Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
:: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی ::
اخبار بیمارستان::
ریاست بیمارستان::
بخش های درمان::
بخش های پاراکلینیکی::
خدمات الکترونیک و واحد IT::
معرفی بیمارستان::
پیشنهادات و انتقادات::
نقشه بیمارستان::
فرم میزان رضایت::
نوبت دهی::
پیشگیری و کنترل عفونت::
آموزش به بیمار::
آموزش همگانی::
برنامه ماهانه پزشکان::
خیرین::
تماس با ما::
بیانیه حریم خصوصی::
بیانیه سطح توافق خدمات::
ارتباط با بیمار::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
نظر شما در مورد مطالب سایت چیست؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
:: بهبود کیفیت و ایمنی بیمار ::
 | تاریخ ارسال: 1397/6/15 | 

بهبود کیفیت و ایمنی بیمار بیمارستان الغدیر ابهر


 

      نام و نام خانوادگی                                               سمت                                                     تلفن داخلی


     رقیه عسگری                                           مسئول بهبود کیفیت                                     ۳۹۷
     فرح مهدیخانلو                                        مسئول اعتباربخشی                                       ۳۶۳
     معصومه قدیمی                                      مسئول مدیریت خطر و حوادث و بلایا                 ۳۶۳


شرح وظایف واحد بهبود کیفیت
1- هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در بیمارستان
2- تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر بالینی (مدیریت،امور مالی،خدمات پزشکی،خدمات
3- پرستاری،خدمات عمومی و پشتیبانی،خدمات پاراکلینیک )
4- تدوین سیستم ها و فرایند های بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده
5- تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری ،قابل دستیابی و زمان دار جهت فرایند های مختلف بیمارستان
6- پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات ومداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها
7- تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت
8- تدوین واجرای خط مشی رسیدگی به پیشنهادات،انتقادات و شکایات در بیمارستان
9- تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان
10- پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتبار بخشی در بخش ها و واحدهای مختلف بیمارستان
11- تدوین برنامه عملیاتی سالیانه پیشبرد هماهنگ ویکپارچه برنامه های بهبود کیفیت،ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی
12- ایجاد نظام جامع مدیریت خطر بیمارستان
13- ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی در بیمارستان
14- تصویب وابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحدها و بخش های مختلف بیمارستان
15- هماهنگی در اجرای راهنماهای طبابت بالینی در سطح واحد ها وبخش های مختلف بیمارستان
16- اجرا و پایش برنامه ممیزی جامع بیمارستان
17- پیگیری برگزاری کمیته های بیمارستانی و رهگیری اجرای مصوبات


شرح وظایف مسئول هماهنگی مدیریت خطر و ایمنی بیمار

 
  1. فرهنگ سازی و آموزش پرسنل بیمارستان در رابطه با پیاده سازی دستورالعمل ها
  2. شناسایی ریسک ها و خطر ها
  3. تحلیل و ارزیابی خطاهای استخراج شده
  4. نظارت بر درنظر گرفتن موضوع مدیریت خطرو ایمنی بیمار در برنامه استراتژیک بیمارستان
  5. تدوین برنامه عملیاتی درپیاده سازی دستورالعمل ها
  6. بررسی ونظارت مداوم بر بخش های مختلف
  7. ارزیابی اثربخشی اقدامات صورت گرفته
  8. هماهنگی منطقی در کنترل ریسک بر مبنای استاندارد در بخشهای مختلف بیمارستان
  9. بر قراری رابطه تنگاتنگ با دانشگاه جهت دریافت آخرین استانداردها و دستورالعمل ها
  10. انجام ممیزی داخلی از استخراج میزان اجرای دستورالعمل ها
  11. افزایش آگاهی کارکنان در مورد9 محور ایمنی بیمار
  12. ارزیابی وضعیت فعلی فرهنگ مدیریت خطر و ایمنی بیمار در بیمارستان
  13. شناسایی نقاط قوت وحوزه هایی که نیاز به بهبود دارند
  14. بررسی روند تغییرات بدنبال پیاده سازی دستورالعمل
  15. ارزیابی تاثیرات مداخلات و برنامه های ایمنی بر بهبود کیفیت
  16. بر قراری رابطه تنگاتنگ با دانشگاه جهت دریافت آخرین استانداردها و دستورالعمل ها
  17. نظارت بر برنامه عملیاتی بخش های بیمارستان بمنظور درنظر گرفتن مدیریت خطر ایمنی بیمار در برنامه ها
  18. انجام ممیزی داخلی از استخراج میزان اجرای دستورالعمل ها
  19. انجام کلیه دستورات مقام مافوق

               سیاستهای کلان                                                ذینفعان کلیدی
 
بهبود مستمر کیفیت  *****         (بیماران، همراهان، مراجعین، کارکنان)
 
تامین،حفظ وارتقای سطح سلامت مراجعین  ***** (بیماران، همراهان، مراجعین،تامین کنندگان وپیمانکاران)
 
تامین، حفظ وارتقای سطح ایمنی بیماران و کارکنان ***** (بیماران،
 
             همراهان، مراجعین، کارکنان)
 
همسو بودن خدمات ارائه شده درمرکز با برنامه های ابلاغی از وزارت متبوع
              ***     (بیماران، همراهان، مراجعین و بیمه های طرف قرارداد)
 
اجرای طرح تحول سلامت  ***** (بیماران، همراهان، مراجعین و بیمه های
                 طرف قرارداد)
 
              آموزش وتربیت نیروی انسانی در حیطه سلامت *****  (کارکنان،
              ، دانشگاه علوم پزشکی زنجان،




رسالت یا مأموریّت(Mission) بیمارستان الغدیر ابهر:

بیمارستان الغدیر به عنوان بزرگترین مرکز درمانی شرق استان زنجان وظیفه ارائه خدمات درمانی موثر و کارآمد را برای بیماران در راستای تامین و ارتقا سلامت مردم بر اساس قوانین و مقررات وزارت بهداشت-درمان و آموزش پزشکی در سرلوحه کار خود قرار می­دهد.


