Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
بخش‌های اصلی
معرفی::
اعضا::
برنامه مدون::
طرح درس::
سرفصل دروس::
برنامه کاری اساتید::
صفحه اصلی دانشکده::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: معرفی گروه روان ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۱/۲۹ | 
معرفی گروه روان پرستاری
گروه آموزشی روانپرستاری از بدو تاسیس دانشکده پرستاری و مامایی به صورت زیر مجموعه  دیگر گروههای آموزشی، دروس روانشناسی فردی واجتماعی، پرستاری بهداشت روان و پرستاری بیماری های روان و کارآموزیهای مربوط به روانپرستاری را برای دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری در دانشکده پرستاری زنجان و ابهر  و دروس روانشناسی عمومی ،وبهداشت روان را به دانشجویان کارشناسی اتاق عمل، و دروس بهداشت روان و آشنایی با بیماری های روان را به دانشجویان کارشناسی هوشبری ارائه نموده است.
همچنین گروه روانپرستاری در ارائه بعضی از موضوعات واحدهای درسی دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری ارشد اورژانس، پرستاری ویژه، داخلی- جراحی و راهنمایی پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی همکاری دارد.
گروه روانپرستاری در حال حاضر دو عضو هیات علمی دارد.
 

فلسفه گروه آموزشی روان پرستاری
آموزش و تربیت دانشجویان ماهر، توانمند، فرهیخته، متعهد و کارآمد با ارزشهای والای انسانی نشات گرفته از تعلیم و تربیت اسلامی در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه با رویکرد جامع نگر در جهت تامین نیازهای جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مددجویان با تاکید بر حفظ سلامت روان افراد .
 

رسالت و اهداف کلی آموزشی گروه آموزشی روان پرستاری
 
رسالت آموزشی
تربیت و توانمند سازی دانش آموختگان رشته های پرستاری، مامایی ،اتاق عمل و هوشبری  به ویژه پرستاری جهت ارائه خدمات پرستاری به مددجویان با اختلالات روانی در حیطه های مراقبتی، آموزشی، حمایتی و توانبخشی.
 

اهداف کلی آموزشی
۱-ایجاد توانایی علمی و عملی در دانشجویان پرستاری و مامایی در زمینه بهداشت روان.
۲ - بازنگری محتوای آموزشی و طرح درس های مرتبط با واحدهای آموزشی گروه روان پرستاری .
۳ - بازنگری و ارتقاء شیوه های تدریس و ارزشیابی در گروه
۴-  نیازسنجی آموزشی پرستاران شاغل و کارکنان مرتبط با حرفه پرستاری در زمینه بهداشت و سلامت روان
۵-  توسعه برنامه های آموزش مداوم جهت پاسخ به نیازهای آموزشی کادر درمانی مستقر در مراکز بهداشتی- درمانی.
۶ - توسعه توانایی های اعضای هیئت علمی متناسب با تحولات علمی رشته و استانداردهای ملی و جهانی.
۷- اجرای آموزش و ارزشیابی دانشجویان و دانش آموختگان حرفه پرستاری بر اساس روشهای نوین آموزش و ارزشیابی.
۸ - تعیین حداقل های یادگیری در هر مقطع تحصیلی و بازنگری مداوم آنها.
۹- ارتقاء ارتباطات و تعاملات بین رشته ای در جهت توانمند سازی دانش آموختگان و بهبود آموزش فراگیران

رسالت و اهداف کلی پژوهشی گروه آموزشی روان پرستاری
رسالت پژوهشی:

توسعه و گسترش فرهنگ پژوهش در بین دانشجویان به منظور گسترش مرزهای دانش در حوزه سلامت روان و ارتقاء بهداشت روان و مراقبت های مربوط به این حوزه از طریق انجام تحقیقات در زمینه سلامت روان و نیز تدارک فرصتهایی جهت ایجاد و توسعه روح مشارکت جمعی در انجام فعالیتهای پژوهشی در گروه و بین گروهی

اهداف کلی پژوهشی
۱- ارتقای دانش پرستاری به ویژه روان پرستاری از طریق انجام فعالیت های تحقیقاتی توسط اساتید و دانشجویان.
۲-ایجاد توانمندی پژوهشی در دانشجویان به منظور مشارکت و همکاری با نظام سلامت در اجرای پژوهش های مربوط به سلامت روان.
۳- تربیت و آماده سازی دانشجویان و دانش آموختگان پرستاری جهت شناسایی اولویت های پژوهشی حوزه سلامت روان، چالش های حرفه ای خود، مشکلات و نیازهای مددجویان، چالش های بین بخشی در حوزه سلامت روان، اقدام در راستای کاهش چالش ها و ارائه پیشنهادات مناسب.
۴- روز آمد کردن اطلاعات پرستاران به ویژه روانپرستاران از طریق پژوهش در حیطه های مختلف بهداشت و سلامت روان
۵- بررسی و برآورد منابع حمایتی ، علمی و مالی جهت انجام فعالیت های پژوهشی مشارکتی ( تیمی) در راستای سلامت روان و ...
 

* رسالت و اهداف کلی گروه آموزشی روان پرستاری در عرصه خدمات بالینی
رسالت بالینی:

تربیت دانش آموختگان پرستاری با مهارت های بالینی – علمی مناسب به منظور ارائه خدمات روانپرستاری به تمامی بیماران روانپزشکی در بیمارستان و  نیز پرورش بینش و نگرش مثبت در دانشجویان نسبت به حرفه خود .

اهداف کلی بالینی:
۱- ارتقاء و بهبود مهارت های بالینی دانشجویان در بالین از طریق شناسایی نقاط قوت و ضعف آنان
۲- ارتقاء ارائه خدمات بالینی به مددجویان از طریق توسعه و بهبود آموزش بالینی مناسب به دانشجویان پرستاری.
۳- ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی به اقشار مختلف جامعه به منظور دستیابی به بهزیستی و شادکامی.
۴- آشنا ساختن مددجویان و خانواده ها با مفاهیم اساسی سلامتی و بیماری در حوزه سلامت روان، راهکارهای پیشگیری از بروز بیماری های روانی، درمان و بازتوانی بیماری ها در جامعه.
۵- برنامه ریزی و اجرای آموزش علمی و عملی و دوره های مشاهده گری در مراکز آموزشی دنیا
۶- هماهنگ ساختن آموزش های تئوری و بالینی
۷- فراهم نمودن شرایط مطلوب جهت یادگیری موثر مهارتهای بالینی در دانشجویان و تقویت انگیزه حرفه ای آنان
۸- شناسایی موانع کسب مهارتهای بالینی و برنامه ریزی برای بهبود آموزش بالینی و رفع موانع
 
 
 
دفعات مشاهده: 33 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
برای مشاهده کل مطالب بخش معرفی اینجا را کلیک کنید.