Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
AWT IMAGE
بخش‌های اصلی
رسالت دانشکده ::
ریاست دانشکده::
معاونت آموزشی::
برنامه های درسی::
معاونت پژوهشی ::
گروه بهداشت محیط::
گروه بهداشت عمومی::
گروه بهداشت حرفه ای::
گروه پرتوشناسی::
گروه علوم آزمایشگاهی::
گروه بهداشت و ایمنی مواد غذایی ::
گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت::
گروه مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط‌ زیست ::
گروه کاردرمانی::
اداری و مالی::
فن آوری اطلاعات::
امکانات آموزشی و رفاهی::
مجله دانشکده بهداشت::
آیین نامه های هیئت علمی::
آزمایشگاه ::
کتابخانه::
روابط عمومی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
خدمات دانشگاه

مشاهده فیش حقوقی

اتوماسیون اداری

سیستم آموزش سما

سیستم رزرو غذا

سامانه ارزشیابی کارکنان

..
آرشیو موضوعی

سایت وزارت بهداشت

سایت معاونت آموزشی و امور دانشجویی وزارت بهداشت

..
دیگشنری آنلاین

AWT IMAGE

..
:: روابط عمومی دانشکده بهداشت ::

روابط عمومی                                                                                                                                                                            

مسئول واحد:اکبر سالک         

رشته تحصیلی:کارشناسی پژوهشگری اجتماعی

    AWT IMAGE                                    

صیانت از حقوق شهروندی:

 معرفی واحد:

روابط عمومی فعالیتی است ممتد ، مداوم و طرح‌ریزی شده که از طریق آن ، افراد و سازمانها می‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکار دارند به دست آورند و در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقش مغز متفکر ، قلب تپنده ، دست اجراء ، پای پیشرفت ، گوش شنوا ، چشم بینا و زبان گویای سازمان مدیریت آن را ایفا می‌کند. فعالیتی که روابط عمومی انجام می‌دهد در یک کلمه «ارتباط» از دیدگاه نظری «علم» از جنبه عملی و اجرایی خود «فن» و از جنبه خلاقانه و زیبایی شناختی «هنر» است و آیینه تمام نمای سازمان و جایگاه دریافت و انتقال اطلاعات است. روابط عمومی در حقیقت شبکه هوشیار ، بانک اطلاعات ، مغز متفکر سازمان و پل ارتباطی آن با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام و با نگرش ها و تمایلات و عادات و سلایق متفاوت است و باید خصلتهایی چون قانون مداری ، نظم ، شجاعت ، ابراز عقیده ، تحمل شنیدن آرای مخالفان ، احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران و صداقت رشد و توسعه نماید. روابط عمومی اعمال فلسفه ، فلسفه اجتماعی ، مشاور و کارکرد ارتباطی مدیریت است که ؛ از این جهت یکی از اصلی ترین ارکان برای پایه گذاری یک روابط عمومی کارآمد و مسؤولیت پذیر در دستگاه این است که زیرنظر بالاترین مقام دستگاه و سازمان انجام وظیفه نماید. بی تردید ، هر نگرشی گویای اهداف و شیوه‌هایی است که نحوه رسیدن به آنها را مشخص می‌کند. بررسی  نگرشهای عمده به روابط عمومی مشخص کرد که شامل مسیر و هدف مستند : منظور از مسیر کار روابط عمومی  تاکتیکهایی است که روابط عمومی برای رسیدن به اهداف خود انتخاب می‌کند پس «هدف » مشخص کننده افق‌ها و  ارزشهایی است که روابط عمومی در پیامها و برنامه‌های خود منظور می‌کند و در حقیقت به اختصار می توان گفت  هدف روابط عمومی کسب تفاهم و پشتیبانی از طریق ایجاد احساس اشتراک میان فرد یا سازمان از سویی و  مخاطبان از سوی دیگر می‌باشد که باعث ایجاد ارتباطی تعاملی و دوسویه ، مشارکتی و پیچیده است که به طور  بالقوه به ایجاد حس اشتراک کمک می‌کند پس متخصصان روابط عمومی که نقش هماهنگ کننده درون سازمان و  ارتباط سازمان با بیرون را ایفا می‌کنند از دانش مهارت‌های ارتباطی ، روان‌شناسی ، روان‌شناسی جامعه ،  جامعه‌شناسی ، سیاست ، اقتصاد ، اصول مدیریت و علم اخلاق برخوردار باشند تا بتوانند از جایگاه ویژه خود  بر عواملی چون تشخیص بازار جدید ، شناخت تولیدات جدید روش های نوین به طور کامل مشرف شوند تا  هنگامی که سازمان در معرض هجوم مشکلات قرار می‌گیرد بتوانند وضعیت فعلی را حفظ نموده و برای  جلوگیری از انزوای اجرایی که دیر یا زود متوجه هر سازمانی است کمک شایانی نمایند پس یکی دیگر از وظایف  بس مهم و غیرقابل انکار هر متخصص روابط عمومی یک سازمان همانگونه که در بیانیه انجمن روابط عمومی  آمریکا آمده است که بالاترین ارزش روابط عمومی در پیش‌بینی مسائل و شکل بخشیدن به رویدادهای آینده است  نه در روایت گری و گزارش آنچه اتفاق می‌افتد یا مقابله با آنچه که پیش می‌آید.

 شرح وظایف کلی روابط عمومی:

جمع‌آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتها ، اقدامات ، طرحها و برنامه‌های سازمان به‌منظور تنظیم گزارش ، خبر و سیاستهای خبری و تبلیغاتی و اجرای طرحهای ارتباطی و انتشاراتی و آماده نمودن اذهان عمومی با توجه به خط مشی کلی سازمان از طریق :

شرکت در جلسات مهم هیأت امنا

شورای معاونان و جلسات سیاستگذاری در سطح مدیران و معاونان رده اول سازمان

ارتباط مستقیم و مستمر با مسؤلان

شرکت در گردهمایی ها

حضور در سفرهای داخلی و خارجی

دفعات مشاهده: 1222 بار   |   دفعات چاپ: 72 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::