[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: بازگشت به صفحه اصلی مرکز بازگشت به صفحه اصلی دانشگاه ::
بخش‌های اصلی
معرفی بیمارستان::
هیات امناء::
مدیر عامل ::
معاونت آموزشی::
واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان::
معاونت خدمات و پشتیبانی::
معاونت برنامه ریزی و توسعه ::
مدیریت خدمات پرستاری::
بخشها و واحدهای درمانی::
واحدهای پاراکلینیکی ::
میز خدمت::
ارتباط با بیماران::
آموزش به بیمار::
اموزش به پرسنل::
واحد فناوری اطلاعات ::
توریسم درمانی::
کتابخانه مرکز::
روابط عمومی::
تماس با ما::
::
تحول نظام سلامت

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
پایگاه های سلامت

مگیران
MED TUBE

MEDlib

Heaith news

..
Affiliatin
..

AWT IMAGE

AWT IMAGE

:: معرفی ::

معاون آموزشی


نام و نام خانوادگی: خانم دکتر ترانه نقیبی

گروه آموزشی: بی هوشی و مراقبت های ویژه


درجه علمی: دانشیار

رشته تحصیلی: متخصص فلوشیپ مراقبت های ویژه


 

اهم شرح وظایف:

 1.طراحی ،توسعه، استقرار و بروزآوری سیستم جامع کنترل و نظارت بر مراقبت های پرستاری و مامایی همچنین بخش های بالینی ، بستری و آموزش ضمن خدمت کادر مراقبتی مشتمل بر ابعاد ، اجزاء ،ابزارها ی مختلف نظیر:

  - آیین نامه ها و دستورالعمل ها

  - قوانین ، مقررات و ضوابط

  - پروتکل ها ، استانداردها و الزامات

  - فرآیندها و شیوه ها و ...

  2.کنترل و نظارت عالی و کلان بر فعالیت و حضور به موقع کادر تخصصی و فوق تخصصی مراقبتی-درمانی و پزشکان اعم از اتندها،دستیاران،کارورزان و سایر پزشکان فعال در بیمارستان و همچنین سرپرستاران ،سرگروهها (تی ام ها)، ماماها،کارشناسان/کاردانهای اطاق عمل و بیهوشی و ...

  3.انجام فعالیت های لازم جهت تشکیل ،هماهنگی ،پشتیبانی تیم های پزشکی و پرستاری تخصصی و فوق تخصصی با عنوان "تیم درمان"که متشکل از افراد دارای مهارتهای مختلف برای بیمارانی که دارای چندین نارسایی و مشکل متضاد و مرتبط به هم بوده و به اصطلاح مورد پیچیده ( Complex Case )و خاص هستند و نظارت و کنترل بر عملکرد موثر این تیم ها

  4.طراحی ، توسعه و بروزآوری سیستمی با عنوان " طرح های مراقبت بالینی "مشتمل بر عناصر ،ابعاد و اجزاء فهرست مراقبت های عمومی

  5.ابلاغ "طرح ها و پروتکل های مراقبت بالینی" به حوزه تحت سرپرستی و کادر تخصصی و فوق تخصصی اعم از پزشکان ، سرپرستاران ،مدیران تیم های مراقبتی در بخش های مختلف و انجام امور نظارتی و هماهنگی و پشتیبانی لازم جهت پیاده سازی موثر و دقیق

  6.تعیین نیازهای آموزشی میان مدت و بلند مدت برای حوزه تحت سرپرستی اعم از پزشکان و کادر تخصصی و فوق تخصصی مراقبتی-درمانی بیمارستان و انجام برنامه ریزی ها و طراحی های لازم و همچنین پیگیری ها و نظارت های مورد نیاز جهت اجرای دوره ها و برنامه های آموزشی با مشارکت بخش ها و پزشکان ذیربط ،سرپرستاران و مدیران تیم های پرستاری (سرگروهها یا تی ام ها)و مشارکت و همکاری با واحدهای ذیربط در مدیریت منابع انسانی بیمارستان

  7.ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباطات و تعاملات مناسب بین کادر مراقبتی تخصصی و فوق تخصصی بخش های مختلف بالینی و بستری ،اورژانس ،اتاق های عمل جراحی و درمانگاه ها

  8.همکاری و مشارکت در تصمیم گیری های جمعی بیمارستان از طریق شرکت و عضویت در کمیته های تصمیم گیری نظیر :بهبود کیفیت ،ایمنی و کنترل عفونت،مصرف دارو،مدارک پزشکی و سایر کمیته های مرتبط و ...

