Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
:: صفحه اصلی ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با شهرستان خدابنده::
آشنایی با بیمارستان::
حوزه ریاست::
حوزه مدیریت::
حوزه مدیریت پرستاری::
دفتر بهبود کیفیت و اعتبار بخشی::
بخشهای بیمارستان::
واحد های پاراکلینیکی::
درمانگاه تخصصی::
واحد فناوری اطلاعات(IT)::
راهنمای بیماران::
راهنمای همکاران::
آموزشی::
روابط عمومی بیمارستان::
ارتقاء سلامت::
شناسنامه خدمات ::
بخش نامه ها و دستورالعمل ها::
فرم گزارش دهی خطا::
واحد رسیدگی به شکایات::
مزایده و مناقصه::
آرشیو اخبار::
گالری::
::
فرم گزارش خطا

..
تماس با ما

آدرس:
زنجان، خدابنده، خیابان شفا
بیمارستان امیرالمومنین (ع)

تلفن:
02434224301
02434224309

نمابر:
02434224309

سامانه پیامکی:
10004224300000


 

..
ویژه مراجعین












..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
میزان رضایت شما از مطالب وب سایت به چه میزان است ؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
نظرسنجی
میزان رضایت شما از خدمات ارائه شده در بیمارستان به چه میزان است؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
:: مسئول واحد آمار و مدارک پزشکی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۴ | 
مسئول واحد آمار و مدارک پزشکی


❁ ❁ ❁ ❁ ❁


نام و نام خانوادگی :خانم سودابه رضایی                                                                                                  تحصیلات : کارشناس  مددکاری اجتماعی


❁ ❁ ❁ ❁ ❁

AWT IMAGE

آشنایی با شرح وظایف مسئول واحد آمار و مدارک پزشکی

-تحقیق در زمینه کاربرد روش های نوین ذخیره و بازیابی داده های پزشکی جهت بهینه سازی سیستمهای تصمیم گیری در حوزه بهداشت و درمان ،بومی سازی استاندارد ها و پروتکل های فن آوری اطلاعات در جهت ارتقای سیستمهای بهداشت و درمان
-ارائه روشهای بهینه جهت آموزش و انتقال مفاهیم کاربردی انفور ماتیک در پزشکی
-طراحی روش های اجرایی حفاظت از اطلاعات خصوصی بیماران
-فراهم سازی زمینه برقراری و تداوم ارتباط و همکاری بین مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی
-بررسی و پیشنهاد ساختار بهینه پایگاه داده های پزشکی
-استفاده از کد گذاری در پزشکی و روشهای نوین ذخیره سازی و بازیابی داده های پزشکی
-سازماندهی، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات بهداشتی و درمانی براساس استانداردهای موردعمل
- نظارت بر گردآوری داده ها- پردازش- توزیع اطلاعات بهداشتی و درمانی
-کنترل و نظارت بر اسناد و مدارک پزشکی مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستانها
-نظارت بر ارزیابی واحدهای مدارک پزشکی از جهت ساختار (پرسنل- تجهیزات- فضای فیزیکی) و فرایند (مستندسازی)- فرایند کار استاندارد
- فراهم کردن اطلاعات صحیح جمعیتی (دموگرافیک) بیماران، الصاق مدارک و ارسال پرونده بیمار/ همراه با بیمار به بخش های مرتبط
- مشارکت در تقویت زیرساختهای ارتباطی و اینترنتی به منظور دستیابی آسان مراجعین به منابع اطلاعاتی پزشکی
- مشاوره و راهنمایی کاربران کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی پزشکی برای بازیابی اطلاعات و هدایت آنان در ترسیم استراتژی فردی آنها
- آموزش فردی- گروهی و رسمی - غیر رسمی برای استفاده از منایع اطلاعاتی و کتابخانه
- شماره گذاری و ثبت و مهر کردن کتب و مجلات و تنظیم آن در قفسه ها مطابق سیستم جاری و نوین کتابخانه ها
- طبقه بندی کتب و مجلات و کاتولوگ نویسی
- کدگذاری بیماریها، اعمال جراحی و اقدامات درمانی و تهیه اندکس مربوطه براساس استانداردهای جهانی
- بررسی برگ شرح حال جهت اختصاص کد علت مراجعه از روی کتب مرجع
- بررسی برگ خلاصه پرونده جهت اختصاص کد تشخیص اصلی از روی کتب مرجع
- بررسی برگ گزارش عمل جراحی (برای بیماران که اقدام جراحی در مورد آنها صورت گرفته است).
- اختصاص کد تشخیص از روی برگ گزارش عمل جراحی براساس کتب مرجع
- اختصاص کد اقدام جراحی از روی برگ گزارش عمل جراحی براساس کتب مرجع
- انجام امور مربوط به پذیرش بیماران
- اخذ رضایت نامه و اجازه نامه ها و تأمین پذیرش موارد فوریت پزشکی
- آشنایی به سیستم های کامپیوتری تخصصی در زمینه مربوطه و توانایی در رفع ایرادات و تهیه آمار روزانه پذیرش
- زمانبندی و نوبت دهی برای پذیرش بیماران- اعمال جراحی و بستری
- کدگذاری بیماریها، اعمال جراحی و اقدامات درمانی و تهیه فهرست مربوطه براساس آخرین سیستمهای طبقه بندی
ICD شناخته شده جهانی
- تهیه و تنظیم آمار روزانه، ماهانه و سالانه از بیماران بستری و مرخص شده و آمار مرگ و میر مراجعین به کلینیک ها و پاراکلینیک ها به منظور تجزیه و تحلیل خدمات درمانی ارائه شده
- بررسی های لازم جهت بهبود روشهای کار، فرمهای مدارک پزشکی وسایل و امکانات مربوط به مدارک پزشکی
- ساماندهی، نوبت دهی و راهنمایی بیماران جهت ویزیت ، پذیرش و بستری بیمار در بخش مربوطه
- همکاری در استقرار و کاربرد سیستم مدیریت سلامت (
HIS).
- تنظیم کارت شناسایی و ثبت مشخصات و شماره بایگانی جهت ارائه به بیمار
- تنظیم اوراق پرونده براساس استانداردهای موجود و پوشه گذاری و شماره زنی پرونده ها
- انجام امور بایگانی پرونده ها براساس روش تعیین شدهپ
- پاسخ به مکاتبات مربوط به پزشکی قانونی و ارگانهای دیگر با استفاده از پرونده بیماران
- شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی در جهت ارتقاء معلومات و توانمندیهای شغلی و بکارگیری نتایج آن در انجام وظایف محوله.
- مشارکت در تحقیقات کاربردی در عرصه نظام سلامت در شغل مربوطه

 
دفعات مشاهده: 41 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش مسئول واحد آمار و مدارک پزشکی اینجا را کلیک کنید.
بیمارستان امیرالمومنین(ع) خدابنده Amiralmomenin Hospital of Khodabende