Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
بخش‌های اصلی
رسالت دانشکده ::
ریاست دانشکده::
معاونت آموزشی::
برنامه های درسی::
معاونت پژوهشی ::
گروه بهداشت محیط::
گروه بهداشت عمومی::
گروه بهداشت حرفه ای::
گروه پرتوشناسی::
گروه علوم آزمایشگاهی::
گروه بهداشت و ایمنی مواد غذایی ::
گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت::
گروه مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط‌ زیست ::
گروه کاردرمانی::
اداری و مالی::
فن آوری اطلاعات::
امکانات آموزشی و رفاهی::
مجله دانشکده بهداشت::
آیین نامه های هیئت علمی::
آزمایشگاه ::
کتابخانه::
روابط عمومی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
خدمات الکترونیکی دانشجویی

اتوماسیون تغذیه

آموزش دانشجویی سما

..
:: روابط عمومی دانشکده بهداشت ::

روابط عمومی                                                                                                                                                                            

مسئول واحد:اکبر سالک         

رشته تحصیلی:کارشناسی پژوهشگری اجتماعی

    AWT IMAGE                                    

صیانت از حقوق شهروندی:

 معرفی واحد:

روابط عمومی فعالیتی است ممتد ، مداوم و طرح‌ریزی شده که از طریق آن ، افراد و سازمانها می‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکار دارند به دست آورند و در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقش مغز متفکر ، قلب تپنده ، دست اجراء ، پای پیشرفت ، گوش شنوا ، چشم بینا و زبان گویای سازمان مدیریت آن را ایفا می‌کند. فعالیتی که روابط عمومی انجام می‌دهد در یک کلمه «ارتباط» از دیدگاه نظری «علم» از جنبه عملی و اجرایی خود «فن» و از جنبه خلاقانه و زیبایی شناختی «هنر» است و آیینه تمام نمای سازمان و جایگاه دریافت و انتقال اطلاعات است. روابط عمومی در حقیقت شبکه هوشیار ، بانک اطلاعات ، مغز متفکر سازمان و پل ارتباطی آن با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام و با نگرش ها و تمایلات و عادات و سلایق متفاوت است و باید خصلتهایی چون قانون مداری ، نظم ، شجاعت ، ابراز عقیده ، تحمل شنیدن آرای مخالفان ، احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران و صداقت رشد و توسعه نماید. روابط عمومی اعمال فلسفه ، فلسفه اجتماعی ، مشاور و کارکرد ارتباطی مدیریت است که ؛ از این جهت یکی از اصلی ترین ارکان برای پایه گذاری یک روابط عمومی کارآمد و مسؤولیت پذیر در دستگاه این است که زیرنظر بالاترین مقام دستگاه و سازمان انجام وظیفه نماید. بی تردید ، هر نگرشی گویای اهداف و شیوه‌هایی است که نحوه رسیدن به آنها را مشخص می‌کند. بررسی  نگرشهای عمده به روابط عمومی مشخص کرد که شامل مسیر و هدف مستند : منظور از مسیر کار روابط عمومی  تاکتیکهایی است که روابط عمومی برای رسیدن به اهداف خود انتخاب می‌کند پس «هدف » مشخص کننده افق‌ها و  ارزشهایی است که روابط عمومی در پیامها و برنامه‌های خود منظور می‌کند و در حقیقت به اختصار می توان گفت  هدف روابط عمومی کسب تفاهم و پشتیبانی از طریق ایجاد احساس اشتراک میان فرد یا سازمان از سویی و  مخاطبان از سوی دیگر می‌باشد که باعث ایجاد ارتباطی تعاملی و دوسویه ، مشارکتی و پیچیده است که به طور  بالقوه به ایجاد حس اشتراک کمک می‌کند پس متخصصان روابط عمومی که نقش هماهنگ کننده درون سازمان و  ارتباط سازمان با بیرون را ایفا می‌کنند از دانش مهارت‌های ارتباطی ، روان‌شناسی ، روان‌شناسی جامعه ،  جامعه‌شناسی ، سیاست ، اقتصاد ، اصول مدیریت و علم اخلاق برخوردار باشند تا بتوانند از جایگاه ویژه خود  بر عواملی چون تشخیص بازار جدید ، شناخت تولیدات جدید روش های نوین به طور کامل مشرف شوند تا  هنگامی که سازمان در معرض هجوم مشکلات قرار می‌گیرد بتوانند وضعیت فعلی را حفظ نموده و برای  جلوگیری از انزوای اجرایی که دیر یا زود متوجه هر سازمانی است کمک شایانی نمایند پس یکی دیگر از وظایف  بس مهم و غیرقابل انکار هر متخصص روابط عمومی یک سازمان همانگونه که در بیانیه انجمن روابط عمومی  آمریکا آمده است که بالاترین ارزش روابط عمومی در پیش‌بینی مسائل و شکل بخشیدن به رویدادهای آینده است  نه در روایت گری و گزارش آنچه اتفاق می‌افتد یا مقابله با آنچه که پیش می‌آید.

 شرح وظایف کلی روابط عمومی:

جمع‌آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتها ، اقدامات ، طرحها و برنامه‌های سازمان به‌منظور تنظیم گزارش ، خبر و سیاستهای خبری و تبلیغاتی و اجرای طرحهای ارتباطی و انتشاراتی و آماده نمودن اذهان عمومی با توجه به خط مشی کلی سازمان از طریق :

شرکت در جلسات مهم هیأت امنا

شورای معاونان و جلسات سیاستگذاری در سطح مدیران و معاونان رده اول سازمان

ارتباط مستقیم و مستمر با مسؤلان

شرکت در گردهمایی ها

حضور در سفرهای داخلی و خارجی

دفعات مشاهده: 1989 بار   |   دفعات چاپ: 100 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::