Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
بخش‌های اصلی
بازگشت به صفحه اصلی::
معرفی مرکز ::
مجله توسعه آموزش پزشکی::
کتابخانه واحد EDC دانشگاه::
واحد برنامه ریزی آموزشی::
واحد ارزیابی و ارزشیابی::
واحد پژوهش در آموزش::
واحد دانش پژوهی آموزشی::
جشنواره شهید مطهری::
واحد آموزش پاسخگو::
واحد آموزش مجازی::
توانمند سازی اعضاء هیات علمی::
دفاتر توسعه آموزش (EDO)::
مرکز مهارتهای بالینی::
دفتر استعداد درخشان::
کمیته دانشجویی توسعه آموزش علوم پزشکی::
المپیاد علمی دانشجویان ::
تکنولوژی آموزشی::
فرایندهای جاری در EDC::
بخشنامه ها و آئین نامه ها::
دبیرخانه منطقه شش آمایشی::
اخبار و رویدادها::
سایت های مفید::
::
تماس با ما

مدیر مرکز

33156375 - 024

مسئول دفتر مدیر مرکز

33156349 - 024

ارزشیابی و برنامه ریزی آموزشی

33156365 - 024

ارزشیابی هیات علمی

33156352 - 024

پژوهش در آموزش

33156263 - 024

دفتر استعدادهای درخشان

33451031 - 024

مرکز مهارتهای بالینی

33430897 - 024

مرکز پزشکی پاسخگو

33525101 - 024

دفتر مجله

33156263 - 024

فکس مرکز

4220678 - 024

ایمیل مرکز

edc@zums.ac.ir

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
کاربر گرامی مطالب سایت مرکز مطالعات را چگونه ارزیابی می کنید؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
:: کارگاه برگزار شده ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۸/۲ | 
کارگاههای برگزار شده
 
 
 
۱- کارگاه دانش پژوهی مقدماتی
 ۲- کارگاه مکاتب و نظریه های یاددهی و کاربرد آنها در آموزش پزشکی و یادگیری
۳- مهارت های ارتباطی در آموزش پزشکی و تعاملات یاددهی یادگیری با نسل هزاره
۴- خلاقیت در تدریس
۵- کارگاه دانش پزوهی پیشرفته
 

کارگاه دانش پژوهی مقدماتی(۲۰ خرداد)
 
اهداف اختصاصی کارگاه عبارت بودند از:
انتظار می رود که در پایان این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان قادر باشند:
  1. دانش پژوهی آموزشی، تاریخچه، اهمیت و ضرورت آن را توضیح دهند.
  2. مبانی و ویژگی های دانش پژوهی آموزشی را شرح دهند.
  3. با معیارهای ارزیابی دانش پژوهی آموزشی آشنا شوند.  
  4. با فرمت ثبت دانش پژوهی آموزشی و نحوه تکمیل آن آشنا شوند.
  5. آئین نامه ها، دستورالعمل ها، امتیازات دانش پژوهی آموزشی و فرایند انجام آن را بر اساس شیوه نامه مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح دهند.
  6. یک مورد فرایند دانش پژوهی آموزشی را بر اساس معیار گلاسیک ارزیابی کند.
 
 
برنامه کارگاه دانش پژوهی مقدماتی
 
ساعت عنوان برنامه سخنران
۱۰/۸-۸ تلاوت آیاتی از کلام ا...مجید -
۳۰/۸-۱۰/۸ معارفه و بیان اهداف کارگاه دکتر فرهاد رمضانی بدر
۹-۳۰/۸ مقدمه، تاریخچه، اهمیت و ضرورت دانش پژوهی آموزشی دکتر فرهاد رمضانی بدر
۱۰-۹ ماهیت دانش پژوهی آموزشی و تفاوت آن با پژوهش در آموزش، انواع دانش پژوهی،
معرفی حوزه های مختلف فعالیت های دانش پژوهی آموزشی
دکتر مریم خزایی پول
۳۰/۱۰-۱۰ معیارهای ارزیابی دانش پژوهی آموزشی (گلاسیک)
و مدل های ارزشیابی در دانش پژوهی
دکتر لیلا نعیمی
۱۱-۳۰/۱۰ پرسش و پاسخ، استراحت -
۳۰/۱۱-۱۱ معرفی نمونه فرایندهای برتر دانش پژوهی آموزشی به تفکیک دانشکده های مختلف آقای علی نوروزی
۱۵/۱۲-۳۰/۱۱ کارگروهی: ارزیابی یک نمونه فرایند دانش پژهی آموزشی بر اساس معیار گلاسیک -
۱۵/۱۳-۱۵/۱۲ نحوه ارائه مستندات و شیوه بررسی فعالیت های دانش پژوهی
شیوه نامه ارزشیابی فعالیت های دانش پژوهی آموزشی مصوب وزارت متبوع
بند ۶ ماده ۲ آئین نامه ارتقای  اعضای هیأت علمی دانشگاهها
خانم زهرا بسطامی
۳۰/۱۳-۱۵/۱۳ پرسش و پاسخ- جمع بندی و اختتامیه دکتر فرهاد رمضانی بدر
 
