Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
برگشت به دانشگاه علوم پزشکی زنجان
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
مدیریت دانشکده::
معاونت ها::
دپارتمان ها::
اعضاء هیأت علمی دانشکده::
کتابخانه::
بخش های دانشکده::
برنامه مصوب آموزشی::
آیین نامه ها ::
اساتید مشاور::
تقویم ها::
دانشجویان::
لینک های مفید::
دفتر توسعه آموزش(EDO)::
فرآیند های اعتبار بخشی::
بازرسی و رسیدگی به شکایات::
صیانت از حقوق شهروندی::
تماس با ما::
نظرسنجی واحدها::
Affiliation دانشکده پرستاری ابهر::
میزخدمت::
صفحه اصلی دانشکده::
::
تقویم شورای نمایندگان
شورای نمایندگان
و تشکل های دانشجویی
سه شنبه ها

   ۱۲:۳۰-۱۴
فروردین         ۹۹/۰۱/۲۶
اردیبهشت     ۹۹/۰۲/۲۳
خرداد          ۹۹/۰۳/۲۷
تیر              ۹۹/۰۴/۳۱
مرداد           ۹۹/۰۵/۲۱
شهریور        ۹۹/۰۶/۲۵
..
مجموعه محتوای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مجازی
مجموعه محتوای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مجازی
..
سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی
سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی
..
سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی
..
وب سایت همایش های ایران
..
تماس با ما

تلفن تماس

۰۲۴۲۵۲۲۶۹۰۰

۰۲۴۳۵۲۷۹۴۱۲

فکس

۰۲۴۳۵۲۷۰۰۲۱

پست الکترونیکی

abhar-nursing@zums.ac.ir 





 

..
آدرس پستی

: آدرس

زنجان - ابهر بلوار پرستار

جنب بیمارستان الغدیر

دانشکده پرستاری و فوریت های پزشکی ابهر
۴۵۶۱۶-۸۸۱۳۱

 

..
سامانه پیامکی دانشکده پرستاری و فوریت های پزشکی ابهر
 سامانه پیامکی ۵۰۰۰۵۴۱۰۲۰۸۰۶۰
آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات شما  دانشجویان و شهروندان محترم می باشد.

 
..
سامانه نقل و انتقالات کارکنان
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
اتوماسیون اداری

