Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
ریاست بیمارستان::
مدیر داخلی::
خدمات الکترونیک و واحد(I.T)::
مدیر خدمات پرستاری::
بخشهای درمانی::
دفتر بهبود کیفیت::
دفتر رسیدگی به شکایات::
قوانین و مقررات::
راهنمای مراجعین::
اخبار بیمارستان::
معرفی مرکز::
نقشه بیمارستان::
آموزش همگانی::
فهرست داروئی ایران::
پزشک خانواده::
خیرین بیمارستان::
روابط عمومی::
رسالت و سیاست بیمارستان::
فرم پیشنهادات و انتقادات::
تماس با ما::
فرم ارتباط با ریاست::
::
راهنمای کارکنان جدیدالورود

همکار گرامی، ضمن خیر مقدم جهت حضور و شروع فعالیت شما در این مرکز، به منظور آشنایی هرچه بیشترخواهشمند است به  مدیریت دفتر خدمات پرستاری یا دفتر حاکمیت بالینی مرکز تماس حاصل فرمائید. 

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
میزان رضایت شما از مطالب وب سایت به چه میزان است ؟
زیاد
متوسط
کم
   
..
نظرسنجی
میزان رضایت شما از خدمات سرپایی به چه میزان است ؟
زیاد
متوسط
کم
   
..
نظرسنجی
ميزان رضايت شما از خدمات بستري به چه ميزان است؟
زياد
متوسط
كم
   
..
نظرسنجی
ميزان رضايت شما از واحدهاي اداري به چه ميزان است؟
زياد
متوسط
كم
   
..
اوقات شرعی

AWT IMAGE

..
:: اعتبار بخشی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۲/۱۱ | 
اعتباربخشی( ACCREDITATION )                                                                                                                                       
                                                                                                                                                                                                                  
  برنامه اعتبار بخشی تحولی عظیم در مدیریت خدمات سلامت کشور است که پیوند مدیریت ارشد با ارائه خدمات موثر پزشکی را فراهم می نماید و به عنوان یکی از معتبرترین مدل های ارزیابی مبتنی بر کیفیت و ایمنی با برخورداری از مقبولیت جهانی روزافزون در بخش سلامت هماهنگ با سایر اولویت های وزارت متبوع همچون حاکمیت بالینی ، ایمنی بیمار و منشور حقوق بیمار ، همگام با استانداردهای اعتباربخشی آموزشی و توجه به زیر ساخت های پژوهشی به ویژه در زمینه رعایت ایمنی و حقوق بیمار و ارتقای کیفیت خدمات راهی نو جهت کسب اطمینان از عملکرد مناسب سازمان های ارائه دهنده خدمات سلامت را فراسوی دست اندرکاران این حوزه قرار داده است .
  
  اعتبار بخشی چیست؟
  به معنی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص استاستانداردهایی که بر بهبود مداوم کیفیت ، محوربودن بیمار و بهبود امنیت بیمار و کارکنان تأکید دارد «اعتباربخشی » برای تشریح کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و به عنوان مبنای تفکر آن به کار گرفته می شود
 
یکی از اهداف اصلی اعتباربخشی تامین، حفظ و ارتقای ایمنی بیمار، همراهان و کارکنان می باشد. بارزترین
 
حقوق انسان ها حق ایمن بودن از خطرات و آسیب ها، هنگام دریافت خدمات است.
   
انواع اعتبار بخشی

1- اعتبار بخشی ملی –کشوری است – اجباری
2- اعتباربخشی بین اللملی –داوطلبانه است -اختیاری 
 
فوایداعتبار بخشی 

 -1 تغییر رفتار ایجاد می کند.
 -2
تعهد رابه کیفیت بالا میبرد.
-3
ارتباطات را دربیمارستان تقویت میکند
-4 مشارکت یا collaboration   را  تقویت  می کند .
اهداف اعتباربخشی
 
