[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: بازگشت به صفحه اصلی مرکز بازگشت به صفحه اصلی دانشگاه ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معرفی بیمارستان::
هیات امناء::
مدیر عامل ::
معاونت آموزش و سلامت::
معاونت خدمات و پشتیبانی::
معاونت برنامه ریزی و توسعه ::
مدیریت خدمات پرستاری::
بخشها و واحدهای درمانی::
واحدهای پاراکلینیکی ::
آموزش به بیمار::
اموزش به پرسنل::
واحد فناوری اطلاعات ::
توریسم درمانی::
کتابخانه مرکز::
روابط عمومی::
تماس با ما::
::
تحول نظام سلامت

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
خبرنامه مرکز (همت)

همت شماره 5

خبرنامه داخلی مرکز آموزشی درمانی آیت اله موسوی


 همت شماره 4

AWT IMAGE


همت شماره 3

 AWT IMAGE


 همت شماره 2

AWT IMAGE


 همت شماره 1

AWT IMAGE


..
پایگاه های سلامت

MED TUBE

مشاوره پزشکی

MEDlib

Heaith news

مگیران

..

AWT IMAGE

AWT IMAGE

:: معرفی ::

 نام و نام خانوادگی:

 سرکار خانم دکتر نقیبی

 

  عنوان پست: 

 معاون آموزش و سلامت

**=*=*=*=**=*=*=*=**=*=*=*=**

اهم شرح وظایف:

 1.طراحی ،توسعه، استقرار و بروزآوری سیستم جامع کنترل و نظارت بر مراقبت های پرستاری و مامایی همچنین بخش های بالینی ، بستری و آموزش ضمن خدمت کادر مراقبتی مشتمل بر ابعاد ، اجزاء ،ابزارها ی مختلف نظیر:

  - آیین نامه ها و دستورالعمل ها

  - قوانین ، مقررات و ضوابط

  - پروتکل ها ، استانداردها و الزامات

  - فرآیندها و شیوه ها و ...

  2.کنترل و نظارت عالی و کلان بر فعالیت و حضور به موقع کادر تخصصی و فوق تخصصی مراقبتی-درمانی و پزشکان اعم از اتندها،دستیاران،کارورزان و سایر پزشکان فعال در بیمارستان و همچنین سرپرستاران ،سرگروهها (تی ام ها)، ماماها،کارشناسان/کاردانهای اطاق عمل و بیهوشی و ...

  3.انجام فعالیت های لازم جهت تشکیل ،هماهنگی ،پشتیبانی تیم های پزشکی و پرستاری تخصصی و فوق تخصصی با عنوان "تیم درمان"که متشکل از افراد دارای مهارتهای مختلف برای بیمارانی که دارای چندین نارسایی و مشکل متضاد و مرتبط به هم بوده و به اصطلاح مورد پیچیده ( Complex Case )و خاص هستند و نظارت و کنترل بر عملکرد موثر این تیم ها

  4.طراحی ، توسعه و بروزآوری سیستمی با عنوان " طرح های مراقبت بالینی "مشتمل بر عناصر ،ابعاد و اجزاء فهرست مراقبت های عمومی

  5.ابلاغ "طرح ها و پروتکل های مراقبت بالینی" به حوزه تحت سرپرستی و کادر تخصصی و فوق تخصصی اعم از پزشکان ، سرپرستاران ،مدیران تیم های مراقبتی در بخش های مختلف و انجام امور نظارتی و هماهنگی و پشتیبانی لازم جهت پیاده سازی موثر و دقیق

  6.تعیین نیازهای آموزشی میان مدت و بلند مدت برای حوزه تحت سرپرستی اعم از پزشکان و کادر تخصصی و فوق تخصصی مراقبتی-درمانی بیمارستان و انجام برنامه ریزی ها و طراحی های لازم و همچنین پیگیری ها و نظارت های مورد نیاز جهت اجرای دوره ها و برنامه های آموزشی با مشارکت بخش ها و پزشکان ذیربط ،سرپرستاران و مدیران تیم های پرستاری (سرگروهها یا تی ام ها)و مشارکت و همکاری با واحدهای ذیربط در مدیریت منابع انسانی بیمارستان

  7.ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباطات و تعاملات مناسب بین کادر مراقبتی تخصصی و فوق تخصصی بخش های مختلف بالینی و بستری ،اورژانس ،اتاق های عمل جراحی و درمانگاه ها

  8.همکاری و مشارکت در تصمیم گیری های جمعی بیمارستان از طریق شرکت و عضویت در کمیته های تصمیم گیری نظیر :بهبود کیفیت ،ایمنی و کنترل عفونت،مصرف دارو،مدارک پزشکی و سایر کمیته های مرتبط و ...