 
 عکسهای برگزاری کارگاه دانش پژوهی مقدماتی




کارگاه دو روزه  مکاتب و نظریه های یاددهی و کاربرد آنها در آموزش پزشکی و یادگیری
و مهارت های ارتباطی در آموزش پزشکی و تعاملات یاددهی یادگیری با نسل هزاره( ۲۰-۲۱-تیر)
 
اهداف کارگاه و برنامه  عبارت بودند از:
  1. هدف کلی برنامه:
ارتقای دانش، نگرش و مهارت فراگیران در خصوص مکاتب و نظریه­های یاددهی و یادگیری و کاربرد آنها در آموزش پزشکی
  1. اهداف رفتاری:
پس از برگزاری این کارگاه فراگیران قادر خواهند بود:
  • یاددهی و یادگیری را تعریف کنند.
  • اهمیت و ضرورت نظریه های یادگیری در آموزش پزشکی را شرح دهند.
  • نظریه های رفتاری در آموزش پزشکی را توضیح دهند.
  •  نظریه های شناختی و سازنده گرا در آموزش پزشکی را با یکدیگر مقایسه نمایند.
  • کاربردهای فراشناخت در آموزش پزشکی را شرح دهند.
  • با توجه به سبکهای یادگیری مختلف دانشجویان، روش تدریس خود را طراحی نمایند.
 
  1. گروه هدف: اساتید هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  2. دبیر علمی کارگاه: دکتر لادن فتی
جدول برنامه زمانی و مباحث کارگاه اول
نحوه ارائه ارائه دهنده
مباحث صبح
۱۳- ۸:۳۰
 
۲۰ دقیقه مقدمه و معارفه
۳۰ دقیقه تعریف یاددهی و یادگیری سخنرانی کوتاه دکتر لادن فتی
۳۰ دقیقه اهمیت و ضرورت نظریه های یادگیری در آموزش پزشکی سخنرانی تعاملی علی نوروزی - دکتر لادن فتی
۲۰ دقیقه ارائه تجارب اساتید از کاربرد نظریه ها در کلاس کار گروهی
۳۰ دقیقه نظریه های رفتاری سخنرانی تعاملی دکتر لادن فتی
۳۰ دقیقه نظریه های شناختی سخنرانی کوتاه دکتر لادن فتی
۳۰ دقیقه کاربردهای نظریه شناختی اجتماعی در آموزش پزشکی کار گروهی
۳۰ دقیقه نظریه های سازنده گرا سخنرانی تعاملی دکتر لادن فتی
۱۴:۳۰- ۱۳ استراحت- نماز و صرف نهار
مباحث بعد از ظهر
۱۷- ۱۴:۳۰
۶۰ دقیقه
سخنرانی تعاملی دکتر لادن فتی
۶۰ دقیقه سبک های یادگیری سخنرانی تعاملی دکتر لادن فتی
۳۰ دقیقه کاربرد سبکهای یادگیری و فراشناخت در آموزش پزشکی کار گروهی
۱۰ دقیقه جمع بندی و اختتامیه سخنرانی کوتاه دکتر لادن فتی
 
 
کارگاه شماره ۲: مهارت­های ارتباطی در آموزش پزشکی و تعاملات یاددهی یادگیری با نسل هزاره
تاریخ برگزاری: ۲۱ تیر ۱۳۹۷
  1. هدف کلی برنامه:
ارتقای دانش، نگرش و مهارت فراگیران در خصوص مهارت­های ارتباطی در آموزش پزشکی و تعاملات یاددهی یادگیری با نسل هزاره
  1. اهداف رفتاری:
پس از برگزاری این کارگاه فراگیران قادر خواهند بود:
  • ارتباط را تعریف کنند و اهمیت آن را در آموزش پزشکی توضیح دهند.
  • عناصر و اجزای ارتباط را شرح دهند.
  • پیام آموزشی متناسب با گروههای هدف در آموزش پزشکی طراحی کنند.
  • فنون و تکنیکهای ارسال و دریافت پیامهای کلامی و غیر کلامی در محیط آموزشی را توضیح دهند.
  • مهارتهای ارسال و دریافت پیام در فضای مجازی را شرح دهند.
  • موانع ارتباط را بیان نمایند.
  • ویژگی های دانشجوی نسل هزاره را فهرست نمایند.
  • نحوه ارتباط با دانشجوی نسل هزاره و چگونگی مدیریت چالشهای آن را توضیح دهند.
 
