[صفحه اصلی ]      
:: برگشت به صفحه اصلي دانشگاه برگشت به صفحه اصلي مركز ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با مرکز::
حوزه ریاست::
حوزه مدیریت::
حوزه خدمات پرستاری::
معاونت آموزشی و پژوهشی::
بخشهای درمانی مرکز::
واحدهای پاراکلینیک::
درمانگاههای تخصصی::
دفتر بهبود کیفیت و اعتبار بخشی::
فناوری اطلاعات ( IT )::
ارتباط با بیماران::
ارتباط با کارکنان مرکز::
روابط عمومی مرکز::
امور رفاهی کارکنان::
واحد رسیدگی به شکایات::
فرم گزارش دهی خطا::
آرشیو اخبار و اطلاعات مرکز::
آلبوم تصاویر::
اخبار و رویدادها::
تماس با ما::
::
فرم رضایت سنجی کارکنان

AWT IMAGE

..
امور حقوقی
AWT IMAGE
..
فرم ارائه پیشنهاد

AWT IMAGE

..
فرم ارتباط با معاون آموزشی

AWT IMAGE

..
واحد توسعه تحقیقات بالینی

AWT IMAGE

..
پیوندهای مفید

AWT IMAGE

AWT IMAGE
AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
بازدید کننده گرامی در صورت تمایل نظر خود را درباره سایت ثبت فرمایید.
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
:: فرایند ترخیص ::

 فرایند ترخیص بیمار

 

 

فلوچارت فرایند ترخیص بیمار : لطفا کلیک کنید

  راهنمای ترخیص بیمار

 

  ترخیص بیمار به معنای خاتمه مراحل درمان به تشخیص پزشک معالج ، فوت بیمار، اعزام بیمار و یا خاتمه درمان با رضایت شخصی بیمار می باشد.

  

  فرآیند ترخیص بیمار :

  1. صدور دستور ترخیص توسط پزشک معالج

  2. تکمیل پرونده توسط منشی بخش

  3. ترخیص بیمار در سیستم کامپیوتری توسط پرستار

  4. ارسال پرونده به واحدرسیدگی و استخراج صورتحساب

  5. فراخوانده شدن همراه بیمار توسط منشی بخش برای گرفتن صورتحساب

  6. واریز فیش بانکی در شعبه مستقردر بیمارستان

  7. تحویل فیش بانکی واریز شده به منشی بخش و دریافت برگ خروج بیمار از منشی بخش

  8. خروج بیمار از بیمارستان با هماهنگی واحد انتظامات

 

  برای ترخیص بیماران، طی مراحل ذکر شده الزامی است، بدیهی است بعد از انجام اقدامات لازم توسط منشی بخش به بیمار و یا همراهان وی جهت پیگیری مراحل ترخیص اطلاع داده می شود.

 

  توصیه های مهم به بیماران قبل از ترخیص

  1) اصل مدارک درمانی معتبر ( دفترچه یا کارت درمانی ) همیشه کنار بالین بیمار باشد تا با رؤیت کارشناس بیمه مراحل ترخیص بسرعت انجام گیرد.

  2) توجه به اعتبار دفترچه درمانی و مطابقت با هویت بیمار قبل از شروع مراحل ترخیص الزامی است.

  3) اصل مدارک لازم ( فرمهای ارجاع و معرفی نامه ) و کپی آنها در اسرع وقت تحویل منشی بخش شود تا ضمیمه پرونده بیمار شود.

  4) ارائه دفترچه مادر بیماران کودک تأمین اجتماعی به بخش مربوطه جهت رویت کارشناس بیمه الزامی می باشد.

  5) بیمارانی که دارای بیمه مکمل می باشند جهت ارائه آن به مرکز می توانند با ارائه دستور بستری پزشک معالج و در موارد اورژانس با اخذ گواهی مبنی بر بستری از پذیرش مرکز و ارائه آن به بیمه مربوطه نسبت به اخذ و ارائه معرفی نامه به مرکز اقدام نمایند.

  6) با توجه به اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت از تاریخ 15/2/93 در مرکز و استقرار بسته های خدمتی این طرح، میزان پرداختی بیماران بصورت چشم گیری کاهش یافته است. شما میتوانید سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص این طرح با سامانه تلفنی1590 معاونت درمان بصورت شبانه روزی مطرح نمایید.

 

  پیگیری های بعد از ترخیص بیمار :

  1. اگر در زمان ترخیص جواب اقدام تشخیصی ( آزمایش، پاتولوژی و ...) درخواست شده برای بیمار آماده نبود لطفاً در تاریخی که منشی بخش تعیین میکند برای پیگیری و دریافت جواب به منشی بخش/ واحد مربوطه مراجعه فرمایید.

  2. درصورت درخواست شما، تصویر اطلاعات مندرج در پرونده و نتایج اقدامات پاراکلینیک در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  3. درصورتی که بیمار بصورت علی الحساب ترخیص شده است تا 5 روز بعد از ترخیص فرصت دارید تا نواقص مدارک بیمه ای خود را رفع کرده و برای تسویه حساب کامل ( دریافت مابقی وجه واریزی) روزهای زوج هفته به بخش بستری بیمار مراجعه نمایید.

  4. با مراجعه به لینک ارتباط با بیماران در وب سایت مرکز به ادرس valiasr.zums.ac.ir میتوانید پمفلت ها و مطالب آموزشی را مطالعه نمایید.

 

 

 

 

 

دفعات مشاهده: 5456 بار   |   دفعات چاپ: 440 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 125 بار   |   0 نظر
::

آدرس : زنجان - بالاتر از میدان ولیعصر - مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر ( عج ) ---- شماره تماس : 7124-0241 ---- دورنگار :7270757-0241 ---- آدرس پست الکترونیکی : valiasr@zums.ac.ir - کد پستی : 77978-45157