  9.نظارت و کنترل مستمر و انجام پیگیری ها و ارائه رهنمودها و راهکارهای لازم جهت رعایت کامل حقوق بیماران و خانواده های آنها توسط کادر مراقبتی واحدها و بخش های مختلف

  10.نظارت و کنترل مستمر بر فرآیندهای ارائه خدمات تشخیصی تخصصی و فوق تخصصی مراقبتی در بخش های مختلف و بهبود مستمر این فرآیندهااز طریق :

  -تهیه و بروز آوری مستمر پروتکل ها ،دستورالعمل ها ،ضوابط و مقررات فنی و تخصصی برای فرآیندهای مراقبتی و تدوین و بروزآوری طرح های مراقبت بالینی

  -انجام کنترل های دوره ای و موردی و انجام اصلاحات و اعمال تغییرات لازم در فرآیندها و روش ها

  -تجزیه و تحلیل پروتکل ها و فرآیندهای مراقبت تشخیصی و انجام اقدامات لازم جهت بهبود شاخص های عملکرد این فرآیندها با همکاری واحدهای ذیربط و تحت سرپرستی

  11.انجام کلیه فعالیتها و اقدامات لازم جهت هدایت ،اجرا و راهبری سیستم مدیریت بحران در مجموعه کادر تخصصی و فوق تخصصی مراقبتی مشتمل بر:

  -مدیریت بحران های داخلی و عواقب و نتایج ناشی از بحرانهای مومی که باعث مراجعه وسیع بیماران به بیمارستان میشود و همچنین پیگیری های لازم جهت تامین نیروی انسانی،تجهیزات و لوازم مورد نیاز جهت مواجهه با بحرانها و نظارت و کنترل مستمر بر مجموعه کادر مراقبتی به منظور حفظ آمادگی و پاسخ مناسب در زمان وقوع بحران ها و حوادث غیر مترقبه

  12.اتخاذ تدابیر مناسب ،راهکارهای مناسب و انجام اقدامات لازم در خصوص ایجاد ،حفظ و تقویت انگیزه های مادی و معنوی در کلیه کادر پزشکان و کارکنان مراقبتی تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان با همکاری و هماهنگی واحدهای ذیربط در مدیریت منابع انسانی

  13.انجام کلیه فعالیت ها و اقدامات مورد نیاز جهت اجرا و راهبری سیستم های تامین و حفظ ایمنی محیط بالینی و کنترل و دفع عوامل خطر و عفونت ها مشتمل بر :

  -اقدامات لازم جهت شناسایی سریع و به موقع مراکز و منابع عفونت در سرتاسر محیط داخلی بیمارستان

  - فعالیت های مورد نیاز به منظور پیشگیری از بروز عفونت و همچنین دفع سریع عفونت و جلوگیری از شیوع آن در بخش های مختلف بیمارستان اعم از درمانی،اداری،خدماتی و...

  -فعالیت ها و اقدامات لازم جهت شناسایی خطرات،سوانح و حوادث احتمالی ناشی از کار نظیر تماس با موارد بیماریهای واگیردار ،آلودگی با سرنگ و ابزار و فرآورده های خونی و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار برای بیماران بستری و کادر مراقبتی

  14.انجام سایر وظایف و امور ...

بازگشت به صفحه قبل

دفعات مشاهده: 7321 بار   |   دفعات چاپ: 466 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 72 بار   |   0 نظر
::
آدرس: زنجان – جاده گاوازنگ – مرکز آموزش درمانی آیت اله موسوی .... شماره تماس: 33130000-024 .... دورنگار: 33131203-024 .... آدرس پست الکترونیکی: mousavihospital@zums.ac.ir