Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
ریاست بیمارستان::
مدیر داخلی::
خدمات الکترونیک و واحد(I.T)::
مدیر خدمات پرستاری::
بخشهای درمانی::
دفتر بهبود کیفیت::
دفتر رسیدگی به شکایات::
قوانین و مقررات::
راهنمای مراجعین::
اخبار بیمارستان::
معرفی مرکز::
نقشه بیمارستان::
آموزش همگانی::
فهرست داروئی ایران::
پزشک خانواده::
خیرین بیمارستان::
روابط عمومی::
رسالت و سیاست بیمارستان::
فرم پیشنهادات و انتقادات::
تماس با ما::
فرم ارتباط با ریاست::
::
راهنمای کارکنان جدیدالورود

همکار گرامی، ضمن خیر مقدم جهت حضور و شروع فعالیت شما در این مرکز، به منظور آشنایی هرچه بیشترخواهشمند است به  مدیریت دفتر خدمات پرستاری یا دفتر حاکمیت بالینی مرکز تماس حاصل فرمائید. 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
میزان رضایت شما از مطالب وب سایت به چه میزان است ؟
زیاد
متوسط
کم
   
..
نظرسنجی
میزان رضایت شما از خدمات سرپایی به چه میزان است ؟
زیاد
متوسط
کم
   
..
نظرسنجی
ميزان رضايت شما از خدمات بستري به چه ميزان است؟
زياد
متوسط
كم
   
..
نظرسنجی
ميزان رضايت شما از واحدهاي اداري به چه ميزان است؟
زياد
متوسط
كم
   
..
اوقات شرعی

AWT IMAGE

..
:: اعتبار بخشی بیمارستان ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۲/۱۶ | 
                                                                                                                                       
  ;                                                                                                                                                                          
(ACCREDITATION)اعتباربخشی
  برنامه اعتبار بخشی تحولی عظیم در مدیریت خدمات سلامت کشور است که پیوند مدیریت ارشد با ارائه خدمات موثر پزشکی را فراهم می نماید و به عنوان یکی از معتبرترین مدل های ارزیابی مبتنی بر کیفیت و ایمنی با برخورداری از مقبولیت جهانی روزافزون در بخش سلامت هماهنگ با سایر اولویت های وزارت متبوع همچون حاکمیت بالینی ، ایمنی بیمار و منشور حقوق بیمار ، همگام با استانداردهای اعتباربخشی آموزشی و توجه به زیر ساخت های پژوهشی به ویژه در زمینه رعایت ایمنی و حقوق بیمار و ارتقای کیفیت خدمات راهی نو جهت کسب اطمینان از عملکرد مناسب سازمان های ارائه دهنده خدمات سلامت را فراسوی دست اندرکاران این حوزه قرار داده است .
  
  اعتبار بخشی چیست؟
  به معنی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است
استانداردهایی که بر بهبود مداوم کیفیت ، محوربودن بیمار و بهبود امنیت بیمار و کارکنان تأکید دارد «اعتباربخشی » برای تشریح کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و به عنوان مبنای تفکر آن به کار گرفته می شود
 
یکی از اهداف اصلی اعتباربخشی تامین، حفظ و ارتقای ایمنی بیمار، همراهان و کارکنان می باشد. بارزترین
حقوق انسان ها حق ایمن بودن از خطرات و آسیب ها، هنگام دریافت خدمات است.

انواع اعتبار بخشی
1- اعتبار بخشی ملی –کشوری است – اجباری
2- اعتباربخشی بین اللملی –داوطلبانه است -اختیاری 
 
فوایداعتبار بخشی 
 -1 تغییر رفتار ایجاد می کند.
 -2
تعهد رابه کیفیت بالا میبرد.
-3
ارتباطات را دربیمارستان تقویت میکند
-4 مشارکت یا collaboration   را  تقویت  می کند .

اهداف اعتباربخشی
  · جایگزینی مدل اعتباربخشی به جای ارزشیابی بیمارستانهای تک تخصصی
  · ارتقای مستمر کیفیت تمام خدمات قابل ارائه در بیمارستان
  · تضمین ایمنی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت
  · اجرای فرآیندهای درمانی مبتنی بر استاندارد و در نظر گرفتن پیامدهای سلامت
  · یاری رساندن به مدیران و رهبران بیمارستان در عمل به وظایف خطیر خود و در حوزه مراقبتی
  · ارائه الگوی نظارتی یکپارچه جهت اطمینان از ارائه خدمات مراقبتی کیفی ، ایمنی و مبتنی بر شواهد علمی روز
  · ایمنی و بیمار محوری در کنار ارتقای کیفیت خدمات
  · پیگیری مراتب اجرایی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در سطح بیمارستان
  · بازدید و پایش اقدامات انجام شده واحدهای بیمارستان از نظر مستندات اعتباربخشی 
             
 ابعاد کیفیت در بیمارستانها :ارس
.1مراقبت و درمان ایمن، به موقع و اثر بخش
.2اخلاق بالینی و رعایت حقوق بیمار
.3مدیریت بهینه منابع
 
 

دفتر بهبود کیفیت
دفعات مشاهده: 74 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::