  9.نظارت و کنترل مستمر و انجام پیگیری ها و ارائه رهنمودها و راهکارهای لازم جهت رعایت کامل حقوق بیماران و خانواده های آنها توسط کادر مراقبتی واحدها و بخش های مختلف

  10.نظارت و کنترل مستمر بر فرآیندهای ارائه خدمات تشخیصی تخصصی و فوق تخصصی مراقبتی در بخش های مختلف و بهبود مستمر این فرآیندهااز طریق :

  -تهیه و بروز آوری مستمر پروتکل ها ،دستورالعمل ها ،ضوابط و مقررات فنی و تخصصی برای فرآیندهای مراقبتی و تدوین و بروزآوری طرح های مراقبت بالینی

  -انجام کنترل های دوره ای و موردی و انجام اصلاحات و اعمال تغییرات لازم در فرآیندها و روش ها

  -تجزیه و تحلیل پروتکل ها و فرآیندهای مراقبت تشخیصی و انجام اقدامات لازم جهت بهبود شاخص های عملکرد این فرآیندها با همکاری واحدهای ذیربط و تحت سرپرستی

  11.انجام کلیه فعالیتها و اقدامات لازم جهت هدایت ،اجرا و راهبری سیستم مدیریت بحران در مجموعه کادر تخصصی و فوق تخصصی مراقبتی مشتمل بر:

  -مدیریت بحران های داخلی و عواقب و نتایج ناشی از بحرانهای مومی که باعث مراجعه وسیع بیماران به بیمارستان میشود و همچنین پیگیری های لازم جهت تامین نیروی انسانی،تجهیزات و لوازم مورد نیاز جهت مواجهه با بحرانها و نظارت و کنترل مستمر بر مجموعه کادر مراقبتی به منظور حفظ آمادگی و پاسخ مناسب در زمان وقوع بحران ها و حوادث غیر مترقبه

  12.اتخاذ تدابیر مناسب ،راهکارهای مناسب و انجام اقدامات لازم در خصوص ایجاد ،حفظ و تقویت انگیزه های مادی و معنوی در کلیه کادر پزشکان و کارکنان مراقبتی تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان با همکاری و هماهنگی واحدهای ذیربط در مدیریت منابع انسانی

  13.انجام کلیه فعالیت ها و اقدامات مورد نیاز جهت اجرا و راهبری سیستم های تامین و حفظ ایمنی محیط بالینی و کنترل و دفع عوامل خطر و عفونت ها مشتمل بر :

  -اقدامات لازم جهت شناسایی سریع و به موقع مراکز و منابع عفونت در سرتاسر محیط داخلی بیمارستان

  - فعالیت های مورد نیاز به منظور پیشگیری از بروز عفونت و همچنین دفع سریع عفونت و جلوگیری از شیوع آن در بخش های مختلف بیمارستان اعم از درمانی،اداری،خدماتی و...

  -فعالیت ها و اقدامات لازم جهت شناسایی خطرات،سوانح و حوادث احتمالی ناشی از کار نظیر تماس با موارد بیماریهای واگیردار ،آلودگی با سرنگ و ابزار و فرآورده های خونی و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار برای بیماران بستری و کادر مراقبتی

  14.انجام سایر وظایف و امور ...

بازگشت به صفحه قبل

دفعات مشاهده: 8259 بار   |   دفعات چاپ: 556 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 72 بار   |   0 نظر
::
آدرس: زنجان – جاده گاوازنگ – مرکز آموزش درمانی آیت اله موسوی .... شماره تماس: 33130000-024 .... دورنگار: 33131203-024 .... آدرس پست الکترونیکی: mousavihospital@zums.ac.ir