AWT IMAGE

..
آیین نامه

آیین نامه آموزشی

دوره کارشناسی

AWT IMAGE

..
فیش حقوقی
AWT IMAGE
..
آلبوم تصاویر

افتتاح دانشکده

بازدیدها

کتابخانه

پراتیک

آزمایشگاه

سایت فناوری اطلاعات

سمعی بصری و مولاژ

..
آیین نامه جدید دانشجوی نمونه
آیین نامه جدید دانشجوی نمونه
..
:: اموزش پاسخگو ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۹/۲/۲۰ | 
ﻣﻨﻈﻮر از E-Learning یا آﻣﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﻪ ﻃﻮر ﮐﻠﯽ ﺑﻬﺮه ﮔﯿﺮی از ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ مانند ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ، اینترنت، دیسک ﻫﺎی ﭼﻨﺪرﺳﺎﻧﻪ ای، نشریه ﻫﺎی اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ و ﺧﺒﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی ﻣﺠﺎزی و نظیر این ﻫﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻫﺪف یادﮔﯿﺮی ﺑﻬﺘﺮ و آﺳﺎن ﺗﺮ و ﮐﺎﺳﺘﻦ از رﻓﺖ و آﻣﺪﻫﺎ و ﺑﻬﺮه وری ﺑﯿﺸﺘﺮ در وﻗﺖ و هزینه ﺻﻮرت ﻣﯽ ﮔﯿﺮد. از ﻣﺰیت ﻫﺎی آﻣﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﻪ ﻣﻮارد زیرمیتوان اﺷﺎره ﮐﺮد:
آموزش مجازی:
بنا بر تعریف، آموزش مجازی به هرگونه آموزشی گفته می شود که ابزار غالب عرضه محتوای آموزشی به فراگیر گروه هدف، رایانه و شبکه های رایانه ای باشد. شیوه ارائه آموزش های الکترونیکی تحت وب یا برخط می تواند به دو فرمت همزمان (Synchronous) و غیرهمزمان (Asynchronous) باشد. در فرمت همزمان محتوا به صورت اشتراکی بر روی یکی از ابزارهای ارائه همزمان برخط، در قالب کلاس مجازی (virtual classroom)، ارائه از راه دور (web-conferencing) و دیگر روش های موجود عرضه می گردد و مخاطبان می توانند از آن استفاده نمایند. اما در فرمت غیرهمزمان محتوای درسی بر روی رایانه مرکزی (server در نوع تحت وب) و یا CD/DVD ذخیره شده و در فرمت های متعدد قابل قبول در آموزش مجازی از جمله مبتنی بر متن (html-based) و یا مبتنی بر نوانما (flash-based) تولید می گردند.
شیوه ارائه آموزش های الکترونیکی
روش غیر همزمان
  • (E-mail)
  • (Discussion forum)
  • (Wiki)
  • (Blog)
  • (Multimedia)
روش همزمان
  • Webinar
  • Application sharing
  • Whiteboard
  • Chat
  • Polling
  • Live webcasting
تولید محتوای آموزشی
رﺳﺎﻧﻪایﮐﻪاز ﻃﺮیق آن آﻣﻮزش اراﺋﻪ ﻣﯽﺷﻮد،ﻋﺎﻣﻞ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪهﮐﯿﻔﯿﺖ یادﮔﯿﺮی ﻧﯿﺴﺖ. ﺑﻠﮑﻪ، ﻃﺮاﺣﯽ دوره، اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ یادﮔﯿﺮی را ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
برای تولید محتوای الکترونیکی استاندارد لازم است در یک فرآیند مشخص فعالیت های از پیش تعیین شده صورت بگیرد استفاده از یک فرآیند خاص و تکرار آن در دفعات بعدی سبب ایجاد سرعت و دقت بیشتر می شود.                                                                                                                                                            
۱- تهیه اسلاید
اسلایدها باید در اندازه ۴:۳ فاقد پس زمینه (Background) با رنگ زمینه سفید یا سبز روشن باشد.
تعداد خطوط به کار رفته در هر صفحه حداکثر ۷ خط و تعداد کلمات به کار رفته در هر خط حداکثر ۷ کلمه باشد.
در متون فارسی فونت عنوان B Titr و فونت متون B Nazanin یا B Koodak و در متون انگلیسی عنوان Arial Bold و متون Arial  باشد.
تصاویر به کار رفته دارای وضوح بالا با کیفیت باشد. چنانچه تصاویر از منابع دارای مالکیت معنوی تهیه شده است ذکر منبع در تصویر الزامی است. استفاده بیش از یک تصویر در هر اسلاید مطلوب نیست.
استفاده از انیمیشن های دارای کاربرد آموزشی در اسلاید بلامانع است.
 ۲- تهیه فیلم
فیلم ها با کیفیت HD و یا بالاتر تهیه شوند. تحویل فیلم ها بر روی لوح فشرده و یا فضای ابری انجام می شود.
در صورت تمایل فیلم را در فضای Green screen تهیه نمایید در غیر اینصورت پس زمینه دارای مبلمان متناسب با موضوع باشد.
اندازه نمای تصویر Medium Shot باشد.
صدای فیلم خام استریو و بدون نویز و کاملا رسا باشد.
بهتر است استاد اسلایدهای درس را هنگام تصویربرداری در صفحه نمایش روبروی خود مشاهده کند و این اسلایدها توسط خود استاد و به وسیله پرزنتر مدیریت شوند و همزمان بوسیله یک نرم افزار ضبط صفحه نمایش (مانند Camtasia Studio)  نمایش اسلایدها نیز ضبط شود.

برنامه واحد
نیازسنجی آموزشی از اعضای هیات علمی جهت ارائه کارگاهها
تنظیم برنامه مدون جهت برگزاری کارگاهها در مدت یک سال
برگزاری کارگاهها با حضور مدرسین مجرب و برجسته بر اساس نیازسنجی
نظارت بر برگزاری کارگاههای آموزشی
ارزشیابی کارگاههای برگزارشده با استفاده از پرسشنامه
بررسی برگه های ارزشیابی
ارائه بازخورد به اعضای هیات علمی از نتایج ارزشیابی کارگاه‌های برگزار شده
ارائه گزارش عملکرد واحد در پایان هر نیم سال تحصیلی به مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه
دفعات مشاهده: 29 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::