Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
AWT IMAGE
برگشت به دانشگاه علوم پزشکی زنجان
بخش‌های اصلی
معرفی ::
امور همایش ها ::
ارتباطات علمی دانشگاه ::
فرصت های مطالعاتی ::
سایر فعالیت ها::
پایگاههای مفید::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
فعالیت سایت گروه روابط دانشگاه و بين الملل معاونت پژوهشي راچگونه ارزیابی میکنید؟
عالي
خوب
متوسط
ضعيف
   
..
تماس با ما

گروه روابط دانشگاهی و بین المللی

دانشگاه علوم پزشکی زنجان


تلفن تماس : 33456452-33456315-024


فکس : 33424776


پست الکترونیک : international@zums.ac.ir


آدرس:زنجان -  بلوار آزادی - ستاد دانشگاه علوم پزشکی - معاونت تحقیقات و فن آوری اطلاعات - واحد روابط بین الملل - کد پستی : 4515613191
..
گزارش آب و هوا

سایت سازمان هواشناسی کشور

AWT IMAGE

..
:: فرصت های مطالعاتی : فرصت های مطالعاتی ::

  

  فرصت‌های مطالعاتی

  - شرایط استفاده از فرصت مطالعاتی

  - تعهدات

  - مدارک لازم

  - مراحل درخواست، تصویب و اعزام

  - گزارش پیشرفت کار

  - اقدامات پس از بازگشت

  - اعضای کمیته فرصت مطالعاتی

 

  فرصت مطالعاتی فرصت و فراغتی است برای اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه که استفاده از آن در راستای توانمندی هرچه بهتر علمی، فنی و پژوهشی، مورد حمایت و در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است که در نهایت ارتقای کیفی پژوهش و بهره وری از پروژه های تحقیقاتی بالاخص با نگاه به اولویتهای علمی ـ تحقیقاتی
کشور و منطقه و همچنین بهبود و تحولات آموزشی در کلان دانشگاه مورد انتظار می باشد. تعداد این فرصتها هر سال توسط کمیته فرصت مطالعاتی با توجه به میزان اعتبارات اختصاص یافته دانشگاه در نظر گرفته می شود.

  ـ‌ شرایط استفاده

  - حداقل استادیار ، رسمی قطعی
- گذشت 4 سال از شروع استادیاری یا آخرین بار استفاده از فرصت مطالعاتی

  - در اولویت بودن موضوع تحقیقاتی فرصت مطالعاتی ، عملی بودن دستاورد آن پس از بازگشت، ‌عدم امکان انجام آن تحقیق در یکی از دانشگاهها یا مراکز تحقیقاتی کشور.

  - مدت دوره فرصت مطالعاتی حداقل 3 ماه و حداکثر 6 ماه خواهد بود. در صورت نیاز ضروری و با تشخیص و موافقت کمیته فرصت مطالعاتی برای مدت کوتاهی قابل تمدید خواهد بود. چنانچه دوره صرفا" بصورت آبزروری باشد، طول دوره 3 ماه و بدون تمدید خواهد بود.

  - استفاده از دوره صرفا" به صورت پیوسته و مداوم خواهد بود.

  - در زمان استفاده از فرصت مطالعاتی، شخص مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در دوره های تحصیلی برای اخذ مدارک دانشگاهی نمی باشد.

  - هیچگونه وجه یا شهریه بابت دوره فرصت مطالعاتی به موسسه میربان پرداخت نخواهد شد

  - وضعیت پرداخت حقوق یا حمایت های مالی متقاضی (در صورت امکان پرداخت یارانه ارزی و یا شیوه دیگری که دانشگاه تعیین می کند) در مدت استفاد از دوره، براساس ضوابط موجود تعیین خواهد شد.

  - ضمنا، هزینه بلیط رفت و برگشت متقاضی و خانواده اش و در صورت وجود اعتبار هزینه های بیمه درمان، عوارض خروج از کشور، ویزا فقط یک بار در طول هر دوره از طرف دانشگاه قابل پرداخت خواهد بود.

