نام خانوادگی شماره تلفن شماره فاکس
مسئول روابط عمومی الکترونیک مهندس جلیل عابدینی 33156243 33424774
کارشناس روابط عمومی فرشته وهابی خرمی 33156242 33424774
کارشناس روابط عمومی فرهاد رضایی 33156482 33424774
کارشناس روابط عمومی فاطمه انصاری 33156212 33424774
کارشناس روابط عمومی سیده سعیده موسوی 33156245 33424774
کارشناس روابط عمومی نعمت اله نوری 33156245 33424774
مسئول تشریفات رحیم قربانی 33156244 33424774
خطاط حسن نیک بین 33156242 33424774
کارشناس فناوری اطلاعات مهندس زهرا نصر 33156423 33424774
 

شرح  وظایف واحد
  - هماهنگی و پیگیری مستمر امور مربوط به روابط عمومی واحدهای تابعه.
  - پیگیری و فراهم نمودن امکانات لازم و ارائه خدمات مورد نیاز جهت واحدهای تابعه.
  - ارتباط مستمر با روابط عمومی های مراکز تابعه به منظور دریافت آخرین اطلاعات عملکردی و اطلاع رسانی به موقع فعالیت های حسب مورد.
  - تنظیم جلسات ادواری مسوولین و رابطین روابط عمومی.
  - تدوین طرح اطلاع رسانی و اطلاع یابی پروژه ها.
  - نظارت بر تابلو اعلانات و راهنما.
  - تهیه پیامهای تبریک، انتصاب و تقدیر.
  - شرکت در جلسات سطوح کارشناسی واحدهای مرتبط با روابط عمومی.
  - پیگیری دستورالعمل ها و آئین نامه های ابلاغی از سوی اداره کل روابط عمومی وزارت متبوع.
  - برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مسوولان.
  - پیشنهاد برنامه جهت طرح در کمیته های ذیربط.
  - هماهنگی حضور مسوولین در بین مخاطبین حسب مورد.
  - برگزاری سخنرانی های تخصصی روابط عمومی.
  - تهیه و تنظیم مطالب سخنرانی ها و بیانیه ها.
  - تهیه و تنظیم دستورالعمل های مربوط به شرح وظایف روابط عمومی در زمینه روش های انجام کار.

فرایندهای روابط عمومی
اصلیترین فرآیند واحد روابط عمومی: اطلاع یابی و اطلاع رسانی

  • ارتباط با رسانه ها

تولید خبر و گزارش

برگزاری مصاحبه مطبوعاتی اختصاصی – گروهی 

سفر مطبوعاتی

پوشش خبری مراسم و رویدادها

برآورده کردن نیازهای اطلاعاتی رسانه ها (هماهنگی و راهنمایی های لازم ، ارسال عکس ، توضیحات تکمیلی و ...)

مانیتورینگ محتوای رسانه ها

پاسخگویی به رسانه ها ( جوابیه ، اطلاحیه ، تکذیبیه و ...)

درج آگهی در رسانه ها

بانک اطلاعاتی رسانه ( مشخصات رسانه های مورد نظر ،‌ خبرنگاران ، مشخصات سازمان رسانه ای و ...)

  • مدیریت زیر سایت روابط عمومی
  • سمعی و بصری:

پوشش تصویری مراسم و رویدادها

تهیه آرشیو عکس و تصویر از سازمان و طرح ها و برنامه ها

پشتیبانی رسانه ها و نشریات درون سازمانی برای تهیه عکس

تهیه کلیپ، تدوین فیلم ها

  • مناسبت ها و مراسم :

برگزاری ویا مشارکت در رویدادهای اختصاصی سازمان ( شامل نمایشگاه ، کنفرانس ، همایش ،‌مناسبت ها و مراسم و ...)

مدیریت برگزاری رویدادهای مختلف در سطح سازمان

شرکت در نمایشگاه های برون سازمانی

تهیه اقلام تبلیغاتی ( پوستر ، هدایا و ...)

مدیریت و اجرای تبلیغات محیطی درون و برون سازمانی

  •  ارتباطات مردمی

پاسخگویی و راهنمایی به ارباب رجوع ( ایجاد نظام پاسخگویی به مکاتبات ، ایمیل ها ،‌ تماس های تلفنی و ... به منظور دریافت پاسخ از واحد های سازمانی مربوطه و ارایه راهنمایی لازم)

راه اندازی و اجرای نظام پیشنهادها

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ، تریبون آزاد و نشست های مشترک کارکنان و مسئولین

ارتباط با تشکلهای تخصصی و سایر تشکلهای ذی نفوذ اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی و...

برقراری ارتباط دوسویه ارباب رجوع و همکاران با مدیران و مسئولان ( برگزاری ملاقات مردمی وزیر ، هماهنگی و نظارت بر ملاقات های مدیران سازمان و ...)

انعکاس نظرهای ارباب رجوع و همکاران سازمان به مدیریت ( تهیه خبرنامه ویژه از پیام های مردمی و کارکنان )

اطلاع رسانی به مخاطبین ( تهیه اطلاعات مورد نیاز مخاطبین ، ایجاد ابزارهای مناسب اطلاع رسانی شامل بروشور ،‌کتابچه ،‌ تلفن گویا ،‌ سایت اینترنتی و ... )

  • انتشارات :

انتشار نشریه درون سازمانی

انتشار فعالیت های موردی ( کتاب ،‌کتابچه ، بروشور ،‌ویژه نامه و ...)

نظارت بر نشریات درون سازمانی

  •  برنامه ریزی و مطالعات افکارعمومی
  •  ارتقاء  سطح دانش نیروی انسانی

 






 

دفعات مشاهده: 1564 بار   |   دفعات چاپ: 62 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

  • کل کاربران ثبت شده: 3005 کاربر
  • کاربران حاضر در وبگاه: 0 کاربر
  • میهمانان در حال بازدید: 150 کاربر
  • تمام بازدید‌ها: 118847272 بازدید
  • بازدید 24 ساعت قبل: 55047 بازدید

زنجان، میدان آزادی، ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

تلفن : 33420651-9 (024)

info@zums.ac.ir