Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
بخش‌های اصلی
بازگشت به صفحه اصلی::
معرفی مرکز ::
مجله توسعه آموزش پزشکی::
کتابخانه واحد EDC دانشگاه::
واحد برنامه ریزی آموزشی::
واحد ارزیابی و ارزشیابی::
واحد پژوهش در آموزش::
واحد دانش پژوهی آموزشی::
جشنواره شهید مطهری::
واحد آموزش پاسخگو::
واحد آموزش مجازی::
توانمند سازی اعضاء هیات علمی::
دفاتر توسعه آموزش (EDO)::
مرکز مهارتهای بالینی::
دفتر استعداد درخشان::
کمیته دانشجویی توسعه آموزش علوم پزشکی::
المپیاد علمی دانشجویان ::
بخشنامه ها و آئین نامه ها::
دبیرخانه منطقه شش آمایشی::
اخبار و رویدادها::
سایت های مفید::
::
تماس با ما

مدیر مرکز

33156375 - 024

مسئول دفتر مدیر مرکز

33156349 - 024

ارزشیابی و برنامه ریزی آموزشی

33156365 - 024

ارزشیابی هیات علمی

33156352 - 024

پژوهش در آموزش

33156263 - 024

دفتر استعدادهای درخشان

33451031 - 024

مرکز مهارتهای بالینی

33430897 - 024

مرکز پزشکی پاسخگو

33525101 - 024

دفتر مجله

33156263 - 024

فکس مرکز

4220678 - 024

ایمیل مرکز

edc@zums.ac.ir

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
کاربر گرامی مطالب سایت مرکز مطالعات را چگونه ارزیابی می کنید؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
:: معرفی واحد ::
 

 

دکتر فرامرز دوبختی

مدیر کمیته ارزیابی و ارزشیابی

دکترای تخصصی فارماسیوتیکس

رزومه

پست الکترونیکی:  fdobakhti@zums.ac.ir

شماره تلفن:33473635-024 داخلی 329
فریبا آربونی
کارشناسی ارشد - مدیریت آموزشی
کارشناس مسئول اداره ارزشیابی

پست الکترونیکی: arbooni@hotmail.com

شماره تماس: 33445903 - 024


معرفی:
 واحد ارزیابی و ارزشیابی از مجموعه‌های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی بر آن است تا با استفاده از شیوه‌های نوین، ابزارها، فرم‌ها و نرم افزارهای ارزشیابی، در راستای سنجش توانایی‌های آموزشی اعضای هیات علمی و ارتقاء توانمندی‌های تدریس آنان اقدام نموده و با انجام طرح‌های تحقیقاتی در زمینه ارزشیابی و استفاده از نتایج تحقیقات در بهبود کیفیت آموزش گام بردارد.

رسالت و دیدگاه:
رسالت کلی واحد ارزشیابی شامل نظارت و بررسی فعالیت‌های آموزشی اساتید محترم از طریق ارزشیابی توسط فراگیران، همتایان، خودارزیابی، مدیران گروه‌های آموزشی و روسای دانشکده‌ها در جهت بهبود و توسعه کیفیت آموزش می‌باشد.

 
 اهداف کلی

بهبود و توسعه کیفی آموزش

اهداف جزیی
۱- توسعه روش‌های نوین سنجش و ارزشیابی اساتید
۲- بهبود روند ارزشیابی مدرسین
۳- ارائه بازخورد به اعضاء هیئت علمی و مسئولین دانشگاه

فعالیت‌ها
- طراحی انواع فرم‌های ارزشیابی اساتید مطابق با آئین نامه وزارت بهداشت و درمان
- تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از فرم‌های ارزشیابی اساتید
- ارائه بازخورد لازم به اساتید و مسئولین زیربط
- تهیه نرم افزار و وسایل کامپیوتری لازم جهت تجزیه و تحلیل داده‌های ارزشیابی
-ترجمه، تدوین و تالیف در موضوعات سنجش، ارزیابی و اعتباربخشی
-  راه اندازی نرم افزار ارزیابی درونی و بهره برداری از آن در گروه‌های داوطلب اجرای طرح
-اجرای ارزیابی بیرونی در گروه‌های آموزشی با همکاری وزارتخانه متبوع
 
   سیستمی که مرکز برای ارزشیابی اعضای هیأت علمی بکار می‌گیرد به سه بخش عمده تقسیم می‌گردد:
  الف) ارزشیابی اعضای هیأت علمی توسط فراگیران (شامل: دانشجویان، کارآموزان، کارورزان و دستیاران)
  ب) ازرشیابی اعضای هیأت علمی توسط مدیریت (شامل: مدیر گروه، رئیس و معاون آموزشی دانشکده، معاون آموزشی مراکز آموزشی درمانی )
پ) ارزشیابی اعضای هیأت علمی توسط همتایان
ت) خودارزیابی
ارزشیابی اعضای هیأت علمی توسط فراگیران نیز خود به دو قسمت عمده تقسیم می‌گردد:
  1) ارزشیابی اعضای هیأت علمی علوم پایه
  2 ) ارزشیابی اعضای هیأت علمی بالینی
 
 از ابتدای سال‌تحصیلی 90-89 ارزشیابی اساتید به صورت الکترونیکی و با استفاده از نرم افزار ارزشیابی تحت وب (سما) انجام می‌شود. این سیستم ارزشیابی محیطی کاملاً مبتنی بر وب است که کلیه امور ارزیابی استاد از جمله: طراحی فرم‌های متنوع، تعریف دوره‌های ارزشیابی، ارائه فرمها به دانشجویان به تفکیک دانشکده‌ها و مراکز آموزشی- درمانی، دروس عملی یا نظری، کاراموزی و کارورزی، ارائه گزارشات و کارنامه اساتید و... توسط این سیستم مدیریت می‌شود. علاوه بر قابلیت‌های فوق، این سیستم دارای مزیت دیگری نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه می‌باشد و آن اینکه به دلیل یکپارچه بودن با سیستم مدیریت آموزش سما علاوه بر جلوگیری از ورود مجدد اطلاعات و صرفه جویی در هزینه های مرتبط، با لغو مجوز انتخاب واحد و یا دیگر محدودیت‌های آموزشی (در صورت درخواست دانشگاه) برای دانشجویانی که در نظرسنجی شرکت نکرده‌اند، درصد شرکت دانشجویان را در ارزشیابی اساتید تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد .



 
دفعات مشاهده: 2690 بار   |   دفعات چاپ: 109 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
برای مشاهده کل مطالب بخش معرفی واحد اینجا را کلیک کنید.