  · جایگزینی مدل اعتباربخشی به جای ارزشیابی بیمارستانهای تک تخصصی
  · ارتقای مستمر کیفیت تمام خدمات قابل ارائه در بیمارستان
  · تضمین ایمنی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت
  · اجرای فرآیندهای درمانی مبتنی بر استاندارد و در نظر گرفتن پیامدهای سلامت
  · یاری رساندن به مدیران و رهبران بیمارستان در عمل به وظایف خطیر خود و در حوزه مراقبتی
  · ارائه الگوی نظارتی یکپارچه جهت اطمینان از ارائه خدمات مراقبتی کیفی ، ایمنی و مبتنی بر شواهد علمی روز
  · ایمنی و بیمار محوری در کنار ارتقای کیفیت خدمات
  · پیگیری مراتب اجرایی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در سطح بیمارستان
  · بازدید و پایش اقدامات انجام شده واحدهای بیمارستان از نظر مستندات اعتباربخشی 
 
             
 ابعاد کیفیت در بیمارستانها :ارس
.1مراقبت و درمان ایمن، به موقع و اثر بخش
.2اخلاق بالینی و رعایت حقوق بیمار
.3مدیریت بهینه منابع
 
 
 
 
 
 
 
 
دفتر بهبود کیفیت
دفعات مشاهده: 121 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: بهبود کیفیت ::

  نام واحد : بهبود کیفیت

  شماره تماس (داخلی) : 289

  نام مسئول واحد : زهرا شیخی

  مدرک تحصیلی :  کارشناس پرستاری

  سابقه کار : 5 سال

  عنوان پست : مسئول بهبود کیفیت

 اهم فعالیت هایی که در این واحد انجام می شود :

  •   آموزش رده های مختلف پرسنلی و مدیران در محورهای هفتگانه حاکمیت بالینی در جهت ارتقاء مداوم شاخص های کیفی بیمارستان و نهایتاً رضایتمندی بیماران
  •   رسیدگی به شکایات بیماران و مراجعین به صورت 24 ساعته و تکمیل فرم های شکایت و رسیدگی به آنها در رده های مختلف مدیریتی
  •   بررسی علل ترخیص با رضایت شخصی به صورت ماهانه و تحلیل آن هر سه ماه
  •   اجرای طرح تکریم و رضایت سنجی از بیماران
  •   آموزش پرسنل در مورد نحوه گزارش دهی خطا و در اختیار قراردادن فرم های مربوطه در راستای مدیریت خطر
  •   شناسایی ، ارزیابی و تحلیل علل ریسک های تهدید کننده پرسنل و اتخاذ استراتژی ها و برنامه هایی جهت کاهش یا حذف این ریسک ها مثل آموزش ، ایمن سازی ، قراردادن وسایل حفاظتی و ایمنی و ... در اختیار پرسنل در راستای مدیریت خطر
  •   انجام اقدامات و آموزش های لازم در مورد کاهش عوارض داروئی و تجویز منطقی دارو و تأکید بر 3 اصل داروی صحیح ، بیمار صحیح و ثبت صحیح – تهیه باکس های جداگانه برای نگهداری داروها و ...
  •   انجام اقداماتی در زمینه افزایش ایمنی بیمار مثل تأکید بر بالا بردن نرده کنار تخت بیماران جهت پیشگیری از سقوط ، نگهداری مواد مضر دور از دسترس بیماران و همراهان ، جداسازی بیماران واگیر از سایر بیماران و ...
  •   نیازسنجی آموزشی از کلیه پرسنل و برنامه ریزی و انجام آموزش های لازم در زمینه های مختلف و ارزشیابی اثربخشی آموزش ها
  •   جمع آوری آمار و اطلاعات در مورد عملکرد کلیه بخش ها در جهت ارتقاء شاخص ها و رضایتمندی بیماران
  •   پایش مرگ و میر به صورت روزانه و ماهانه
  •   انجام اقداماتی در زمینه ارتقاء کارکنان و انگیزش آنها از طریق Staffing مناسب ، حمایت و تشویق آنها
دفعات مشاهده: 4576 بار   |   دفعات چاپ: 414 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 83 بار   |   0 نظر
::