دورنمای بیمارستان(vision):
 
           ما برآنیم:
  1. با گسترش و بهبود کیفیت خدمات تخصصی و تجهیزات پیشرفته تشخیصی و درمانی و به کارگیری بهینه از کلیه منابع و ظرفیت­های انسانی و مادی موجود، تمامی نیازهای تشخیصی و درمانی مراجعین را مرتفع سازیم.
  2.  بهترین الگو در زمینه توانمندسازی مجموعه نیروی انسانی  نظام سلامت باشیم.
  3. از نظررضایتمندی مراجعین و پرسنل در بالاترین رتبه در سطح استان قرار بگیریم.
  4. پیشتاز استفاده از فناوریهای نوین در خدمات درمانی وآموزشی باشیم.

ارزش های سازمانی (Values):

ما متعهد به رعایت:
  1. عدالت
  2.  کرامت انسانی
  3. اخلاق حرفه­ای
  4. رعایت حقوق گیرندگان خدمت و کارکنان
  5. ارتقاء مستمر کیفیت
  6. پاسخگویی
  7. شایسته سالاری
  8. مسئولیت پذیری
  9. دوستدار محیط زیست
  10. ارتقاء مهارتهای فردی و تیمی
  11. ایجاد فرصت برای آموزش مستمر(کارکنان و مددجویان)می باشیم
  12. همدلی وصداقت
  13. نظم وانضباط
اعتباربخشی( ACCREDITATION )
 
برنامه اعتبار بخشی تحولی عظیم در مدیریت خدمات سلامت کشور است که پیوند مدیریت ارشد با ارائه خدمات موثر پزشکی را فراهم می نماید و به عنوان یکی از معتبرترین مدل های ارزیابی مبتنی بر کیفیت و ایمنی با برخورداری از مقبولیت جهانی روزافزون در بخش سلامت هماهنگ با سایر اولویت های وزارت متبوع همچون حاکمیت بالینی ، ایمنی بیمار و منشور حقوق بیمار ، همگام با استانداردهای اعتباربخشی آموزشی و توجه به زیر ساخت های پژوهشی به ویژه در زمینه رعایت ایمنی و حقوق بیمار و ارتقای کیفیت خدمات راهی نو جهت کسب اطمینان از عملکرد مناسب سازمان های ارائه دهنده خدمات سلامت را فراسوی دست اندرکاران این حوزه قرار داده است .
 
  اعتبار بخشی چیست؟
به معنی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است. استانداردهایی که بر بهبود مداوم کیفیت ، محوربودن بیمار و بهبود امنیت بیمار و کارکنان تأکید دارد «اعتباربخشی » برای تشریح کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و به عنوان مبنای تفکر آن به کار گرفته می شود.
خط مشی مراقبت های سلامت و درک آنچه به کیفیت مراقبت مربوط می شود و تمرکز برروی اصول بنیادی برای یکپارچه نمودن توسعه سیستم بهداشت و درمان و پویا نمودن آن، اساس ( اعتباربخشی )راتشکیل میدهد.
یکی از اهداف اصلی اعتباربخشی تامین، حفظ و ارتقای ایمنی بیمار، همراهان و کارکنان می باشد. بارزترین حقوق انسان ها حق ایمن بودن از خطرات و آسیب ها، هنگام دریافت خدمات است.
اعتبار بخشی دونوع است
 -1اعتبار بخشی ملی کشوری است اجباری
 -2اعتباربخشی بین اللملی داوطلبانه است اختیاری
 
فوایداعتبار بخشی
1-تغییر رفتار ایجاد می کند.
 -2
تعهد رابه کیفیت بالا میبرد.
- 3
ارتباطات را دربیمارستان تقویت میکند
 -4مشارکت یا collaboration را تقویت میکند .
اهداف اعتباربخشی
  • جایگزینی مدل اعتباربخشی به جای ارزشیابی بیمارستانهای تک تخصصی
  •   · ارتقای مستمر کیفیت تمام خدمات قابل ارائه در بیمارستان
  •   · تضمین ایمنی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت
  •   · اجرای فرآیندهای درمانی مبتنی بر استاندارد و در نظر گرفتن پیامدهای سلامت
  •   · یاری رساندن به مدیران و رهبران بیمارستان در عمل به وظایف خطیر خود و در حوزه مراقبتی
  •   · ارائه الگوی نظارتی یکپارچه جهت اطمینان از ارائه خدمات مراقبتی کیفی ، ایمنی و مبتنی بر شواهد علمی روز
  •   · ایمنی و بیمار محوری در کنار ارتقای کیفیت خدمات .
  • پیگیری مراتب اجرایی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در سطح بیمارستان .
  • بازدید و پایش اقدامات انجام شده واحدهای بیمارستان از نظر مستندات اعتباربخشی.
           

      


 



 


        
     

دفعات مشاهده: 131 بار   |   دفعات چاپ: 41 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
برای مشاهده کل مطالب بخش بهبود کیفیت و ایمنی بیمار اینجا را کلیک کنید.