Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
بخش‌های اصلی
بازگشت به صفحه اصلی::
معرفی مرکز ::
مجله توسعه آموزش پزشکی::
کتابخانه واحد EDC دانشگاه::
واحد برنامه ریزی آموزشی::
واحد ارزیابی و ارزشیابی::
واحد پژوهش در آموزش::
واحد دانش پژوهی آموزشی::
جشنواره شهید مطهری::
واحد آموزش پاسخگو::
واحد آموزش مجازی::
توانمند سازی اعضاء هیات علمی::
دفاتر توسعه آموزش (EDO)::
مرکز مهارتهای بالینی::
دفتر استعداد درخشان::
کمیته مشورتی دانشجویی::
المپیاد علمی دانشجویان ::
تکنولوژی آموزشی::
فرایندهای جاری در EDC::
بخشنامه ها و آئین نامه ها::
دبیرخانه منطقه شش آمایشی::
اخبار و رویدادها::
سایت های مفید::
::
تماس با ما

مدیر مرکز

33156375 - 024

مسئول دفتر مدیر مرکز

33156349 - 024

ارزشیابی و برنامه ریزی آموزشی

33156365 - 024

ارزشیابی هیات علمی

33156352 - 024

پژوهش در آموزش

33156263 - 024

دفتر استعدادهای درخشان

33451031 - 024

مرکز مهارتهای بالینی

33430897 - 024

مرکز پزشکی پاسخگو

33525101 - 024

دفتر مجله

33156263 - 024

فکس مرکز

4220678 - 024

ایمیل مرکز

edc@zums.ac.ir

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
کاربر گرامی مطالب سایت مرکز مطالعات را چگونه ارزیابی می کنید؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
:: اهداف مرکز ::

  مقدمه:

  تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد از مهمترین عناوین مورد توجه در برنامه توسعه پایدار می باشد. در این میان، تربیت نیروهای متخصص در زمینه خدمات پزشکی، از رسالتهای مهم دانشگاه های علوم پزشکی بوده و یکی از ارکان مهم تربیت نیروی کارآمد است. پزشکان و پیراپزشکان نه تنها بایستی دانش کافی در زمینه سلامتی، بیماری و چگونگی اداره بیمار را داشته باشند، بلکه لازم است توانایی کافی در زمینه مهارت های عملی و نگرشی نیز دارا باشند. برنامه ریزی در جهت کسب توانائی و مهارت کافی در زمینه های فوق از دیرباز مورد توجه بوده است. آنجائیکه تا کنون قسمت عمـده آمـوزش مهارت های عملی و نگرشی بر روی بیمـار انجام می گرفته، پیامدهای نامناسبی را برای بیمار، دانشجو و استاد به همراه داشته است که بعضاً منجر به خسارات جبران ناپذیری نیز گردیده است و توجه به بازنگری در نحوه آموزش در این زمینه ها را الزامی می نماید.

 

  رسالت مرکز:

  مرکز آموزش مهارت های بالینی متعهد است محیطی ایمن برای تدریس و فراگیری مهارت های بالینی و ارتباطی ایجاد کند. هدف ما ایجاد مرکزی است تا با همکاری و آموزش بین بخشی، موجبات ارتقاء آموزش مهارت های عملی و نگرشی در دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی را فراهم آورد و از این طریق، موجبات ارتقاء کیفیت مراقبت از بیماران و خدمت رسانی به آنها مهیا گردد و همچنین با انجام پژوهش به دنبال طراحی و ارزیابی استراتژی های جدید آموزش و ارزشیابی هستیم تا با کمک آن ها، فراگیری مستقل را ترویج دهیم و موجبات دستیابی به راه های جدیدی در آموزش پزشکی و پیراپزشکی را فراهم آوریم.

 

  هدف:

  هدف عمده مراکز آموزش مهارت ها، شبیه سازی یک محیط بالینی است به طوری که بتوان آموزش مهارت های بالینی را کنترل و تمرین کرد. بدیهی است این مراکز فقط مکمل محیط بالینی واقعی هستند و به هیچ عنوان جای آن را نمی گیرد.

  برنامه ریزی و آموزش مهارت ها در مـرکز مهات های بالینی مبنی بر چند اصل دانشجـو محوری، آموزش فـعال، بحث گروهی و کارگاهی می باشد. در این خصوص پس از پیشنهاد و تعیین عناوین آموزشی و تهیه طرح درس مربوطه کادر آموزشی تعیین و هماهنگی های لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی به صورت کارگاهی به عمل خواهد آمد. کلیه فعالیت های مرکز تا کنون بر همین مبنا بوده است .

 

  فعالیت ها:

  1. آموزش مهارت استنتاج، استدلال و حل مسأله و یادگیری مهارت های ارتباطی و اطلاعاتی.
  2. آگاهی از مقررات و اصول پایه اخلاقی حاکم بر روابط (Ethics) .
  3. تدوین متون علمی از کتب مختلف در زمینه آموزش مهارت های بالینی و Procedure ها.
  4. طراحی و برگزاری ارزشیابی مهارت های عملی به روش آزمون OSCE .
  5. یادگیری مدیریت و برنامه ریزی و کسب مهارت انجام فعالیت در گروه.
  6. آموزش مهارت های ارتباطی، اخذ و نگارش شرح حال و معاینات بالینی جهت دانشجویان پزشکی
  7. برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های عملی نظیر تزریقات، احیاء قلبی ریوی و پروسیجرهای روتین پزشکی
  8. همکاری در برگزاری کارگاه هایی که مجری آنها واحدهای دیگر آموزشی می باشند. نظیر: کارگاه ترک اعتیاد، Evidence Based Medicine ، Self Learning ، طراحی سوالات چندگزینه ای و ...
  9. تلاش در جهت توسعه مرکز به منظور آموزش دستیاران و سایر دانش آموختگان.

 

دفعات مشاهده: 2310 بار   |   دفعات چاپ: 66 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
برای مشاهده کل مطالب بخش معرفی واحد اینجا را کلیک کنید.