Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
مدیریت دانشکده::
معاونت آموزشی::
معاونت پژوهشی::
تحصیلات تکمیلی::
اعضای هیات علمی ::
دفتر توسعه آموزش (ٍEDO)::
دفتر مجله ::
دانشجویان::
استعدادهای درخشان و المپیادها::
بخشهای اداری::
آیین نامه ها::
اخبار::
میزخدمت::
تقویم جلسات::
آلبوم تصاویر::
فرم ها::
تماس با ما::
::
آرم دانشکده

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
لطفانظرخودرادر مورد سایت پرستاری ومامایی اعلام فرمایید.
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
منابع دیجیتالی دانشگاه
..
موتورهای جستجو
..
میزخدمت
..
فیش حقوقی کارکنان
AWT IMAGE
..
سامانه پیامکی دانشکده

 

AWT IMAGE

..
اتوماسیون تغذیه

AWT IMAGE

..
:: برنامه راهبردی دانشکده ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۲/۲۴ | 

ماموریت( Mission)
 

هدف نهائی دانشکده پرستاری و مامائی زنجان تولید دانش مبتنی بر تحقیقات کمی و کیفی در رشته های پرستاری، مامایی، هوشبری و اتاق عمل و ارتقاء سطح سلامت افراد جامعه از طریق تربیت نیروی انسانی متخصص با توانایی ارائه خدمات بالینی، آموزشی، پژوهشی و مدیریتی با رویکرد جامعه محور در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی با تکیه بر اصول اخلاقی، انسانی و با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای موجود به منظور ارائه مطلوبترین خدمات به ذینفعان می باشد .
 
چشم انداز( Vision)
 

دانشکده پرستاری و مامائی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در صدد است با ارائه بهترین آموزش، دانش آموختگانی توانمند و کارآفرین تربیت نموده و تا ۵ سال آینده یکی از ۷دانشکده برتر در کشور و از دانشکده های معتبردر منطقه EMRO باشد.
 
ارزش ها ( Values)
 
  1. حفظ ارزش ها و مبانی دینی، اخلاقی، اعتقادی فرهنگی و کرامت انسانی
  2. مسئولیت پذیری و پاسخگوئی در قبال جامعه، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان
  3. مشتری مداری و احترام به ذینفعان
  4. تصمیم گیری مشارکتی با رویکرد تفکر انتقادی و حل مسئله
  5. انجام کار گروهی و پذیرش اصول هم افزایی
  6. تقویت تعاملات آموزشی و پژوهشی در سطح منطقه ای، ملی و بین المللی
  7. توسعه خلاقیت ، نوآوری وکار آفرینی
اهداف کلان دانشکده پرستاری و مامایی
 
  1. تربیت نیروی انسانی متخصص خلاق و اخلاق محور در راستای ارتقاء سطح سلامت در جامعه
  2. تولید و انتشار دانش مبتنی بروضعیت موجود (context based)
  3. ارتقای سطح علمی و توانمندی های اعضاء هیئت علمی
  4. اصلاح ساختار سازمانی و چارت تشکیلاتی هیات علمی به تفکیک گروه های آموزشی و کادر نیروی انسانی
  5. بین المللی سازی آموزش علوم پرستاری و مامایی
  6.  بستر سازی برای ایجاد دانشکده نسل سوم
  7.  ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی مبتنی بر نیاز جامعه در سطح منطقه ای، ملی و بین المللی
  8. توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای بین بخشی و فرابخشی
  9. توسعه زیرساخت های آموزشی، پژوهشی و فن آوری اطلاعات
  10. توسعه امکانات و تسهیلات رفاهی دانشجویی و کارکنان 

اهداف کوتاه مدت دانشکده پرستاری و مامایی

   *اهداف کوتاه مدت آموزشی
  1. راه اندازی رشته های دکتری پرستاری و کارشناسی ارشد روا ن پرستاری
  2. تقویت نسبت استاد به دانشجو
  3. برگزاری کارگاههای توانمندسازی اساتید در زمینه های آموزش و تحقیق
  4. جذب دانشجوی خارجی در رشته پرستاری
  5. هدایت پژوهش های دانشکده به سمت اولویت های تحقیقاتی دانشگاه استان و منطقه
  6.  بسط و توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی
    *اهداف کوتاه مدت حوزه پژوهش و تحصیلات تکمیلی
  1. تدوین سیاست ها و خط مشی های پژوهشی دانشکده  در راستای اسناد بالادستی و نقشه راه دانشگاه 
  2. نیاز سنجی‏‏، برنامه ریزی و برگزاری برنامه های توانمندسازی اساتید و دانشجویان دانشکده در قالب ژورنال کلاب ها، کارگاههای پژوهشی و همایش های مرتبط
  3. هدایت پژوهش های همکاران و تحصیلات تکمیلی  دانشکده در راستای اولویت های پژوهشی  دانشگاه 
  4. تقویت و حمایت پژوهش های دانشجویی در کمیته پژوهش دانشجویی دانشکده
  5. همکاری و تعامل با دیگر واحدهای داخل و خارج از دانشگاه در انجام طرح های پژوهشی مشترک (مراکز تحقیقاتی، EDC و ...)