  

  تعهدات:

  متقاضی در قبال استفاده از دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور باید به موجب سند رسمی تعهد نماید که به مدت سه برابر زمان استفاده از دوره در دانشگاه خدمت نماید و همچنین باید به میزان دو برابر کل هزینه های ریالی که قرار است در طول استفاده از دوره دریافت نماید تعهد نماید. تعهد به دو روش زیر امکان پذیر است :
1. سپردن وثیقه ملکی
2. سپردن ضمانت نامه معتبر کارمندی و یک فقره چک که مبلغ آن را دانشگاه تعیین می نماید توسط دو نفر از کارمندان دانشگاه ضمانت می شود.

 

  مدارک:

  1ـ نامه موافقت گروه آموزشی ،بخش و دانشکده محل خدمت
2- CV یک نسخه

  3ـ تکمیل فرم سه صفحه ای کامل به زبان انگلیسی براساس پذیرش و در نهایت امضای رئیس دانشگاه
4ـ پروپوزال تحقیقاتی به زبان انگلیسی حداقل یک صفحه
5ـ پذیرش با مشخصات زیر:

  الف) از دانشگاه معتبر در سربرگ رسمی و دارای امضاء

  ب) بنام متقاضی و با ذکر موضوع مورد تحقیق

  ج) مشحص بودن تاریخ شروع و خاتمه دوره

  د) تطبیق دوره با مدت زمان فرصت مطالعاتی مورد موافقت

  ه) مشخص بودن بخش یا آزمایشگاه مورد استفاده

  6ـ تصویر حکم کارگزینی و مشخص نمودن سنوات خدمت بعنوان عضو هیأت علمی

  مراحل :

  ـ ارائه درخواست و کسب موافقت گروه آموزشی و دانشکده

  - تکمیل فرم سه صفحه ای و تحویل مدارک به گروه روابط بین الملل
ـ بررسی اولیه
ـ طرح درخواست و ارائه مدارک در کمیته فرصت مطالعاتی
ـ بررسی و اخذ تصمیم
ـ ابلاغ نظر کمیته به متقاضی
ـ صدور گواهی مالی جهت روادید

  - معرفی متقاضی به اداره کل روابط بین الملل وزارت متبوع جهت معرفی برای اخذ روادید
ـ سپردن تعهد محضری به شرحی که قبلا ذکر گردید

  - صدور حکم مأموریت توسط کارگزینی هیأت علمی
ـ معرفی به بانک برای خرید ارز

  ـ‌ معرفی وکیل رسمی به معاونت تحقیقات و فن آوری جهت پیگیری امور در غیاب شخص و بخصوص انجام امور مالی 3 ماهه دوم (برای دوره های 6 ماهه).

 
گزارش:

  ـ ارسال گزارش فعالیت علمی پژوهشی در پایان هر سه ماه ، که به مهر و امضای نمایندگی جمهوری اسلامی
ایران در کشور محل دوره رسیده باشد
ـ مراجعه وکیل و معرفی به بانک جهت دریافت و ارسال ارز سه ماهه دوم ـ پرداخت
سه ماهه دوم منوط به دریافت گزارش سه ماهه اول می باشد

 
بازگشت :

  ـ اعلام شروع به کار توسط دانشکده محل خدمت به مراجع ذیربط و معاونت پژوهشی
ـ ارائه گزارش کتبی و مبسوط دستاوردهای علمی پژوهشی در عرصه مورد مطالعه به حوزه معاونت پژوهشی حداکثر تا 2 ماه پس از مراجعت
ـ ارائه گزارش بصورت سخنرانی در گروه مربوطه یا برگزاری کارگاه آموزشی در دانشگاه و ارائه نتایج در یک همایش داخلی
ـ تسویه حساب که منوط به انجام موارد فوق می باشد

 

  اعضای کمیته:

 

  براساس دستورالعمل وزارت متبوع، ترکیت کمیته فرصت مطالعاتی به شرح زیر است:

  - رئیس دانشگاه – رئیس کمیته

  - معاون پژوهشی دانشگاه – دبیر کمیته

  - معاون آموزشی دانشگاه – عضو کمیته

  - سه نفر از اعضای هیأت علمی با انتخاب رئیس دانشگاه – بعنوان اعضای کمیته

  - روسای دانشکده ها و مراکز پژوهشی حسب لزوم

 

دفعات مشاهده: 4201 بار   |   دفعات چاپ: 397 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 100 بار   |   0 نظر
::