  1. گروه هدف: اساتید هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  2. دبیر علمی کارگاه: دکتر لادن فتی
جدول برنامه زمانی و مباحث کارگاه دوم
نحوه ارائه ارائه دهنده
مباحث صبح
۱۳- ۸:۳۰
۱۰ دقیقه مقدمه و معارفه
۲۰ دقیقه تعریف و اهمیت ارتباط( فرستنده، گیرنده، کانال، رسانه، بازخورد و ...) سخنرانی کوتاه دکتر لادن فتی
۲۰ دقیقه عناصر و اجزای ارتباط سخنرانی تعاملی علی نوروزی
۳۰ دقیقه طراحی پیام آموزشی کار گروهی
۳۰ دقیقه فنون و تکنیکهای ارسال و دریافت پیامهای کلامی و غیر کلامی در محیط آموزشی سخنرانی تعاملی دکتر لادن فتی
۲۰ دقیقه ارسال و دریافت پیام در فضای مجازی سخنرانی کوتاه علی نوروزی
۲۰ دقیقه موانع ارتباط کار گروهی
۲۰ دقیقه شناخت دانشجوی نسل هزاره سخنرانی تعاملی دکتر لادن فتی
۳۰ دقیقه ارتباط با دانشجوی نسل هزاره و مدیریت چالشهای آن سخنرانی تعاملی دکتر لادن فتی
۱۰ دقیقه جمع بندی و اختتامیه سخنرانی کوتاه دکتر لادن فتی

عکسهای کارگاه مکاتب نظریه ها و تعامل بانسل هزاره





کارگاه خلاقیت در تدریس- ۱ مرداد
 
 
اهداف کارگاه عبارت بودند از:
اهداف اختصاصی کارگاه:
انتظار می رود که در پایان این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان بتوانند:
  1. مبانی فلسفی آموزش (تدریس) خلاق را تشریح کنند.
  2. تفکر و تفکر خلاق را توضیح دهند.
  3. انواع و ابعاد تفکر را نام ببرند.
  4. خلاقیت و ماهیت آن، فرایندها و نظریه های آن را تشریح دهند
  5. شیوه های آموزش خلاقیت را توضیح دهند.
  6. الگوهای رنزولی، تورنس و ویلیامز  را در خلق خلاقیت توضیح دهند.
  7. الگوی رشد خلاقیت را براساس (سیستم خلاق) تبیین کنند .
 
 
 
برنامه کارگاه خلاقیت در تدریس
 
 
 
ساعت عنوان برنامه مدرس
۹-۳۰/۸ تلاوت آیاتی از کلام ا...مجید و معارفه
۴۵/۱۰-۹ تدریس(مبانی فلسفی روش آموزش (تدریس) خلاق ). دکتر  علی محمدی
۱۱-۴۵/۱۰ استراحت و پذیرایی
۱۳-۱۱ تدریس:
  1. انواع و ابعاد تفکر
  2. تفکر و تفکر خلاق
دکتر  علی محمدی
۱۴-۱۳ نماز و نهار
۳۰/۱۵-۱۴ تدریس: خلاقیت و ماهیت آن، فرایندها و نظریه ها دکتر  علی محمدی
۱۷-۳۰/۱۵ تدریس:
  1. الگوهای رنزولی، تورنس و ویلیامز  در خلق خلاقیت
  2. الگوی رشد خلاقیت براساس (سیستم خلاق)
دکتر  علی محمدی
 
 
 
 
عکسهای کارگاه  خلاقیت در تدریس





کارگاه دانش پژوهی پیشرفته- ۱۷ مرداد
اهداف کارگاه عبارت بودند از:





                                               برنامه کارگاه دانش پژوهی پیشرفته


 
دفعات مشاهده: 42 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
برای مشاهده کل مطالب بخش سال 97 اینجا را کلیک کنید.