ذینفعان(Stakeholders) :
 
A.ذینفعان خارجی 
  1. ریاست، معاونین و مدیران اجرایی دانشکده  اعضای هیات علمی
  2. دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی
  3. کارکنان اداری دانشکده
  4. اعضای گروههای آموزشی
  5. اعضای شوراها و کمیته های دانشکده
B.ذینفعان خارجی
  1. هیات رئیسه دانشگاه
  2. معاونین و مدیران معاونتهای مختلف دانشگاه
  3. روسا و کارکنان دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه
  4. مسئولین و کارکنان مراکز آموزشی، بهداشتی، درمانی دولتی و غیر دولتی استان زنجان
  5. سایر دانشگاه های منطقه آمایشی قطب ۶
  6. آحاد جامعه
نقاط قوت(Strengths)
 
  1. برخورداری  از اساتید مجرب و متعهد  در تدریس دروس تخصصی و عمومی مرتبط با رشته
  2. برگزاری مستمر کارگاه های توانمند سازی اساتید
  3. وجود  مجله علمی پژوهشی انگلیسی زبان Preventive Care in Nursing & Midwifery Journal
  4. وجود کمیته تحقیقات دانشجویی
  5. برگزاری منظم شوراهای آموزش، تحصیلات تکمیلی و پژوهش
  6. وجود ۵ رشته تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد پرستاری ویژه، اورژانس، داخلی و جراحی، سلامت  جامعه و کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی
  7. وجود EDO مستقل با کمیته های  فعال در دانشکده(کمیته پایش و ارزشیابی، کمیته برنامه ریزی درسی، کمیته آموزش مجازی، کمیته پژوهش در آموزش، کمیته دانش پژوهی آموزشی ، کمیته توانمند سازی اساتید و کمیته دانشجوئی توسعه آموزش)
  8. برخورداری از حمایت مسئولین دانشگاه
  9. وجود فرایندهای خدمات اداری، آموزشی و پژوهشی
  10. برگزاری دوره های آموزشی زبان انگلیسی جهت اعضای هیأت علمی و کارکنان توسط دانشگاه
  11. اعطای ماموریت آموزشی به ۵ نفر از اعضای هیئت علمی جهت  ادامه تحصیل در مقطع PhD از طرف دانشگاه
  12. امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر برای کلیه کارکنان بر حسب نیاز
  13. وجود سهمیه سالیانه جهت جذب هیئت علمی مورد نیاز از طریق فراخوان
  14. ایجاد زیر ساختهای لازم  جهت اخذ مجوز دوره دکترای پرستاری
  15. مجهز بودن کلیه کلاس های آموزشی به وسایل کمک آموزشی (پروژکتور، رایانه و ...)
  16. وجود برنامه مدون برای برگزاری کارگاه¬های آموزشی دانشجویان
  17. امکان برگزاری ژورنال کلاب با اعطای امتیازات ویژه
  18. برخورداری از فناوری های نوین IT و اتوماسیون اداری
  19. حضور یک کارشناس آموزش بالینی به عنوان هماهنگ کننده درمرکز درمانی ولیعصر
  20. وجود مجله PCNM جهت چاپ تولیدات علمی در حیطه پرستاری و مامایی
  21. تهیه متن الکترونیک راهنمای آموزشی مدون برای دانشجویان
نقاط ضعف(Weakness):
 
  1. کمبود هیئت علمی با رتبه استادیاری و بالاتر  در رشته های دایر
  2. کمبود نیروی انسانی متخصص، فضا، تجهیزات آموزشی و امکانات مالی جهت جذب دانشجویان خارجی
  3. تراکم واحدهای درسی و کاراموزی اعضای هیئت علمی و مربیان آموزشی
  4. شکاف بین تئوری و بالین
  5. کمبود هیئت علمی بالینی مستقر در بیمارستانهای آموزشی
  6. کمبود کارشناس بالینی مستقر در بیمارستانهای آموزشی ( به ازای هر بیمارستان آموزشی یک نفر نفر)
  7. نامناسب بودن و کمبود شدید فضای آموزشی و اداری در فیلد بالینی
  8.  مشارکت محدود اعضای هیئت علمی در فعالیت های برون دانشگاهی مرتبط با تخصص
  9. عدم استفاده از فرصت های مطالعاتی توسط اعضای هیئت علمی جهت شرکت در همایش های داخلی و خارجی
  10. عدم برگزاری سمینار­ها، همایش­ها پرستاری و مامایی و دانشجویی
  11. کمبود انگیزه دانشجویان
  12. تسلط کافی تعداد معدودی از اساتید به مهارت­های چهارگانه زبان انگلیسی
  13. عدم وجود سیستم برقراری ارتباط با دانش­آموختگان بعد از فراغت از تحصیل
  14. متکی بودن به رفرنس های خارجی به علت فراهم نبودن امکانات لازم جهت تولید منابع علمی مبتنی بر زمینه توسط اعضای هیات علمی
  15. عدم تخصیص اعتبار و بودجه مستقل به دانشکده
  16. مشارکت نداشتن کلیه اعضای گروههای آموزشی در نگارش و تدوین رسالت و اهداف گروه آموزشی
  17. مشارکت نداشتن نماینده دانشجویان در تدوین اهداف و رسالت گروههای آموزشی
 
 

 
 

 

دفعات مشاهده: 446 بار   |   دفعات چاپ: 18 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
برای مشاهده کل مطالب بخش برنامه راهبردی اینجا را کلیک کنید.
دانشکده پرستاری و مامایی زنجان